2022-05-16, 17:55
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Du har rätt , men då uppsöker dom ju illegala abortkliniker. En lösning skulle kunna vara att, om du föder ditt barn så får du en miljon rätt in på kontot, även om du adopterar bort det. Då måste spiral ingå!
Ja, den miljonen kan ju pappan få betala som graviditetsersättning till kvinnan.
Citera
2022-05-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, den miljonen kan ju pappan få betala som graviditetsersättning till kvinnan.
Skitsnack till 100%! Om man kan betala 32.000 sek per månad till en somalisk kvinna. Deportera två sådana, så är vi i hamn.
Ni feminister borde spärras in!
Citera
2022-05-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ursäkta men vilken/ vilka ideologier är det som genom historien velat "detaljstyra" mänsklig sexualitet eller könens roller????
Inte fasen! är det feminism.

"Förr" kunde du inte vara homosexuell utan enorma risker, du kunde inte vara en kvinna med andra intressen i livet än att byta blöjor på barn, eller äldre. eller en man med andra intressen än att kriga för kung och fosterland eller slita sönder dig på nån arbetsplats.

feminism m.m. tillhör de ideologier som gett människan massa fler alternativ än att leva enligt nån "helig" boks principer.
Så tänk om tack.

Humanism det är att sätta människan och människans värde före abstrakta saker som "nationen", "kyrkan", eller "kungamakten" etc
Och gör man det så kommer man förr eller senare fram till feminism.
För ja, kvinnor är nu även de människor med ett egenvärde och en absolut rätt att kräva rättvist och funktionellt samhälle även för dem.

Finns gott om feministiska abortmotståndare, det stod ju inte uteslutande "jag vill ha rätten att döda min bebis" på protestskyltarna som suffergeterna vevade, tror roe vs wade dess tillämpning i gentemot den amerikanska konstitutionen (som gav oss abortlagen 1975 året efter i sverige).

så glädje dig, ingenstans i det femenistiska manifestet framgår det att man måste vara för kvinnors rätt att döda bebisar (men inte mäns rätt.. inte enspå wikisidan....) för att vara femeinst....
Citera
2022-05-16, 18:13
Medlem
Citat:
Om det är en n***er då, som är farsa, tycker du samma då?
Citera
2022-05-16, 18:15
Medlem
Citat:
Du är en fiende och en förrädare, och om jag vore du då skulle jag packa och dra snarast.
Citera
2022-05-16, 18:20
Citat:
Om det är en n***er då, som är farsa, tycker du samma då?
Ja, jag vill då fan inte vara med och sponsra en mille i ersättning till kvinnan som föder hans barn.

Det kan du betala själv i så fall.

Han kanske ska dela miljonen med henne? Kan ju vara en affärsidé om man inte vill jobba.
Senast redigerad av Ipsi 2022-05-16 kl. 18:23.
Citera
2022-05-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ja, jag vill då fan inte vara med och sponsra en mille i ersättning till kvinnan som föder hans barn.

Det kan du betala själv i så fall.
Ett barn som får leva kommer genom sitt arbete kunna betala tillbaka din miljon med råge.Oroa dig inte då det pengamässigt är en god affär.
Den där lagen om fri abort infördes 1975.
En miljon svenskar har avlidit via abort utan att ha fått en chans. Det är fan inte okay. Eller vad tycker du?
Du fick en chans att leva ditt liv. Varför vill du förvägra andra att leva sitt liv?
Citera
2022-05-16, 18:35
Citat:
Ett barn som får leva kommer genom sitt arbete kunna betala tillbaka din miljon med råge.Oroa dig inte då det pengamässigt är en god affär.
Den där lagen om fri abort infördes 1975.
En miljon svenskar har avlidit via abort utan att ha fått en chans. Det är fan inte okay. Eller vad tycker du?
Du fick en chans att leva ditt liv. Varför vill du förvägra andra att leva sitt liv?
Och hur många av de 40 000 barnen årligen tänker du personligen ombesörja bortadoptionen av?

Samtidigt som det kostar skattebetalarna 40 miljarder om året att ersätta föräldrarna.
Citera
2022-05-16, 18:37
Medlem
Citat:
Och hur många av de 40 000 barnen årligen tänker du personligen ombesörja bortadoptionen av?

Samtidigt som det kostar skattebetalarna 40 miljarder om året att ersätta föräldrarna.
Snurrigt inlägg. Du kommer aldrig att ge med dig, oavsett vilken fakta jag serverar. Brinn upp din obegåvade jävel!
Citera
2022-05-16, 18:40
Citat:
Snurrigt inlägg. Du kommer aldrig att ge med dig, oavsett vilken fakta jag serverar. Brinn upp din obegåvade jävel!
Vem har du tänkt ska ombesörja 40 000 adoptioner per år då? Av barn till föräldrar som gärna föder barn för att tjäna en mille.

Du har väl en plan?

(Något säger mig att det kommer att bli många fler av dem som du helst vill ha färre av.)
Senast redigerad av Ipsi 2022-05-16 kl. 18:56.
Citera
2022-05-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Varför skulle jag behöva tänka mig något alls? För min del kan föräldrarna gott få ta den smällen om de nu inte kan fostra en tonåring som är ansvarsfull nog att förstå att det finns mer till sex än "skönt", vi har nu sett utfallet av att staten skall vara primär vårdnadshavare nu, resultatet är inte vackert, dags för folk att ta tummen ur röven och faktiskt vara riktiga föräldrar, feta feminister på sos klarar inte av det uppdraget.

Det där var inte svar på min fråga.
Jag ställer en liknande fråga: om det var du som blev gravid och kvinnan som gjort dig gravid sa att hon varken ville ha med dig eller fostret att göra och du var luspank. Vad hade du gjort då? Abort/inte abort? Och för vilka pengar? Hade saken varit ett "lättvindigt" beslut för dig?
Citera
2022-05-16, 18:57
Medlem
Citat:
Vem har du tänkt ska ombesörja 40 000 adoptioner per år då? Av barn till föräldrar som gärna föder barn för att tjäna en mille.

Du har väl en plan?
Vad har man en stat till?
Din siffra 40.000 aborter? Är det så illa? Tja, kan vi få ner siffran till noll så jublar jag!
Jag tycker att det är hemskt.
Lätt att sitta här och dryga sig, men jag vet, den dagen du dör kommer du att få betala för dina ogärningar. Tro mig! Jag kommer att få betala för mina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in