2022-07-07, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du har själv sagt att fostret inte är en del av kvinnans kropp.
Ja men jag är ju så korkad remember?

Och du är definitivt för stenkorkad för att ha koll. Men enhalvboj däremot, han vet så nu låter vi honom avgöra om fostret är en del av kvinnans kropp eller inte.

Han säger att det är det. Så då är du för att fostret dödas alltså?
Citera
2022-07-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja men jag är ju så korkad remember?

Tack, vi vet detta redan.
Citera
2022-07-07, 20:19
Citat:
Tack, vi vet detta redan.
Så då går vi på enhalvbojs linje och du är för att fostret dödas.
Citera
2022-07-07, 20:24
Medlem
Citat:
Så då går vi på enhalvbojs linje och du är för att fostret dödas.

Nej, jag är emot abort, förutom då det är fara för mammans liv eller i ditt fall. Enda undantagen.

I fallet då det är fara för mammans liv på grund utav att man är i en situation där man tvingas till att välja vem som ska leva och dö, och då väljer jag mamman.

I ditt fall är jag för det eftersom att du inte är att betrakta som en människa, och därmed inte har några rättigheter, precis som ni feminazis säger om alla foster.
Citera
2022-07-07, 20:37
Citat:
Nej, jag är emot abort, förutom då det är fara för mammans liv eller i ditt fall. Enda undantagen.

I fallet då det är fara för mammans liv på grund utav att man är i en situation där man tvingas till att välja vem som ska leva och dö, och då väljer jag mamman.

I ditt fall är jag för det eftersom att du inte är att betrakta som en människa, och därmed inte har några rättigheter, precis som ni feminazis säger om alla foster.
Ja men nu har du ju hängt upp hela din argumentation på om foster är en del av kvinnan eller inte, då måste du ju vara för att fostret dödas om det inte är en del av kvinnan. Och nu har du ju fått den informationen av enhalvboj att det är det.
Citera
2022-07-07, 20:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Dessa femi-nazis har dock fått mig att ändra min åsikt radikalt i abortfrågan på två dagar. Numera är jag helt för att abortera samtliga individer som lider av samma hjärnskador som femi-nazis och Ipsi gör.

Ja oj, det var en radikal förändring på kort tid.

Citat:
De är inte att betrakta som människor och har därmed inga rättigheter, precis som ni feminazis brukar säga om foster.

Så nu är du en typ av femi-nazi? Eller bara 'nazist' räcker kanske?

Citat:
Men det är ingen som plockar ut ungen med mening för tidigt idag för att låta den växa i en kuvös. Det kommer alltid innebära en enorm risk som de flesta inte är villiga att ta.

Men om man redan i vecka 4,5 eller 6 kunnat rädda foster så hade man definitivt kunnat göra det i vecka 12 till exempel. Med andra ord, förkortat graviditeten betydligt. Tänk också på att detta är i framtiden där de då säkerligen har tillgång till mer än kuvös för att kunna rädda foster redan i vecka 4,5 eller 6.

Citat:
Det var du som motiverade din gräns vid abort enbart utefter hur goda chanserna var för fostret att leva utanför mamman så när tekniken gått framåt så att chanserna är tillräckligt goda vid vecka 4 vill du alltså i praktiken avskaffa aborträtten.

Ja, i princip hade det ju blivit så. Men helt nya dilemman hade uppstått.

Citat:
Ja, samma sak som nu hade hänt, det vill säga hela fosterfamilj-karusellen.

Undrar om det hade hamnat fler barn i foster-familj karusellen då eftersom varken mannen eller kvinnan haft något starkare band till fostret.
Citera
2022-07-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ja men nu har du ju hängt upp hela din argumentation på om foster är en del av kvinnan eller inte, då måste du ju vara för att fostret dödas om det inte är en del av kvinnan. Och nu har du ju fått den informationen av enhalvboj att det är det.

Men nu säger jag att jag anser att fostret inte är en del av kvinnans kropp och att jag enbart är för abort i fall då det är fara för mammans liv eller i ditt fall. Så var det med det.

Du har däremot, enligt ditt eget resonemang och positioner du intagit i tråden förespråkat rätten att jag eller vem som helst ska kunna våldta eller mörda dig. Se nedan:

Citera
2022-07-07, 20:47
Citat:
Men nu säger jag att jag anser att fostret inte är en del av kvinnans kropp och att jag enbart är för abort i fall då det är fara för mammans liv eller i ditt fall. Så var det med det.

Du har däremot, enligt ditt eget resonemang och positioner du intagit i tråden förespråkat rätten att jag eller vem som helst ska kunna våldta eller mörda dig. Se nedan:

Men nu när frågan är avgjord att det ÄR en del av mammans kropp så är du för att döda fostret.
Citera
2022-07-07, 20:47
Medlem
Citat:
Men nu när frågan är avgjord att det ÄR en del av mammans kropp så är du för att döda fostret.

Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja oj, det var en radikal förändring på kort tid.

Men helt förståelig och rationell.

Citat:
Så nu är du en typ av femi-nazi? Eller bara 'nazist' räcker kanske?

Med andra ord var du inte ärlig tidigare som jag misstänkte, det finns inte ett spår av intellektell hederlighet i dig i och med detta och du hade aldrig gått med på att aborträtten i praktiken avskaffades. Synd, du hade kunnat bli den första intellektuellt hederliga feministen, men så blev det inte.

Citat:
Så med andra ord, när vi hamnar i en situation där utvecklingen gått såpass framåt att dom flesta foster kan överleva utanför mamman redan vid vecka 4, 5 eller 6 så är du för att drastiskt sänka tiden då det är tillåtet med abort?

Citat:
Ja.

Citat:
Jag har mycket svårt att tro att du är ärlig här, då det i praktiken hade inneburit ett avskaffande av aborträtten, men du kanske har någon form av intellektuell hederlighet till skillnad från dina systrar Ipsi och Merapi.
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-07 kl. 20:50.
Citera
2022-07-07, 20:51
Citat:
Nej.

Men helt förståelig och rationell.

Med andra ord var du inte ärlig tidigare som jag misstänkte, det finns inte ett spår av intellektell hederlighet i dig i och med detta och du hade aldrig gått med på att aborträtten i praktiken avskaffades. Synd, du hade kunnat bli den första intellektuellt hederliga feministen, men så blev det inte.
Och du förespråkar att fostret får dödas om det är en del av mammans kropp.

Så nu har vi rett ut det.
Citera
2022-07-07, 20:54
Medlem
Citat:
Och du förespråkar att fostret får dödas om det är en del av mammans kropp.

Nej. Jag anser att fostret inte är en del av kvinnans kropp och att jag enbart är för abort i fall då det är fara för mammans liv eller i ditt fall. Så var det med det.

Du bestämmer inte vad jag ska tycka eller över min kropp, men du är okej om jag våldtar dig enligt ditt eget resonemang.

Citera
2022-07-07, 20:55
Citat:
Nej. Jag anser att fostret inte är en del av kvinnans kropp och att jag enbart är för abort i fall då det är fara för mammans liv eller i ditt fall. Så var det med det.

Du bestämmer inte vad jag ska tycka eller över min kropp, men du är okej om jag våldtar dig enligt ditt eget resonemang.

Ingen bryr sig om ifall du anser att det är en del av kvinnans kropp eller inte, här är det fakta som gäller och det har du fått av enhalvboj och således är du för att fostret dödas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in