2023-04-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nej, det är inte jag som satt gränsen där. Jag tycker däremot att den gränsen låter rimlig och varför jag tycker detta har jag förklarat flera gånger nu.

Varför tycker du den låter rimlig vid vecka 18 i din mening? Svaret jag fick var "jag vet inte". Sen sa du något om "betänketid". Varför inte sätta gränsen vid vecka 24, vecka 30, en sekund innan födseln i så fall? Då får man ännu mer betänketid.

Citat:
Lägger märke till att standardsvaret du får av typ alla du skriver med är olika varianter av "jag har redan svarat på detta". Du kanske borde en funderare på varför det är så...

Eller så kanske ni abort-förespråkare helt enkelt borde besvara frågan när jag frågar VARFÖR ni tycker som ni gör.

"Det har skett i alla tider", "jag vet inte" och liknande svar är icke-svar. För övrigt är jag nöjd om ni bara skulle säga "jag vet inte" och lämnat det där, men eftersom att ni fortsätter att låtsas som att ni har en giltig anledning till varför ni tycker som ni gör så måste jag upprepa frågan för att påvisa att ni egentligen inte har en aning om varför ni tycker som ni tycker och att ni inte kan rättfärdiga det moraliskt. Om man inte ens kan ge en tydlig anledning och rättfärdiga sin åsikt så vet jag ärligt talat inte vad man gör på ett diskussionsforum.

Eller så ändrar ni definitionen av olika begrepp i varenda inlägg för att er inkonsekventa världsbild ska gå ihop.

Då kommer jag påpeka detta.
Citera
2023-04-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Varför tycker du den låter rimlig vid vecka 18 i din mening? Svaret jag fick var "jag vet inte". Sen sa du något om "betänketid". Varför inte sätta gränsen vid vecka 24, vecka 30, en sekund innan födseln i så fall? Då får man ännu mer betänketid.

Eller så kanske ni abort-förespråkare helt enkelt borde besvara frågan när jag frågar VARFÖR ni tycker som ni gör.

"Det har skett i alla tider", "jag vet inte" och liknande svar är icke-svar. För övrigt är jag nöjd om ni bara skulle säga "jag vet inte" och lämnat det där, men eftersom att ni fortsätter att låtsas som att ni har en giltig anledning till varför ni tycker som ni gör så måste jag upprepa frågan för att påvisa att ni egentligen inte har en aning om varför ni tycker som ni tycker och att ni inte kan rättfärdiga det moraliskt. Om man inte ens kan ge en tydlig anledning och rättfärdiga sin åsikt så vet jag ärligt talat inte vad man gör på ett diskussionsforum.

Eller så ändrar ni definitionen av olika begrepp i varenda inlägg för att er inkonsekventa världsbild ska gå ihop.

Då kommer jag påpeka detta.

Jag har förklarat varför. Detta har jag påtalat många gånger nu. Som alla andra du skriver med säger: detta har jag svarat på.
Citera
2023-04-23, 16:48
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Är en stor förespråkare för säkra preventivmedel, som du ju själv tycker ska vara förbjudet. Men så länge oönskade graviditeter uppstår så är jag för fri bebisslakt fram till v.18 eller senare om det föreligger särskilda skäl, tex om fostret inte är livsdugligt eller om moderns liv står på spel.

Kommer aldrig finnas ett bra system men att man tvångssteriliserar alla kvinnor som gjort en abort är ju ett enkelt första steg. Kvinnor som kan döda sin egen bebis kommer givetvis bli horribelt usla mammor med så vi måste göra så för att skydda barnen. Även om bara 1 abort givetvis även det bara är att leka gud och syssla med saker man aldrig ska.
Citera
2023-04-23, 16:49
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nope jag är emot allt big pharma nonsens och där ingår provrörsbefruktning, inseminering, frysande och allting annat. Nu börjar du allt bli bra desperat va? Vad andra gör får inte ert mord av er egna bebis att försvinna heller så du kanske skall försöka ta tag i den demonen istället för att tramsa?
Du och din sekt försvarar infrysning av livs levande bebisar med att det inte är lika illa som att döda dem direkt.
Citera
2023-04-23, 16:50
Medlem
Citat:
Kommer aldrig finnas ett bra system men att man tvångssteriliserar alla kvinnor som gjort en abort är ju ett enkelt första steg. Kvinnor som kan döda sin egen bebis kommer givetvis bli horribelt usla mammor med så vi måste göra så för att skydda barnen. Även om bara 1 abort givetvis även det bara är att leka gud och syssla med saker man aldrig ska.

Tycker att det låter som ett dåligt system. Men vilken chock att du kom på en så dramatisk lösning som möjligt.

Bättre då med förebyggande system med säkra, lättillgängliga preventivmedel och utbildning i hur man hanterar dessa. Det blir lite som att lustmörda den lilla bebisen redan innan första celldelningen.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-04-23 kl. 16:55.
Citera
2023-04-23, 16:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du och din sekt försvarar infrysning av livs levande bebisar med att det inte är lika illa som att döda dem direkt.

Nej jag är emot allt det som din kult gör som aborter, frysa in ägg och allting annat. Har du glömt av vilken sida du står på?

Citat:
Tycker att det låter som ett dåligt system. Men vilken chock att du kom på en så dramatisk lösning som möjligt. Jämfört då med förebyggande system med säkra, lättillgängliga preventivmedel och utbildning i hur man hanterar dessa.

Dåligt för vem? Klart vi har olika ståndpunkter när din agenda är att kvinnor skall få mörda hur mycket dom vill och män skall kunna få knulla runt så mycket som dom vill och uppstår "problem" löser vi det med gift från big pharma. Min ståndpunkt är att stoppa slakten på bebisar. Ett enkelt steg att göra detta är ju att stoppa serieslaktare till kvinnor. Rädda liv är dock ointressant för dig har vi alla sedan länge förstått. Det är så klart väldigt svårt för oss att någonsin komma till något som ens kan likna konsensus eftersom du helt och hållet saknar moral. Liv är inte liv för dig.
Citera
2023-04-23, 16:58
Medlem
Citat:
Dåligt för vem? Klart vi har olika ståndpunkter när din agenda är att kvinnor skall få mörda hur mycket dom vill och män skall kunna få knulla runt så mycket som dom vill och uppstår "problem" löser vi det med gift från big pharma. Min ståndpunkt är att stoppa slakten på bebisar. Ett enkelt steg att göra detta är ju att stoppa serieslaktare till kvinnor. Rädda liv är dock ointressant för dig har vi alla sedan länge förstått. Det är så klart väldigt svårt för oss att någonsin komma till något som ens kan likna konsensus eftersom du helt och hållet saknar moral. Liv är inte liv för dig.

Dåligt för de som blir tvångssteriliserade såklart.

Tycker det är fint som snus att vi har moderna mediciner. Du är en fri människa och har valet att inte använda dig av de.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-04-23 kl. 17:00.
Citera
2023-04-23, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
1. Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa allvarligt.

Abort skadar fostrets liv. Är du emot dödandet av oskyldigt mänskligt liv? Jag antar att du svarar ja på den frågan så då inställer sig frågan:

Vad är ett mänskligt liv? Definiera det.

Citat:
3. Därför rättfärdigar jag inte mord och våldtäkt.

När du sa att du rättfärdigar abort för att det skett i alla tider rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.

Citat:
5. Aborter kommer utföras oavsett om det är legalt eller inte.

En del människor kommer mörda andra oavsett om det är legalt eller inte. Bör vi därför legalisera mord? Blir något moraliskt rättfärdigat för att det sker oavsett om det är legalt eller inte?

Citat:
Oj, i vilka inlägg har jag skrivit om Down's syndrom?

Du förolämpade mig precis med epitetet "mongo-unge". "Mongo" syftar på någon som har Down's syndrom.

Citat:
Jaha.

Stödjer du abort om man gör det av ren bekvämlighet eller lättja? Ja eller nej.

Citat:
Hahahah du är helt bisarrt tjatig. Vad är det för fel på dig egentligen?

Inte ett argument. Bara mer förolämpningar vilket visar att du har stora problem med att argumentera för din sak.

Citat:
Nej det stämmer inte, du vill inte ha en saklig diskussion. Försök vara ärlig mot dig själv iallafall.

Läsaren kan nog tydligt avgöra vem det är som vill ha en saklig diskussion och vem som föredrar förolämpningar och pajkastning.

Citat:
Jösses, ännu mera tjat om samma.....

Hade du något argument? Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.

Förklara hur "det har skett i alla tider så därför är det okej" inte också rättfärdigar t.ex. mord och våldtäkt.

Citat:
Läs vad jag skriver istället, istället för att bara tramsa.

Det är precis det jag gör.
Citera
2023-04-23, 17:00
Medlem
Citat:
Jag har förklarat varför. Detta har jag påtalat många gånger nu. Som alla andra du skriver med säger: detta har jag svarat på.

Nej. Du svarade först "jag vet inte". Sen svarade du något om "betänketid". Så varför inte sätta gränsen vid vecka 24, vecka 30, en sekund innan födseln i så fall? Då får man ännu mer betänketid.

Är betänketid viktigare än att man inte ska döda oskyldigt mänskligt liv i din mening? När blir ett foster ett mänskligt liv?
Citera
2023-04-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Vi är inga robotar. Barn behöver sympatiska föräldrar. Hög levnadsstandard. Inte kvantitet, lidande och förstörelse. Så fuck you.

Ja, det är också viktigt. Men jag hävdar ändå att individens rätt till liv går före dina känslor.

Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Är du orolig för att människor kommer dö ut också? Vi är 8 miljarder men det kanske inte är tillräckligt för dig.

Detta är helt off-topic, men ja, de flesta människor med någorlunda intellekt är oroliga och funderar över existentiella frågor, så som kärnvapenkrig, dödliga sjukdomar, naturkatastrofer och annat som har potentialen att utrota människan och krossa civilisationen.
Citera
2023-04-23, 17:04
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Abort skadar fostrets liv. Är du emot dödandet av oskyldigt mänskligt liv? Jag antar att du svarar ja på den frågan så då inställer sig frågan:
Har du läst om alla fall om föräldrar som misshandlar sina spädbarn?
Citera
2023-04-23, 17:07
Citat:
Nej jag är emot allt det som din kult gör som aborter, frysa in ägg och allting annat. Har du glömt av vilken sida du står på?

Det var ju du själv som skrev att det inte var lika illa att frysa in småbarn som att döda dem direkt. Jag skulle aldrig skriva nåt så stört. Och det var frågan om barn, inte ägg. BARN. Byt nu inte definition för att det passar.

Hur många barn har du i frysen månntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in