Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Håller inte med dig. Personligen har jag aldrig upplevt mer kvinnohatiska ideologier än katolicismen och islam. De har dessutom väldigt många anhängare till skillnad från femi-nazismen. Jag har stött på en max två radikalfeminister under hela mitt liv. Och då var den ena borderline så hon var extrem på alla sätt o vis.
Nej, det är ju bara att läsa och se själv hur exceptionellt korkad Ipsi är i tråden och valet blir extremt enkelt. Enklaste valet jag gjort i mitt liv, helt utan konkurrens.
Dessa femi-nazis har dock fått mig att ändra min åsikt radikalt i abortfrågan på två dagar. Numera är jag helt för att abortera samtliga individer som lider av samma hjärnskador som femi-nazis och Ipsi gör.
De är inte att betrakta som människor och har därmed inga rättigheter, precis som ni feminazis brukar säga om foster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Du pratar om ett framtidsscenario där största delen av graviditeten kunnat ske utanför kvinnans kropp. Du nämnde från och med vecka 4,5 eller 6. Detta hade inte bara medfört avskaffandet av aborträtten utan även att kvinnor "står" för graviditeten. Ingen graviditet - inget behov av abort.
Men det är ingen som plockar ut ungen med mening för tidigt idag för att låta den växa i en kuvös. Det kommer alltid innebära en enorm risk som de flesta inte är villiga att ta.
Det var du som motiverade din gräns vid abort enbart utefter hur goda chanserna var för fostret att leva utanför mamman så när tekniken gått framåt så att chanserna är tillräckligt goda vid vecka 4 vill du alltså i praktiken avskaffa aborträtten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Fostret hade kunnat plockats ut innan kvinnan ens vetat om att hon var gravid och fostret hade "odlats" fram på konstgjord väg. Nya frågor hade uppstått. Vad hade hänt om varken mannen eller kvinnan hade kommit och claimat sitt foster/barn när det var färdigt? Osv.
Ja, samma sak som nu hade hänt, det vill säga hela fosterfamilj-karusellen.