2023-08-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Åja, litet grand var det nog.
Citera var exakt du tolkade in detta.

Citat:
En del gör säkert det, men många män tar också ett oerhört ansvar för sin familj och en hel del män önskar att de hade haft en familj, men så ser inte verkligheten ut i vår tid, mycket beroende på kvinnors hypergami.

Jag frågad inte om "vissa män", jag frågade på gruppnivå

Förstår du skillnaden mellan gruppnivå och individnivå?

På gruppnivå är det alltså könet man, inte könet kvinna, som tar minst ansvar för sina barn.
Jag frågar igen, kallar du könet man för samma nedvärderande skit som du ideligen kallar kvinnor för?

Svar, nej det gör du aldrig, du kritiserar enkom det kön som i praktiken tar MEST ansvar för barn, och aldrig det kön som tar minst...
Du tom vill ha en lag som ENKOM ska TVINGA på kvinnor 100% av ansvaret för oönskad GREMENSAM reproduktion.

Citat:
För min del hade varit utmärkt om Sverige hade innehållit 8 miljoner svenskar.
Sverige innehåller mer än 8 miljoner svenskar. Man räknas som "svensk" om man uppbär svenskt medborgarskap.
Jag vet att rasistiska stollar av din sort inte tycker det, men så är det alltså.
Senast redigerad av Merapi 2023-08-25 kl. 21:34.
Citera
2023-08-25, 21:27
Medlem
Citat:
Inga frågor alls, däremot ett motpåstående:

Om en kvinna genom samtyckande sex har släppt in en annan kropp i sin kropp, så är det inte alls självklart att hon skall få förfoga över denna andra kropp precis som hon vill. Den kroppen har också rättigheter. Dessa rättigheter är måhända inte identiska med kvinnans, och annat fött liv, men det betyder inte att inga rättigheter finns. Tvärtom.

Så, Du och en del andra får väl fundera på hur detta andra livs rättigheter skall tillgodoses.

Nej, hon har inte "släppt in en kropp". Mannen har sprutat sin säd i henne och hon har släppt in säden. Om detta sker i nära anslutning till hennes ägglossning så kan det eventuellt ske en befruktning av hennes ägg. och detta/dessa ägg kan eventuellt fästa i kvinnans livmoder som är inuti hennes kropp. Där kan sedan en celldelning påbörjas. Och hon kan numera få reda på att hon är gravid, innan hon ens har haft utebliven mens.

Och vill hon då avbryta graviditeten som sker inuti hennes kropp, så brukar hon i Sverige göra detta innan vecka 9 (och i flertalet fall innan vecka 7). Dvs. då det lilla livet inom henne fortfarande är så pass litet och ofullständigt att man inte ens vet om det kommer bli ett barn eller inte. Var tredje graviditet slutar nämligen i missfall. Så det lilla livet kanske ändå hade dött.

Missfall är naturens sätt att ta död på de små liv som det kan ha gått fel på. Abort är mänsklighetens motsvarighet till naturens missfall, där kvinnan och mannen som skapat en graviditet inte önskar att denna fullföljs.

Så. är du lika dramatisk när det kommer till missfall som du är när det kommer till abort?
Citera
2023-08-25, 21:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Kvinnor som aborterar sitt ofödda barn, utan goda skäl, smiter både från det egna ansvaret och förhindrar mannen att ta sitt ansvar. Varför skulle de vara viktigare att lyssna på, än oss män som tagit det där manliga ansvaret Du efterlyser? Bör det inte snarare vara rätt människor man skall lyssna på, än vilket kön som åsiktsframföranden har?

Gruppen kvinnor tar det mesta av ansvaret för sina egna och andras barn.

Gruppen män gör det inte.

De som tar lejonparten av ansvaret är dem vi bör lyssna på för de vet vad de pratar om.
Citera
2023-08-25, 21:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Citera var exakt du tolkade in detta.

Åh, det var ett allmänt intryck. Din ilska antydde att Du börjat inse att jag har rätt, men inte fullt ut vill erkänna detta.

Citat:
Jag frågad inte om "vissa män", jag frågade på gruppnivå

Förstår du skillnaden mellan gruppnivå och individnivå?

Ja, av oss två är det jag som förstår skillnaden mellan individnivå och grupp-/samhällsnivå. Män, liksom kvinnor, är en för stor grupp för att i alla avseenden kunna hållas samman. Därför är det ofta lämpligt att dela upp i undergrupper.

Citat:
Sverige innehåller mer än 8 miljoner svenskar. Man räknas som "svensk" om man uppbär svenskt medborgarskap.
Jag vet att rasistiska stollar av din sort inte tycker det, men så är det alltså.

"Man" räknas inte som någonting, vara så där. Staten accepterar medborgarskapet som utgångspunkt, men det behöver inte jag som enskild göra. Likväl som t ex samer har rätt till sin etnicitet, och inte accepterar att andra tar för sig av den, har jag rätt till min svenska etnicitet. Att vänstern gärna framhåller andra etniciteters rättigheter, men förnekar svenskars, är både märkligt och fientligt.
Citera
2023-08-25, 21:33
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, ni blandar ju ihop korten helt, utan någon koll på vilka kort ni ens har på hand.
Läs stor-men-snabbs inlägg så kanske du förstår hans förvirring. och då kanske du även förstår att du och den andra skribenten är förvirrade som håller med om hans förvirrade inlägg.

Feminister vill att kvinnor ska få bestämma över sina egna kroppar. Även när det kommer till abortfrågan. Svårare än så är det inte.
Du har noll koll men vill försvara en kvinna hursomhelst (rent genetiskt gör kvinnor så).

Kvinnor är slavar under sig genetik. De vet inte varför de behöver sminka sig och bli vackckra. De tror de gör det för de själva. Nej du gör det för att du är genetiskt programmerad att göra det.

Tror du att du är fri från din genetik? Glöm det. Du är slav under genetiken som alla vi andra.
Citera
2023-08-25, 21:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, hon har inte "släppt in en kropp". Mannen har sprutat sin säd i henne och hon har släppt in säden. Om detta sker i nära anslutning till hennes ägglossning så kan det eventuellt ske en befruktning av hennes ägg. och detta/dessa ägg kan eventuellt fästa i kvinnans livmoder som är inuti hennes kropp. Där kan sedan en celldelning påbörjas. Och hon kan numera få reda på att hon är gravid, innan hon ens har haft utebliven mens.

Och vill hon då avbryta graviditeten som sker inuti hennes kropp, så brukar hon i Sverige göra detta innan vecka 9 (och i flertalet fall innan vecka 7). Dvs. då det lilla livet inom henne fortfarande är så pass litet och ofullständigt att man inte ens vet om det kommer bli ett barn eller inte. Var tredje graviditet slutar nämligen i missfall. Så det lilla livet kanske ändå hade dött.

Missfall är naturens sätt att ta död på de små liv som det kan ha gått fel på. Abort är mänsklighetens motsvarighet till naturens missfall, där kvinnan och mannen som skapat en graviditet inte önskar att denna fullföljs.

Så. är du lika dramatisk när det kommer till missfall som du är när det kommer till abort?

Missfall är, som Du säger, naturens ordning. Abort är en aktiv mänsklig handling. Naturen tar sitt ansvar och människor måste ta sitt ansvar. Analogin till Ditt resonemang är att naturen tar död på oss alla, och det vore därför oproblematiskt med mord. Det tycker Du nog inte.

Citera
2023-08-25, 21:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Gruppen kvinnor tar det mesta av ansvaret för sina egna och andras barn.

Gruppen män gör det inte.

De som tar lejonparten av ansvaret är dem vi bör lyssna på för de vet vad de pratar om.

Möjligen är det obekant för Dig, men gruppen kvinnor är inte en koherent grupp. Det finns även kvinnor som är emot aborter, och som smiter från sitt föräldraansvar. Låt oss därför lyssna på de ansvarsfullaste från båda könen.
Citera
2023-08-25, 21:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Möjligen är det obekant för Dig, men gruppen kvinnor är inte en koherent grupp. Det finns även kvinnor som är emot aborter, och som smiter från sitt föräldraansvar. Låt oss därför lyssna på de ansvarsfullaste från båda könen.

Precis, så låt oss lyssna på gruppen kvinnor gällande detta.
Senast redigerad av Jenny9 2023-08-25 kl. 21:49.
Citera
2023-08-25, 21:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Precis, så låt oss lyssna på gruppen kvinnor gällande detta.

Du menar att lyssna på de som smiter från ansvar genom att begå aborter, ibland flera stycken? Varför är det bättre att lyssna på dem än på män som tagit sitt föräldraansvar?
Citera
2023-08-25, 21:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du menar att lyssna på de som smiter från ansvar genom att begå aborter, ibland flera stycken? Varför är det bättre att lyssna på dem än på män som tagit sitt föräldraansvar?

Jag syftar inte på individer. Jag syftar på grupper.

Varför ska vi lyssna på den minst ansvarsfulla gruppen gällande detta?
Citera
2023-08-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du har noll koll men vill försvara en kvinna hursomhelst (rent genetiskt gör kvinnor så).

Kvinnor är slavar under sig genetik. De vet inte varför de behöver sminka sig och bli vackckra. De tror de gör det för de själva. Nej du gör det för att du är genetiskt programmerad att göra det.

Tror du att du är fri från din genetik? Glöm det. Du är slav under genetiken som alla vi andra.

Försvara en kvinna? Vad dillar du om?

Om kvinnor vore slavar under sin genetik, så är ju abort något som också hör till kvinnors genetik att göra. Annars skulle de ju inte göra abort. Enligt din logik.
Citera
2023-08-25, 22:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag syftar inte på individer. Jag syftar på grupper.

Varför ska vi lyssna på den minst ansvarsfulla gruppen gällande detta?

Jag syftar också på grupper. Jag lyfter fram de ansvarsfulla som grupp, oaktat kön. Varför vill Du likställa ansvarsfulla med ansvarslösa? Varför anser Du att kön är viktigare än ansvarsförmåga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in