2022-05-20, 10:29
Medlem
Häktningsframställan Häktnings protokoll DB Karlskrona TR B 1057-22

Framställan om förlängd åtalstid:

Misstänkt:
M*rcus Alfredss*n (=a,o)

Brottsgrund:

Mord 2022-04-13 15:00 -- 2022-04-13 15:31 Ronnebygatan 7, Karlshamn, Karlshamns kommun
Id: POD50-BM2022-1428597279-7E,

Beslut motivering

Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid eftersom se sekretessbilaga. Förlängning begärs därför till 22- 06-10.

https://delafil.se/50822e6877998968/...ngning_av_.pdf

Protokoll Häktes förhandlingen:
2022-05-13

Misstänkt: M*rcus Alfredss*n (=a,o)

Saken: Mord; nu fråga om förlängd åtalstid

M*rcus Alfredss*n (=a,o) bestrider att det finns sannolika skäl för mord.

Beslut: M*rcus Alfredss*n (=a,o) ska fortfarande vara häktad i målet.

Åtalet ska väckas vid tingsrätten senast den 10 juni 2022, kl. 10.00.

Skälen för beslutet:

M*rcus Alfredss*n (=a,o) är på sannolika skäl misstänkt för mord den 13 april 2022 på Ronnebygatan 7, Karlshamn,

Det finns risk för att genom att M*rcus Alfredss*n (=a,o) undanröja bevis eller på något annat sätt försvårar sakens utredning.
Denna risk är sådan att åklagarens begäran om restriktioner ska godtas.

Det finns även risk för att M*rcus Alfredss*n (=a,o) fortsätter sin brottsliga verksamhet med hänsyn till att tidpunkt för hans villkorliga frigivning avseende verkställighet av fängelsestraff är satt till den 5 juni 2022.

https://delafil.se/a6d7404a1d7bc648/...fr%C3%A5ga.pdf

Dagboksbladet: 2022-05-20

https://delafil.se/5c577cc0ab3e3d62/...2022-05-20.pdf
Citera
2022-05-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrmrhmmhmm
Hahahaha om du nu är Mira så är jag övertygad om att ni 2 inte varit tillsammans det senaste året så äckligt utav dig att sitta och påstå det när personen i fråga är avliden , har du ingen skam i kroppen? Och jo jag kan säga till 110 % att din ”kille” Herman har gjort nästintill allt som påstås här i Flashback och även missbrukat heroin ! Det vet vi alla redan och att du försöker få han att framstå som en ängel har vi fattat . Han valde detta livet själv och han kan inte förvänta sig något annat när han går med en machete för att försöka råna en kille som inte tänkte låta sig rånas. Kanske ingen har satt ner foten mot din ”kille” tidigare men nu stoppade någon hans barnfasoner . De enda det är synd om är hans mor & far och ev syskon som har haft en sån son/bror . Och du borde skämmas som sitter och blånekar saker men förståeligt när du också är så förstörd av drogerna och låter dem föra din talan . Hoppas du har en bra dag gumman hej på dig !

Som jag skrev sist, skriv till mig privat, så kan jag bevisa för dig att det är jag som skriver. Kan också bevisa att jag oftast träffade Herman minst en gång i veckan under dem senaste åren och senaste tiden. Pratade gjorde vi i princip varje dag. Så vafan vet du? Istället för att skriva detta, kunde du skrivit till mig privat direkt och fått reda på att det är jag. Men det ville du inte? Det säger ju en hel del. Om du nu kände Herman så mycket bättre så borde du veta att han inte har några syskon. Tänker stå upp för Herman tills jag dör. Snacka hur mycket skit om mig du vill, har du mer du vill få ur dig så är det bara att skriva. Skönt att vara anonym va, så man vågar slänga ur sig all möjlig skit? Jag vet precis vad Herman gjort och inte. Allt som står här stämmer inte. Inte försökt få honom att framstå som en ängel, hade du haft kapacitet nog att ta in och förstå vad jag skrivit så hade du förstått det. Om jag är så förstörd av drogerna, vad fan är du då? Som sagt, hör av dig till mig oanonymt om du har mer att säga, och stå för vad du säger. Det gör iallafall jag. M*ra No*rgård på Facebook. Mitt nr är 07296751*3 *=7
Om du nu vågar stå för vem du är. Så kan vi prata mer där. Tänker inte sitta här och diskutera med någon så pinsam att den inte ens vågar stå för vem den är eller säger, eller kan hålla en normal diskussion. Ha det bra annars "gumman", hahaha...
Citera
2022-05-31, 20:39
Medlem
Janos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonnieBarrow
Som jag skrev sist, skriv till mig privat, så kan jag bevisa för dig att det är jag som skriver. Kan också bevisa att jag oftast träffade Herman minst en gång i veckan under dem senaste åren och senaste tiden. Pratade gjorde vi i princip varje dag. Så vafan vet du? Istället för att skriva detta, kunde du skrivit till mig privat direkt och fått reda på att det är jag. Men det ville du inte? Det säger ju en hel del. Om du nu kände Herman så mycket bättre så borde du veta att han inte har några syskon. Tänker stå upp för Herman tills jag dör. Snacka hur mycket skit om mig du vill, har du mer du vill få ur dig så är det bara att skriva. Skönt att vara anonym va, så man vågar slänga ur sig all möjlig skit? Jag vet precis vad Herman gjort och inte. Allt som står här stämmer inte. Inte försökt få honom att framstå som en ängel, hade du haft kapacitet nog att ta in och förstå vad jag skrivit så hade du förstått det. Om jag är så förstörd av drogerna, vad fan är du då? Som sagt, hör av dig till mig oanonymt om du har mer att säga, och stå för vad du säger. Det gör iallafall jag. M*ra No*rgård på Facebook. Mitt nr är 07296751*3 *=7
Om du nu vågar stå för vem du är. Så kan vi prata mer där. Tänker inte sitta här och diskutera med någon så pinsam att den inte ens vågar stå för vem den är eller säger, eller kan hålla en normal diskussion. Ha det bra annars "gumman", hahaha...
Skrev inte du i ditt förra inlägg att du inte skulle skriva mer här? Eftersom du ändå är här trots allt så kanske du kan berätta vad som inte är sant av det som folk skrivit om Herman i denna tråden? Om du nu vill ge en mer rättvis bild av honom.
Citera
2022-06-02, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonnieBarrow

Haha säg vad du vill . Folk sitter inte här och hittar på detaljerade saker om ”din kille” som dog för att han försökte ÅTERIGEN råna någon för att försörja sitt oxy/heroin missbruk . Herman var utan någon som helst tvekan en av dem grövsta/misslyckade narkomanerna ni har där nere . Det var ju bara en tidsfråga tills något sådant inträffade när man beter sig som man gör och går på fel människor men det är förståeligt ni missbrukare har 0 konsekvenstänk uppenbarligen .
Och ja precis du sa ju att du inte skulle skriva något mer ändå så fortsätter du och dessutom lägger ut ditt nummer på Flashback vilken nykter & frisk människa skulle göra så? Och visst påstå du att ni var tillsammans haha men det är jag rätt säker på att du hittar på nu för att han inte har någon möjlighet att yttra sig något om det , och sen får folk välja om dem vill tro på dig som försöker försvara honom och säga att han var den ”snällaste” och allt vad du påstår när ALLA till och med tidningarna gått ut med vad det var för avskum . Som jag tidigare nämnde så var din ”kille” definitivt en utav dem äckligaste personerna ni har i Karlshamn utan tvekan och inte den misstänkte som du påstår . Den misstänkte känner inte en fluga till förutom dem i era gemensamma kretsar , tänk då din ”fina kille” folk över hela Sverige vet vem denne herre är hmm låter ju troligt att en så ”fin” människa skulle vara omtalad över stora delar av riket gumman . Sluta göra det jobbigt för dig själv och skriv inte här mer om du bara ska försvara hans äckliga handlingar när han själv valt att sätta sig i dessa situationer som han gjorde. Hej hopp !
Citera
2022-06-16, 15:52
Medlem
Sista datumet för rättegången var 10 juni. Någon som har status på hur det går? Har dom fallit än?
Citera
2022-06-17, 00:30
Medlem
kn0blauchs avatar
Är också nyfiken på hur det gått, den som har mer information får gärna dela med sig.
Citera
2022-06-17, 10:49
Medlem
JustZlatans avatar
Herman var fast i Oxycontin-missbruk. Marcus Alfredsson är alltså både langare och mördare? Utvisa!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...ontin-missbruk
Citera
2022-06-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0rdYpsilon
Sista datumet för rättegången var 10 juni. Någon som har status på hur det går? Har dom fallit än?
Åklagaren begärde förlängd åtalstid om jag uppfattat det rätt .
Citera
2022-06-26, 14:12
Medlem
https://www.blt.se/karlshamn/advokat...rott-3e4faf2c/

Citat:
Omhäktningen av den 19-åring som på sannolika skäl misstänks för mord på en 23-åring i ett parkeringshus i Karlshamn i april, omhäktades av tingsrätten under torsdagen.
19-åring vidhåller sin ståndpunkt om att han agerat i självförsvar.

Omhäktades i torsdags enligt BLT. MA hävdar självförsvar. Trams.
Citera
2022-06-27, 18:44
Medlem
pettings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Herman var fast i Oxycontin-missbruk. Marcus Alfredsson är alltså både langare och mördare? Utvisa!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...ontin-missbruk

Utvisa? Han är ju svensk..
Citera
2022-06-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petting
Utvisa? Han är ju svensk..
Man skulle i alla fall internera hans närmaste släkt för att de inte haft bättre koll på honom.
Citera
2022-09-21, 08:29
Inte hänt så mycket här men vad är statusen nu?
Såg efterlyst och nyheterna säger att en 30 årig kvinna sitter häktad och även en man i övre tonåren för skyddande av brottsling.
Vet nån mer om dessa individer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in