2023-04-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Kom inte med ”inte har någon pappa”-kortet! En unge som blir till via inseminationsklinik har inte heller någon pappa och det verkar folk inte ha några problem med.

De barn som blir till via insemination kan ofta ta reda på vem deras pappa är. Och deras pappa har inte valt bort dessa barn. Dvs.: dessa barn har en pappa. Om än icke närvarande. Detta har ju även mamman valt. Hon har valt att bli ensamstående mamma och har haft tid att planera för detta. Och hon har således förhoppningsvis sett till att barnet kommer få manliga förebilder i sitt liv och allt annat som barn så väl behöver.

Ett "juridiskt aborterat" barn har ingen pappa. Och barnet har blivit bortvald av pappan. Och mamman har inte valt detta och kanske inte alls har förmåga att ge barnet allt det barn behöver, eftersom detta inte var något hon planerade för (att bli ensamstående mamma till ett "juridiskt aborterat" barn).

Så sett ur barnperspektivet är det givetvis bättre att vara ett inseminationsbarn än att vara ett "juridiskt aborterat" barn.

Tänk dig själv: du växer upp utan pappa och får höra "din pappa är en fin man som gav mig dig som gåva och du får gärna söka upp honom när du är 18 år".

Eller att växa upp utan pappa och på omvägar höra folk tissla och tassla: "han har blivit juridiskt aborterad av sin pappa" och så antingen skrattsalvor eller medlidsamma blickar.
Citera
2023-04-26, 07:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
"Juridisk abort" skulle givetvis öka de riktiga aborterna. Men om ni tycker det är ok att tex. män gör "juridisk abort" i tex. vecka 14 och kvinnorna de gjort gravida därmed väljer att göra abort i vecka 16 (för att kvinnorna vill ha pappor till sina barn). Så låt gå. Blir många fler riktiga aborter.

Men det finns klara problem med "juridisk abort". Det är om mannen gör "juridisk abort" och kvinnan inte gör riktig abort. Då föds barn som inte har någon pappa. Vad leder det till? Ökad risk för psykisk ohälsa hos barnet och ökad risk för kriminalitet hos barnet. Fråga skribenten slö om ni önskar mer information kring detta.

Ett annat problem blir att barnet kanske kärar ner sig i sitt biologiska halvsyskon (föräldrarna kan ju inte berätta hur det förhåller sig/kan inte berätta att de är halvsyskon, eftersom det ju skett en "juridisk abort"). Halvsyskonen kanske rentav får barn med varandra. Barn som därmed riskerar att få olika funktionsnedsättningar pga. att dess föräldrar är halvsyskon.

Som ni ser så blir det bara en jädra massa problem/risk för en jädra massa problem med "juridisk abort".

- Riktiga aborter lär öka rejält.
- Risken för psykisk ohälsa/kriminalitet riskerar att öka hos det "juridiskt aborterade" barnet.
- Risken att biologiska halvsyskon får barn med varandra, kommer finnas.

Men ni kanske tycker att det är frid och fröjd med detta?
Du försöker med skamkortet, men du har fortfarande inte visat varför att ge samma rättigheter till män som kvinnor har skulle öka antalet aborter.

Dina övriga sjuka sexfantasier frågade ingen alls efter.
I hela världen har kusiner knullat med varann och det är förvisso inte bra, men det är inte spetälska heller, fröken kyrktanten.
Citera
2023-04-26, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De barn som blir till via insemination kan ofta ta reda på vem deras pappa är. Och deras pappa har inte valt bort dessa barn. Dvs.: dessa barn har en pappa. Om än icke närvarande. Detta har ju även mamman valt. Hon har valt att bli ensamstående mamma och har haft tid att planera för detta. Och hon har således förhoppningsvis sett till att barnet kommer få manliga förebilder i sitt liv och allt annat som barn så väl behöver.

Ett "juridiskt aborterat" barn har ingen pappa. Och barnet har blivit bortvald av pappan. Och mamman har inte valt detta och kanske inte alls har förmåga att ge barnet allt det barn behöver, eftersom detta inte var något hon planerade för (att bli ensamstående mamma till ett "juridiskt aborterat" barn).

Så sett ur barnperspektivet är det givetvis bättre att vara ett inseminationsbarn än att vara ett "juridiskt aborterat" barn.

Tänk dig själv: du växer upp utan pappa och får höra "din pappa är en fin man som gav mig dig som gåva och du får gärna söka upp honom när du är 18 år".

Eller att växa upp utan pappa och på omvägar höra folk tissla och tassla: "han har blivit juridiskt aborterad av sin pappa" och så antingen skrattsalvor eller medlidsamma blickar.
Vadå mamman har inte valt detta? Juridisk abort förespråkar jag främst för män som blivit ofrivilliga pappor pga bedrägliga kvinnor, t.ex kvinnor som ENBART haft oralsex med mannen, sedan spottat ut satsen i näven och petat in i fittan, eller tagit satsen från en använd kondom eller något utav övriga fula knep de lärt sig genom åren eller blivit tipsade om på familjelivs forum. Dessa männen har inte samtyckt om barn. Dessa männen har kanske inte ens haft penetrerande sex med kvinnan men att hon trots detta funnit något bedrägligt sätt att ta till vara på satsen strax efter mannen kommit ochsedan petat in den, förmodligen diskret så att mannen ej märkt detta.

Det finns ÅTSKILLIGA fall, både i sverige och utomlands där män råkat ut för såna äckliga desperata kvinnor samt mängder av sidor där kvinnor berättar sina bästa knep för varandra eller för någon journalist för nån kvinnotidning.

I de fallen är det INTE mannen som ”valt att lämna barnet” utan en man som antingen valt att lämna för att han ej gett samtycke till hela situationen eller där mannen inte ens vetat om något förrän år senare när det hemska brevet från socialen trillar ner i brevlådan och börjar kräva underhåll, dessutom retroaktivt, hur fan det nu ens är lagligt.

I de fallen HAR kvinnan valt ALLTING genom hela processen. Hon har ALLA fördelar samt ALLA valmöjligheter och noll ansvar. Mannen har NOLL av ALLT. Han ska bara betala och tvingas bli pappa pga sperma från en avsugning eller en avrunkning eller liknande ful metod. De flesta anser ju att man inte skaffar barn på såna vis.

Dessutom tjatas det om jämställdhet hela tiden. Att kvinnor ska ha samma rättigheter som män. Det här som jag precis tagit upp, är isåfall det FÖRSTA stället man ska ordna jämställdhet, dvs att MANNEN får samma valmöjligheter som kvinnan. Hon ska inte ensam ha all makt.

Dessutom, OM juridisk abort införs, eller möjligheten att klassas som anonym spermadonator, så kanske bedrägligs kvinnor tänker sig för en extra gång innan de planerar såna här bedrägliga tilltag pga desperation efter barn.
Citera
2023-04-26, 08:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ah ok, sötningsmedel undviker jag som pesten och har alltid gjort. Är det bara njurarna man tar tillvara på? Hur och var bearbetas njurarna? I de vanliga djurköttsfabrikerna? Vad märks de med för att människorna som jobbar i djurköttsfabrikerna inte ska ana oråd?

Tänker mig då också att dessa bebisnjurar kommer från väldigt sent utförda aborter där njurarna är fullt utvecklade och har nått en lite större storlek. Kostar det inte rätt mycket för industrin att utvinna biprodukter från aborterade fosters njurar? Lönar det sig verkligen? Sker detta i Indien, USA, Tyskland, Kina, Uruguay, osv också?

Ok så vi leker med tanken att matindustrin framställer sötningsmedel från aborterade fosters njurar. Troligen kommer då dessa njurar från sent aborterade foster med tanke på att den absoluta majoriteten av alla aborter sker i vecka 7-9. Man skulle i princip inte kunna skilja ur njurarna från så outvecklade foster.

Så den lilla andelen sent aborterade foster ska sedan samlas in från alla sjukhusen och klinikerna. Därefter ska njurarna urskiljas från resten. Sen ska njurarna torkas(?) och därefter malas ner till pulver. För att därefter säljas till industrin. Skulle det inte vara lönsammare att framställa den här substansen syntetiskt?

Det är ju därför som tex kartellerna ÄLSKAR fentanyl och metamfetamin och liknande. Kan framställas i labb och det kan produceras i tonvis superbilligt. Industrierna älskar sånt.

Men om jag fått i mig biprodukten från bebisnjure kommer det då inte ut den naturliga vägen tillsammans med det andra jag ätit? Har inget emot mina föräldrars DNA, det är ju så det är. Djur äter jag. "Syntetiskt frankendna" är jag starkt emot, det är troligen de flesta sunda människor. Menar du att vi får i oss ferrofluider via processade bebisdelar?

Så den svenska abortlagen kom till för att ersätta det svenska folket med ett annat folk? I USA används aborter för att få bort svarta? Varför vill de ha bort vita från ett land men svarta från ett annat?

Det enda Planned Parenthood och dom andra som skapat masslakten av 40 miljoner bebisar om året inte får sälja officiellt är hela bebisar men det avslöjade ju Project Veritas och andra att dom gör ändå så ja du kan köpa allt och använda allt. Dom kommer så klart från alla abortkliniker och liknande.

Hur extremt sött HEK293 och liknande är vet jag inte för har aldrig testat men lönsamhet har inte så mycket med saken att göra. Inte att hjälpa människor heller. Varför eugenikskulten ville offra så många bebisar som möjligt och få människor att bli kannibaler är kanske en diskussion för en annan tråd och dessutom är den helt meningslös att ha med människor som inte förstår världen utifrån detta perspektivet. Som jag sa från början, vem sitter och käkar bebisnjurar från början och upptäcker att det är sött? Vem kommer ens på den befängda tanken att söta läsk med bebisar? Ladda ner säkerhetsdatabladet för HEK293 så kan du få alla dina tekniska frågor utredda, ingen förnekar att det finns.

Att äta något och att få det rakt in i blodomloppet är väldigt olika saker. Trippelvaccinen innehåller alltid minst 3 främmande DNA i sig, om inte annat tycker jag det är lite komiskt när veganer tar vaccin som innehåller både ko och människa. Nej jag menar att ferrofluider är mycket farligare och problemet för hela läkemedelsindustrin är att man påstår att nya vaccinen inne kan penetrera DNA-celler samtidigt som vi vet att nanopartiklar penetrerar precis alla delar av kroppen, även dom mest skyddade delarna av hjärnan så även om vara del ko eller del bebis är tämligen äckligt så är ju byta ut hela sitt dna mot frankendna i form av mRNA något från en jävla scifi film men nu kanske jag har svängt bort från aborter väl mycket MEN det finns ju en massiv aspekt här av hur kulten opererar med, sterilisera folk är vad dom gör och drömmer om. Födelsetalen droppar drastiskt överallt nu. Samma människor som promotar aborter promotar vaccin.

Nej för att döda befolkningen. Ersättningsteorin är något helt annat. Jag har postat tidigare i tråden exakt vad nazisterna gjorde i Polen och det är alltså inte så att det är lite likt eller tämligen likt utan det är exakt samma plan och samma utförande som här i Sverige. Promotar man aborter, preventivmedel, homosexualitet, slamperi, rasblandning osv så är den effektiva effekten ett soft genocide där befolkningen garanterat kommer sjunka för varje år. Vad Sanger och dom andra sa om svarta är mer uppenbart, när Planned Parenthood pratar om att "niggers are like fuckin weeds we need to cut them down" så förstår alla vet det betyder i dagens kontext för nu för tiden pratar man istället om människor som är "unfit" och för makten är slavar bara slavar så färg är ju mest vi i befolkningen som blivit konditionerade att bry oss om. Makten bryr sig inte om ras, länder, gränser eller något annat och George Soros är det perfekta exemplet, en jude som jobbade som nazist och älskade det, där har du makten och hur dom fungerar mentalt.
Citera
2023-04-26, 11:42
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du försöker med skamkortet, men du har fortfarande inte visat varför att ge samma rättigheter till män som kvinnor har skulle öka antalet aborter.

Dina övriga sjuka sexfantasier frågade ingen alls efter.
I hela världen har kusiner knullat med varann och det är förvisso inte bra, men det är inte spetälska heller, fröken kyrktanten.
Säg som det är, du vill använda pengar till roligare saker åt dig själv än till mat och kläder till ditt eget barn och det har noll och inget med fri abort att göra.
Citera
2023-04-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det enda Planned Parenthood och dom andra som skapat masslakten av 40 miljoner bebisar om året inte får sälja officiellt är hela bebisar men det avslöjade ju Project Veritas och andra att dom gör ändå så ja du kan köpa allt och använda allt. Dom kommer så klart från alla abortkliniker och liknande.

Hur extremt sött HEK293 och liknande är vet jag inte för har aldrig testat men lönsamhet har inte så mycket med saken att göra. Inte att hjälpa människor heller. Varför eugenikskulten ville offra så många bebisar som möjligt och få människor att bli kannibaler är kanske en diskussion för en annan tråd och dessutom är den helt meningslös att ha med människor som inte förstår världen utifrån detta perspektivet. Som jag sa från början, vem sitter och käkar bebisnjurar från början och upptäcker att det är sött? Vem kommer ens på den befängda tanken att söta läsk med bebisar? Ladda ner säkerhetsdatabladet för HEK293 så kan du få alla dina tekniska frågor utredda, ingen förnekar att det finns.

Att äta något och att få det rakt in i blodomloppet är väldigt olika saker. Trippelvaccinen innehåller alltid minst 3 främmande DNA i sig, om inte annat tycker jag det är lite komiskt när veganer tar vaccin som innehåller både ko och människa. Nej jag menar att ferrofluider är mycket farligare och problemet för hela läkemedelsindustrin är att man påstår att nya vaccinen inne kan penetrera DNA-celler samtidigt som vi vet att nanopartiklar penetrerar precis alla delar av kroppen, även dom mest skyddade delarna av hjärnan så även om vara del ko eller del bebis är tämligen äckligt så är ju byta ut hela sitt dna mot frankendna i form av mRNA något från en jävla scifi film men nu kanske jag har svängt bort från aborter väl mycket MEN det finns ju en massiv aspekt här av hur kulten opererar med, sterilisera folk är vad dom gör och drömmer om. Födelsetalen droppar drastiskt överallt nu. Samma människor som promotar aborter promotar vaccin.

Nej för att döda befolkningen. Ersättningsteorin är något helt annat. Jag har postat tidigare i tråden exakt vad nazisterna gjorde i Polen och det är alltså inte så att det är lite likt eller tämligen likt utan det är exakt samma plan och samma utförande som här i Sverige. Promotar man aborter, preventivmedel, homosexualitet, slamperi, rasblandning osv så är den effektiva effekten ett soft genocide där befolkningen garanterat kommer sjunka för varje år. Vad Sanger och dom andra sa om svarta är mer uppenbart, när Planned Parenthood pratar om att "niggers are like fuckin weeds we need to cut them down" så förstår alla vet det betyder i dagens kontext för nu för tiden pratar man istället om människor som är "unfit" och för makten är slavar bara slavar så färg är ju mest vi i befolkningen som blivit konditionerade att bry oss om. Makten bryr sig inte om ras, länder, gränser eller något annat och George Soros är det perfekta exemplet, en jude som jobbade som nazist och älskade det, där har du makten och hur dom fungerar mentalt.
Du vet uppenbarligen inte att HEK 293 är en cellinje från ett foster som aborterades 1973 som precis som HELA är celler från en kvinna som dog 1951 , båda dessa cellinjer används sedan dess i forskning världen över . Det behövs alltså ännu inte några nya celler för detta eftersom dessa cellinjer fortfarande är fullt dugliga
Citera
2023-04-26, 13:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du vet uppenbarligen inte att HEK 293 är en cellinje från ett foster som aborterades 1973 som precis som HELA är celler från en kvinna som dog 1951 , båda dessa cellinjer används sedan dess i forskning världen över . Det behövs alltså ännu inte några nya celler för detta eftersom dessa cellinjer fortfarande är fullt dugliga

Jo jag vet ju det så därför jag förklarade för er i tråden att det finns vilket ni inte visste igår. Är du fullständigt dum i huvudet?
Citera
2023-04-26, 16:50
Medlem
Citat:
Jo jag vet ju det så därför jag förklarade för er i tråden att det finns vilket ni inte visste igår. Är du fullständigt dum i huvudet?
Alla vet att det finns cellinjer från några foster aborterade på 70 - talet samt från Henrietta Laks som dog 51 . Finns inget behov av att skörda några celler från fler abortade foster eftersom det räcker med att använda de som redan använts i 50 år .

Foster som aborteras tidigt destrueras , vissa större foster med diverse fosterskador undersöks för att försöka utröna varför skadorna uppstått och för att förhindra att det sker i framtiden , kan ju tex röra sig om att kvinnan ätit medicin som man inte anat kan ge skador eller att hon utsatts för något annat man trott varit ofarligt för gravida .
Numera kan man operera foster när de fortfarande är i livmodern och självklart kan detta nu ske för att man haft tillgång till foster utanför livmodern och förstått hur man ska åtgärda problem samt utveckla tillräckligt avancerade instrument för att klara ofödda barn
Citera
2023-04-26, 17:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Alla vet att det finns cellinjer från några foster aborterade på 70 - talet samt från Henrietta Laks som dog 51 . Finns inget behov av att skörda några celler från fler abortade foster eftersom det räcker med att använda de som redan använts i 50 år .

Foster som aborteras tidigt destrueras , vissa större foster med diverse fosterskador undersöks för att försöka utröna varför skadorna uppstått och för att förhindra att det sker i framtiden , kan ju tex röra sig om att kvinnan ätit medicin som man inte anat kan ge skador eller att hon utsatts för något annat man trott varit ofarligt för gravida .
Numera kan man operera foster när de fortfarande är i livmodern och självklart kan detta nu ske för att man haft tillgång till foster utanför livmodern och förstått hur man ska åtgärda problem samt utveckla tillräckligt avancerade instrument för att klara ofödda barn

https://horizondiscovery.com/-/media...ll-line-na.pdf
Det finns ingen toxikologirapport. Återanvända kemikalier är syntetiska annars är det nytt biologiskt material.

Dom säljs och görs mat, läsk, choklad, vaccin på osv osv. En fullständigt sinnessjuk bransch för alla normala människor som givetvis aldrig skulle ha funnits. Ni bebismördare saknar dock helt och hållet moral.
Citera
2023-04-26, 17:30
Medlem
Citat:
https://horizondiscovery.com/-/media...ll-line-na.pdf
Det finns ingen toxikologirapport. Återanvända kemikalier är syntetiska annars är det nytt biologiskt material.

Dom säljs och görs mat, läsk, choklad, vaccin på osv osv. En fullständigt sinnessjuk bransch för alla normala människor som givetvis aldrig skulle ha funnits. Ni bebismördare saknar dock helt och hållet moral.
Var finns uppgifter om att foster används i tillverkning av läsk osv , att cellinjer från celler från foster och cancerceller som tillvaratogs för 50 år sedan är välkänt .
Stora foster som aborteras pga fosterskador eller sena missfall undersöks för att utröna skälet till skadorna eller varför det skett missfall
. Det är genom undersökning och forskning man bland annat hittat de sjukdomar som drabbar bara pojkar eller bara flickor som gör att de blir svårt handikappade och dör väldigt tidigt och därmed kan välja bort visst kön vid ivf eller könsbestämma foster tidigt i gravidiet så att föräldrar slipper att föda barn efter barn som dör kort tid efter att de föds eller inom några år . Innan man hittade markörer för vissa skador och sjukdomar fanns det vissa familjer där barn efter barn föddes sjuka och då ansågs det bara vara otur , nu genom forskning på foster kan man förebygga sådana fall samt även förebygga andra fosterskador och tom operera foster som inte skulle överleva förlossning utan dessa operationer.
Citera
2023-04-26, 17:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Var finns uppgifter om att foster används i tillverkning av läsk osv , att cellinjer från celler från foster och cancerceller som tillvaratogs för 50 år sedan är välkänt .
Stora foster som aborteras pga fosterskador eller sena missfall undersöks för att utröna skälet till skadorna eller varför det skett missfall
. Det är genom undersökning och forskning man bland annat hittat de sjukdomar som drabbar bara pojkar eller bara flickor som gör att de blir svårt handikappade och dör väldigt tidigt och därmed kan välja bort visst kön vid ivf eller könsbestämma foster tidigt i gravidiet så att föräldrar slipper att föda barn efter barn som dör kort tid efter att de föds eller inom några år . Innan man hittade markörer för vissa skador och sjukdomar fanns det vissa familjer där barn efter barn föddes sjuka och då ansågs det bara vara otur , nu genom forskning på foster kan man förebygga sådana fall samt även förebygga andra fosterskador och tom operera foster som inte skulle överleva förlossning utan dessa operationer.

Nej dom säljs till dom företagen som vill ha dom och jag tänker inte läxa upp dig angående detta ännu en gång. Jag har redan postat filmerna när Planned Parenthood säljer allt från ben och armar och njurar till hela bebisar. Om du nu inte kan läsa SDB så är det enbart ditt problem och inte mitt, jag har ju gjort några tusen i egenskap av kemist så jag vet direkt vad jag kollar på. Förändrar man en molekyl i HEK293 för att göra den syntetiskt så heter den inte längre HEK293, då är det ett nytt ämne.

Resten av ditt big pharma trollande är inte ens relevant för tråden. Du har ingen trovärdighet kvar nämligen. Alla förstår att det handlar om makt och pengar och aldrig någonsin om att hjälpa människor. Abortmediciner är ett gift som sakta fräter sönder bebisen och man upptäckte det av en slump för det är en magmedicin egentligen men alla gravida kvinnors barn dog och big pharma tänkte BINGO. Så funkar branschen. Den smutsigaste och äckligaste branschen på jorden.
Citera
2023-04-26, 18:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Många sjukhus och kliniker att samla in aborterade foster från.

Citat:
Hur extremt sött HEK293 och liknande är vet jag inte för har aldrig testat men lönsamhet har inte så mycket med saken att göra.

Lönsamhet har allt att göra med saken, iallafall för matindustrin. Att framställa sötningsmedel från aborterade fosters njurar låter både tids- och resurskrävande. Högst osannolikt att matindustrin därmed köper sötningsmedel framställt ur aborterade fosters njurar. Matindustrin kan köpa tonvis med syntetiskt framställda sötningsmedel superbilligt såsom aspartam, cyklaminsyra, cyklamater, natriumcyklamat, sackarin, sukralos, med flera. Bara aspartam är 200 ggr sötare än socker. Dessa syntetiska sötningsmedel är skadliga för kroppen. Troligen mer skadliga än ett naturligt sötningsmedel från aborterade fosters njurar. Win win för matindustrin och läkemedelsindustrin med andra ord.

Citat:
Inte att hjälpa människor heller. Varför eugenikskulten ville offra så många bebisar som möjligt och få människor att bli kannibaler är kanske en diskussion för en annan tråd och dessutom är den helt meningslös att ha med människor som inte förstår världen utifrån detta perspektivet. Som jag sa från början, vem sitter och käkar bebisnjurar från början och upptäcker att det är sött? Vem kommer ens på den befängda tanken att söta läsk med bebisar? Ladda ner säkerhetsdatabladet för HEK293 så kan du få alla dina tekniska frågor utredda, ingen förnekar att det finns.

Som sagt, högst osannolikt att matindustrin sötar läsk med aborterade fosters njurar.

Citat:

Jo håller med om att läkemedelsindustrin är minst sagt cynisk. Läkemedelsindustrin har orsakat mycket lidande och förtidig död, bland det senaste opioidpandemin i USA.

Citat:

Gällande det fetade - är det en massa förbud och inskränkningar och liknade som gäller då eller? Alltså skulle du och din rörelse kunna få för er att förbjuda abort, sex utanför äktenskapet, preventivmedel, rasblandning, med mera, med ursäkten att läkemedelsindustrin forskar på stamceller från aborterade foster?
Senast redigerad av Jenny9 2023-04-26 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in