2022-07-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur kan jag utläsa att de inte är på väg att begå självmord? Är de fastbundna? Vem har isf bundit fast dem och varför?

Nej, de har inte tid att springa undan och du kan inte utläsa att de är självmordsbenägna.
Citera
2022-07-07, 19:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Nej, de har inte tid att springa undan och du kan inte utläsa att de är självmordsbenägna.

Hur vet jag att de inte är självmordsbenägna? Är jag synsk?
Citera
2022-07-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ok. Tja så länge jag slipper ha med dem att göra så får de vara "på min sida" hur mycket de vill. Väldigt många är på min sida i detta.

På din sida befinner sig en massa muslimer och katoliker, vare sig du vill det eller ej. De är värre än några femi-nazis.

Jag tar katoliker och alla dess problem alla dagar i veckan över femi-nazis. Det har aldrig existerat en mer kvinnofientlig ideologi än tredje vågens feminism.

Vem hade inte tagit en katolik på sin sida över t.ex. Ipsi? Valet kan ju inte bli enklare.

Citat:
Ja.

Jag har mycket svårt att tro att du är ärlig här, då det i praktiken hade inneburit ett avskaffande av aborträtten, men du kanske har någon form av intellektuell hederlighet till skillnad från dina systrar Ipsi och Merapi.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vems kropp är det i så fall enligt lagstiftaren i och med att abort inte är mord?

Det är irrelevant, för enligt dig är fostret inte kvinnans kropp och det är det vi diskuterar. Din position och slutsatserna du drar är ologiska, därmed är ditt argument svagt.

Vill du försvara abort-rätten får du nog tänka ut ett bättre argument, för den logiska slutsatsen av ditt argument där du säger att fostret inte är en del av kvinnans kropp är att abort inte ska vara tillåtet OM du nu inte samtidigt förespråkar rätten att bestämma över andras kroppar.
Citera
2022-07-07, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag tar katoliker och alla dess problem alla dagar i veckan över femi-nazis. Det har aldrig existerat en mer kvinnofientlig ideologi än tredje vågens feminism.

Vem hade inte tagit en katolik på sin sida över t.ex. Ipsi? Valet kan ju inte bli enklare.

Jag har mycket svårt att tro att du är ärlig här, då det i praktiken hade inneburit ett avskaffande av aborträtten, men du kanske har någon form av intellektuell hederlighet till skillnad från dina systrar Ipsi och Merapi.

Det är irrelevant, för enligt dig är fostret inte kvinnans kropp och det är det vi diskuterar. Din position och slutsatserna du drar är ologiska, därmed är ditt argument svagt.

Vill du försvara abort-rätten får du nog tänka ut ett bättre argument, för den logiska slutsatsen av ditt argument där du säger att fostret inte är en del av kvinnans kropp är att abort inte ska vara tillåtet OM du nu inte samtidigt förespråkar rätten att bestämma över andras kroppar.
Jag vet inte om du har svårt att fatta men om det skulle vara så att fostret är en del av kvinnans kropp kan fostret enligt dig dödas utan att det gör något?

Och vem avgör om det är en del av kvinnans kropp eller inte, du?
Citera
2022-07-07, 19:41
Medlem
Citat:
Jag vet inte om du har svårt att fatta men om det skulle vara så att fostret är en del av kvinnans kropp kan fostret enligt dig dödas utan att det gör något?

Bor du på ett gruppboende, eller vad är ditt problem? Helt ärlig fråga. Lär dig läsa, ditt korkade bottenskrap. Du är så satans korkad att forskare över hela världen borde studera hur du ens är vid liv, eftersom att det saknas en hjärna mellan fettvalkarna på dina tinningar.

(FB) Abortfrågan - allmän diskussion
Citera
2022-07-07, 19:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Håller inte med dig. Personligen har jag aldrig upplevt mer kvinnohatiska ideologier än katolicismen och islam. De har dessutom väldigt många anhängare till skillnad från femi-nazismen. Jag har stött på en max två radikalfeminister under hela mitt liv. Och då var den ena borderline så hon var extrem på alla sätt o vis.

Citat:

Du pratar om ett framtidsscenario där största delen av graviditeten kunnat ske utanför kvinnans kropp. Du nämnde från och med vecka 4,5 eller 6. Detta hade inte bara medfört avskaffandet av aborträtten utan även att kvinnor "står" för graviditeten. Ingen graviditet - inget behov av abort.

Fostret hade kunnat plockats ut innan kvinnan ens vetat om att hon var gravid och fostret hade "odlats" fram på konstgjord väg. Nya frågor hade uppstått. Vad hade hänt om varken mannen eller kvinnan hade kommit och claimat sitt foster/barn när det var färdigt? Osv.
Citera
2022-07-07, 19:53
Medlem
Citat:
Håller inte med dig. Personligen har jag aldrig upplevt mer kvinnohatiska ideologier än katolicismen och islam. De har dessutom väldigt många anhängare till skillnad från femi-nazismen. Jag har stött på en max två radikalfeminister under hela mitt liv. Och då var den ena borderline så hon var extrem på alla sätt o vis.

Nej, det är ju bara att läsa och se själv hur exceptionellt korkad Ipsi är i tråden och valet blir extremt enkelt. Enklaste valet jag gjort i mitt liv, helt utan konkurrens.

Dessa femi-nazis har dock fått mig att ändra min åsikt radikalt i abortfrågan på två dagar. Numera är jag helt för att abortera samtliga individer som lider av samma hjärnskador som femi-nazis och Ipsi gör.

De är inte att betrakta som människor och har därmed inga rättigheter, precis som ni feminazis brukar säga om foster.

Citat:
Du pratar om ett framtidsscenario där största delen av graviditeten kunnat ske utanför kvinnans kropp. Du nämnde från och med vecka 4,5 eller 6. Detta hade inte bara medfört avskaffandet av aborträtten utan även att kvinnor "står" för graviditeten. Ingen graviditet - inget behov av abort.

Men det är ingen som plockar ut ungen med mening för tidigt idag för att låta den växa i en kuvös. Det kommer alltid innebära en enorm risk som de flesta inte är villiga att ta.

Det var du som motiverade din gräns vid abort enbart utefter hur goda chanserna var för fostret att leva utanför mamman så när tekniken gått framåt så att chanserna är tillräckligt goda vid vecka 4 vill du alltså i praktiken avskaffa aborträtten.

Citat:
Fostret hade kunnat plockats ut innan kvinnan ens vetat om att hon var gravid och fostret hade "odlats" fram på konstgjord väg. Nya frågor hade uppstått. Vad hade hänt om varken mannen eller kvinnan hade kommit och claimat sitt foster/barn när det var färdigt? Osv.

Ja, samma sak som nu hade hänt, det vill säga hela fosterfamilj-karusellen.
Citera
2022-07-07, 19:55
Citat:
Bor du på ett gruppboende, eller vad är ditt problem? Helt ärlig fråga. Lär dig läsa, ditt korkade bottenskrap. Du är så satans korkad att forskare över hela världen borde studera hur du ens är vid liv, eftersom att det saknas en hjärna mellan fettvalkarna på dina tinningar.

Fast nu har ju enhalvboj delgivit dig informationen att fostret ÄR en del av kvinnans kropp så då måste du ju vara ok med att det dödas?

Vi låter enhalvboj avgöra tycker jag, jag är nog för korkad och du också. Enhalvboj däremot verkar smart.

Så då är du ok med att fostret dödas?
Senast redigerad av Ipsi 2022-07-07 kl. 19:58.
Citera
2022-07-07, 19:59
Medlem
Citat:
Fast nu har ju enhalvboj delgivit dig informationen att fostret ÄR en del av kvinnans kropp så då måste du ju vara ok med att det dödas?

Enhalvboj har framfört en åsikt, som är felaktig.

Jag har redan förklarat för dig varför fostret inte är en del av kvinnan i tråden.

Citera
2022-07-07, 20:01
Citat:
Enhalvboj har framfört en åsikt, som är felaktig.

Jag har redan förklarat för dig varför fostret inte är en del av kvinnan i tråden.

Nej du är definitivt för korkad. Enhalvboj däremot vet hur det ligger till.

Så då är du för att fostret dödas.
Citera
2022-07-07, 20:03
Medlem
Citat:
Nej du är definitivt för korkad. Enhalvboj däremot vet hur det ligger till.

Så då är du för att fostret dödas.

Du har själv sagt att fostret inte är en del av kvinnans kropp.

Citat:
Jomen nu går jag på din linje och säger att fostret inte är en del av kvinnans kropp

Citat:
Men ditt dumma spån, fostret är INTE en del av mammans kropp säger jag ju.

Citat:
Nej, varken parasiter, bakterier, foster eller något annat någon del av min kropp.
Citera
2022-07-07, 20:10
Medlem
Citat:
Jag har redan sagt att kvinnan har rätt att bestämma över sin kropp och det argumentet är sedan länge det vinnande.

Att ni står och tjuter om att ingen har några argument gör er inte till några vinnare.

Vad har kvinnors rätt att bestämma över sin egen kropp med abort att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in