Citat:
Nejdå, det finns ju ett värde om det finns något mer än känslor bakom. rationalitet tex.
Citat:
ja, det är väldigt få aborter som görs av den som aborterar.
Ja vad bra att du äntligen fattat det.
Citat:
Det finsn en sökfunktion
I vilket inlägg länkade du till den undersökningen?
https://www.flashback.org/sok/?query...4893&so=weight
Citat:
Japp. ibland är det enklare om du bara accepterar att jag vet oerhört mycket om det jag skriver. du behöver inte hålla med om mina åsikter, men objektiv verklighet är ju bara.
Där ser man.
så, nu vet du varför jag tycker att det är ett skitargument, Fri abort , har inget med säker abort att göra. det har frammförallt med tillgång till god vård, att kvinnor dör i drivor (i jmf med sverige) eller förr i tiden även i sverige, har inte med abortlagstiftning att göra i samma grad som det har med god vår och ett ett fungerande vårdsystem.
Citat:
Ja det är bra att man kan ansöka om sena aborter när det visats sig finnas fara för kvinnans liv och/eller att fostret är svårt skadat.
och det har man kunnat göra sen 38... "sociala skäl" där man dödar fullt friska bebisar (till fullt friska mammor) är däremot det som är "den svenska abortlagstiftningen, (nåja, det är egentligen den amerikanska efter Roe vs wade -74)
Citat:
fast det är inte den svenska abortlagen..... för då hade vi haft en övre gräns vid 12v (eller helst 9v innan utvecklingen av smärtakänslighet börjat.)
Tycker den svenska abortlagen är bra. Har inga problem med att foster i vecka 7-9 blir aborterade då alternativet är mycket värre.
Citat:
Däremot tycker jag att ca 36 000 aborter per år är för många för ett land som Sverige, men vill inte lösa det med en massa förbud och tvångsåtgärder.
hur många hade varit lagom för ett land som sverige? och har du någon ide om hur vi ska komma dit?