Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Hur har jag fultolkat? Du sa att du rättfärdigar abort för att det är något som skett i alla tider. Mord och våldtäkt har också skett i alla tider så därmed rättfärdigar ditt argument även mord och våldtäkt. Hur är detta en fultolkning?
1. Mord och våldtäkt skadar människors liv och hälsa allvarligt.
2. Samma som det skadar kvinnors liv och hälsa allvarligt att neka tillgången till säkra aborter.
3. Därför rättfärdigar jag inte mord och våldtäkt.
4. Därför rättfärdigar jag rätten till säkra aborter.
5. Aborter kommer utföras oavsett om det är legalt eller inte.
Förstår du nu? Jag kan nästan inte förklara det enklare för dig.
Citat:
Så det är inte bara autister du ser ned på, du ser även ned på människor som har Down's syndrom.
Oj, i vilka inlägg har jag skrivit om Down's syndrom?
Börjar du bli jävligt desperat eller?
Citat:
Så sluta tjafsa emot då när jag säger att du stödjer abort på grund av lättja och bekvämlighet. Du stödjer abort för vilken anledning som helst och där ingår bekvämlighet och lättja.
Jaha.
Citat:
Ja, men "det har skett i alla tider så därför är det okej" är inte ett rättfärdigande som håller. Om du ska vara konsekvent innebär det att du även rättfärdigar mord och våldtäkt då även detta skett i alla tider.
Hahahah du är helt bisarrt tjatig. Vad är det för fel på dig egentligen?
Citat:
Du har betydligt fler inlägg på Flashback än vad jag har, och många fler inlägg i just den här tråden, så vem gaggar sönder tråden? Alla kan se att det är jag som vill ha en saklig diskussion och komma fram till varför ni tycker som ni tycker, medans din sida är mer intresserade av förolämpningar och pajkastning.
Nej det stämmer inte, du vill inte ha en saklig diskussion. Försök vara ärlig mot dig själv iallafall.
Citat:
Du rättfärdigar abort genom att säga "det har skett i alla tider" och därmed rättfärdigar du även mord och våldtäkt då detta också skett i alla tider.
Jösses, ännu mera tjat om samma.....
Citat:
Du har fem val här:
1) Erkänna att du är inkonsekvent när du rättfärdigar abort med det argumentet men samtidigt rättfärdigar du inte mord och våldtäkt med samma argument.
2) Erkänna att ditt skäl till varför du rättfärdigar abort inte håller
3) Vara konsekvent och säga att du rättfärdigar abort, mord och våldtäkt med samma argument
4) Erkänna att du kanske inte riktigt tänkt över saken och inte har en bra anledning till varför du tycker som du tycker
5) Ändra dig, tänka över saken och komma tillbaks med en anledning som inte är inkonsekvent.
Hur ska du ha det?
Läs vad jag skriver istället, istället för att bara tramsa.