Citat:
Varför tycker du den låter rimlig vid vecka 18 i din mening? Svaret jag fick var "jag vet inte". Sen sa du något om "betänketid". Varför inte sätta gränsen vid vecka 24, vecka 30, en sekund innan födseln i så fall? Då får man ännu mer betänketid.
Citat:
Eller så kanske ni abort-förespråkare helt enkelt borde besvara frågan när jag frågar VARFÖR ni tycker som ni gör.
"Det har skett i alla tider", "jag vet inte" och liknande svar är icke-svar. För övrigt är jag nöjd om ni bara skulle säga "jag vet inte" och lämnat det där, men eftersom att ni fortsätter att låtsas som att ni har en giltig anledning till varför ni tycker som ni gör så måste jag upprepa frågan för att påvisa att ni egentligen inte har en aning om varför ni tycker som ni tycker och att ni inte kan rättfärdiga det moraliskt. Om man inte ens kan ge en tydlig anledning och rättfärdiga sin åsikt så vet jag ärligt talat inte vad man gör på ett diskussionsforum.
Eller så ändrar ni definitionen av olika begrepp i varenda inlägg för att er inkonsekventa världsbild ska gå ihop.
Då kommer jag påpeka detta.