2023-04-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Bra du är iaf ärlig med att du gillar och är för mord på bebisar.

Kolla åt andra hållet bara och låta folkmordet fortgå...ja det brukar ju alltid sluta bra för mänskligheten. Er historielöshet är wow. Det handlar om kontroll för er, att kunna leka gud över liv och död så sluta projicera och försöka åtminstone argumentera för din sak.

Jag älskar att man kan slakta de små liven fram till vecka 18 och även senare ifall det finns särskilda skäl för det, tex om fostret har stora skador, inte är livsdugligt eller om moderns liv är i fara och att socialtjänst och läkare då måste vara med och fatta beslutet om dödzmordet.
Citera
2023-04-23, 16:09
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jag älskar att man kan slakta de små liven fram till vecka 18 och även senare ifall det finns särskilda skäl för det, tex om fostret har stora skador, inte är livsdugligt eller om moderns liv är i fara och att socialtjänst och läkare då måste vara med och fatta beslutet om dödzmordet.

Japp ni är en meme på er själva nu för tiden, sedan länge borttappade i er psykopati.

Kvinnor: "Vi vill mörda merrrrrrrrrrrrr"
Män "nej sluta det räcker nu snälla"
Kvinnor: "Omg kvinnohatande och kontrollerade svin".

En fuckin meme.
Citera
2023-04-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Japp ni är en meme på er själva nu för tiden, sedan länge borttappade i er psykopati.

Kvinnor: "Vi vill mörda merrrrrrrrrrrrr"
Män "nej sluta det räcker nu snälla"
Kvinnor: "Omg kvinnohatande och kontrollerade svin".

En fuckin meme.

Vi säger så
Citera
2023-04-23, 16:14
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Är du, måhända, lite dum i huvudet? Jag förklarade varför jag tycker som jag tycker. Jag sa bara att jag inte vet den exakta anledningen till varför man drar gränsen vid vecka 18 och inte typ 17 eller 19. Är inte obstretiker. Vet du varför man drar gränsen där?
Ett argument från min sida är att det finns överlevare som fötts vid vecka 22.

Ändring. Rekordet är 21 i USA
Citera
2023-04-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har svarat på dessa upprepade frågor och argument från dig. Sen att du väljer att fultolka gång på gång som en liten mongounge får stå för dig:

Hur har jag fultolkat? Du sa att du rättfärdigar abort för att det är något som skett i alla tider. Mord och våldtäkt har också skett i alla tider så därmed rättfärdigar ditt argument även mord och våldtäkt. Hur är detta en fultolkning?

Så det är inte bara autister du ser ned på, du ser även ned på människor som har Down's syndrom.

Citat:
Ja stämmer. Jag stödjer SOM SAGT kvinnors rätt till säkra aborter. Anledningarna kan jag inte ha koll på eller lägga mig i, får vara upp till var och en. För de flesta kvinnor är det ett väl genomtänkt beslut SOM SAGT.

Så sluta tjafsa emot då när jag säger att du stödjer abort på grund av lättja och bekvämlighet. Du stödjer abort för vilken anledning som helst och där ingår bekvämlighet och lättja.

Citat:
Jag har svarat på frågan.

Ja, men "det har skett i alla tider så därför är det okej" är inte ett rättfärdigande som håller. Om du ska vara konsekvent innebär det att du även rättfärdigar mord och våldtäkt då även detta skett i alla tider.

Citat:
Andra autister kommer sitta på Flashback och andra forum och rabies-gagga sönder var och varannan tråd.

Du har betydligt fler inlägg på Flashback än vad jag har, och många fler inlägg i just den här tråden, så vem gaggar sönder tråden? Alla kan se att det är jag som vill ha en saklig diskussion och komma fram till varför ni tycker som ni tycker, medans din sida är mer intresserade av förolämpningar och pajkastning.

Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.

Du har fem val här:
1) Erkänna att du är inkonsekvent när du rättfärdigar abort med det argumentet men samtidigt rättfärdigar du inte mord och våldtäkt med samma argument.
2) Erkänna att ditt skäl till varför du rättfärdigar abort inte håller
3) Vara konsekvent och säga att du rättfärdigar abort, mord och våldtäkt med samma argument
4) Erkänna att du kanske inte riktigt tänkt över saken och inte har en bra anledning till varför du tycker som du tycker
5) Ändra dig, tänka över saken och komma tillbaks med en anledning som inte är inkonsekvent.

Hur ska du ha det?
Citera
2023-04-23, 16:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vi säger så

I nästa andetag vill de förinta judarna som (enligt dem) införde feminismen i väst och därmed "förstörde" kvinnorna i väst. En anledning de använder för att argumentera för att kvinnor ska tas ifrån allt vad mänskligt värde heter.

Men shit fosternas, fooooosternas liv och värde är sjukt viktiga för dessa män. Skrattretande fanimej.
Citera
2023-04-23, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind

Man kanske skulle lägga gränsen vid vecka 22 då istället.
Citera
2023-04-23, 16:19
Medlem
Citat:
Är du, måhända, lite dum i huvudet? Jag förklarade varför jag tycker som jag tycker. Jag sa bara att jag inte vet den exakta anledningen till varför man drar gränsen vid vecka 18 och inte typ 17 eller 19. Är inte obstretiker. Vet du varför man drar gränsen där?

Du framförde att du tycker det är okej med abort fram till vecka 18. När jag frågade varför du tycker det är bra fram tills just vecka 18 svarade du: "Jag vet inte".

Alltså vet du inte varför du tycker som du tycker. Du bara tycker saker utan anledning.

Citat:
För att det är mer välutvecklat.

Men varför sätter du gränsen för mänskligt liv just vid vecka 16? Ett foster som är fyra veckor är mer utvecklat än ett foster som är en vecka.

Vad är det för krav fostret uppfyller vid exakt vecka 16 som gör det till ett mänskligt liv?
Citera
2023-04-23, 16:19
Medlem
Citat:
I nästa andetag vill de förinta judarna som (enligt dem) införde feminismen i väst och därmed "förstörde" kvinnorna i väst. En anledning de använder för att argumentera för att kvinnor ska tas ifrån allt vad mänskligt värde heter.

Men shit fosternas, fooooosternas liv och värde är sjukt viktiga för dessa män. Skrattretande fanimej.

Jamen precis. I slutändan handlar det bara om kontroll för dessa mongon. Är man ett lipigt avskräde till människa så kanske ens enda hopp är att man ska kunna tvinga nån att vara vid ens sida. Skit samma om man i samma veva tvingar in sin morsa, syrra och dotter i samma öde.
Citera
2023-04-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du framförde att du tycker det är okej med abort fram till vecka 18. När jag frågade varför du tycker det är bra fram tills just vecka 18 svarade du: "Jag vet inte".

Alltså vet du inte varför du tycker som du tycker. Du bara tycker saker utan anledning.

Vet du varför man sätter gränsen där? Nej, helt uppenbarligen inte. Misstänker att du inte heller är obstretiker.

Jag har sagt att jag tycker att folk ska ha tid på sig men inte all tid i världen och att man måste dra gränsen någonstans. Om du slutar vantolka saker så kan du kanske, tids nog, bemöta vad folk faktiskt säger.

Vad du hakat upp dig på är att jag inte vet den specifika anledningen till varför man satt gränsen just v.18. Detta vet inte du heller. Detta har jag påtalat flera gånger nu.
Citera
2023-04-23, 16:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Hur har jag fultolkat? Du sa att du rättfärdigar abort för att det är något som skett i alla tider. Mord och våldtäkt har också skett i alla tider så därmed rättfärdigar ditt argument även mord och våldtäkt. Hur är detta en fultolkning?

1. Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa allvarligt.

2. Samma som det skadar kvinnors liv och hälsa allvarligt att neka tillgången till säkra aborter.

3. Därför rättfärdigar jag inte mord och våldtäkt.

4. Därför rättfärdigar jag rätten till säkra aborter.

5. Aborter kommer utföras oavsett om det är legalt eller inte.

Förstår du nu? Jag kan nästan inte förklara det enklare för dig.

Citat:
Så det är inte bara autister du ser ned på, du ser även ned på människor som har Down's syndrom.

Oj, i vilka inlägg har jag skrivit om Down's syndrom?

Börjar du bli jävligt desperat eller?

Citat:
Så sluta tjafsa emot då när jag säger att du stödjer abort på grund av lättja och bekvämlighet. Du stödjer abort för vilken anledning som helst och där ingår bekvämlighet och lättja.

Jaha.

Citat:
Ja, men "det har skett i alla tider så därför är det okej" är inte ett rättfärdigande som håller. Om du ska vara konsekvent innebär det att du även rättfärdigar mord och våldtäkt då även detta skett i alla tider.

Hahahah du är helt bisarrt tjatig. Vad är det för fel på dig egentligen?

Citat:
Du har betydligt fler inlägg på Flashback än vad jag har, och många fler inlägg i just den här tråden, så vem gaggar sönder tråden? Alla kan se att det är jag som vill ha en saklig diskussion och komma fram till varför ni tycker som ni tycker, medans din sida är mer intresserade av förolämpningar och pajkastning.

Nej det stämmer inte, du vill inte ha en saklig diskussion. Försök vara ärlig mot dig själv iallafall.

Citat:
Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.

Jösses, ännu mera tjat om samma.....

Citat:
Du har fem val här:
1) Erkänna att du är inkonsekvent när du rättfärdigar abort med det argumentet men samtidigt rättfärdigar du inte mord och våldtäkt med samma argument.
2) Erkänna att ditt skäl till varför du rättfärdigar abort inte håller
3) Vara konsekvent och säga att du rättfärdigar abort, mord och våldtäkt med samma argument
4) Erkänna att du kanske inte riktigt tänkt över saken och inte har en bra anledning till varför du tycker som du tycker
5) Ändra dig, tänka över saken och komma tillbaks med en anledning som inte är inkonsekvent.

Hur ska du ha det?

Läs vad jag skriver istället, istället för att bara tramsa.
Senast redigerad av Jenny9 2023-04-23 kl. 16:33.
Citera
2023-04-23, 16:29
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Vi säger så

Ja mycket mer behövs inte sägas. Ni älskar slakten, du är åtminstone ärlig.

Citat:

Ändring. Rekordet är 21 i USA

Dom kan överleva vid vecka 9 med, sanningen är att inga experiment görs på så unga bebisar och när artificiella livmödrar är här och fungerar inom 10 år kommer ni att förstå som alla oss andra att liv uppstår när ägget befruktas och att dom kan överleva från dag 1 tom utan en kvinna.

Citat:

Finns fan ingen gräns på dom patetiska halmgubbarna idag. "Mitt folkmord är inte lika farligt eftersom ni säger saker till oss och sårar våra känslor" sa ingen tänkande människa någonsin......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in