Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Dessa femi-nazis har dock fått mig att ändra min åsikt radikalt i abortfrågan på två dagar. Numera är jag helt för att abortera samtliga individer som lider av samma hjärnskador som femi-nazis och Ipsi gör.
Ja oj, det var en radikal förändring på kort tid.
Citat:
De är inte att betrakta som människor och har därmed inga rättigheter, precis som ni feminazis brukar säga om foster.
Så nu är du en typ av femi-nazi? Eller bara 'nazist' räcker kanske?
Citat:
Men det är ingen som plockar ut ungen med mening för tidigt idag för att låta den växa i en kuvös. Det kommer alltid innebära en enorm risk som de flesta inte är villiga att ta.
Men om man redan i vecka 4,5 eller 6 kunnat rädda foster så hade man definitivt kunnat göra det i vecka 12 till exempel. Med andra ord, förkortat graviditeten betydligt. Tänk också på att detta är i framtiden där de då säkerligen har tillgång till mer än kuvös för att kunna rädda foster redan i vecka 4,5 eller 6.
Citat:
Det var du som motiverade din gräns vid abort enbart utefter hur goda chanserna var för fostret att leva utanför mamman så när tekniken gått framåt så att chanserna är tillräckligt goda vid vecka 4 vill du alltså i praktiken avskaffa aborträtten.
Ja, i princip hade det ju blivit så. Men helt nya dilemman hade uppstått.
Citat:
Ja, samma sak som nu hade hänt, det vill säga hela fosterfamilj-karusellen.
Undrar om det hade hamnat fler barn i foster-familj karusellen då eftersom varken mannen eller kvinnan haft något starkare band till fostret.