2022-04-13, 16:22
Medlem
Krimkolls avatar
En man har hittats skottskadad i ett garage i Karlshamn.

Skadeläget är "oklart".

Citat:
Man hittat skottskadad i garage

En man har hittats med en förmodad skottskada i ett parkeringsgarage i Karlshamn under eftermiddagen.

Polis och och ambulans har larmats till platsen och mannen har förts till sjukhus för vård. Han skadeläge är oklart.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...rage._8wBF64ts

Vad vet vi mer om händelsen?
Citera
2022-04-13, 16:24
Medlem
halaltarzans avatar
Ronnebygatan säger svt.se.....
Citera
2022-04-13, 16:26
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
13 april 15:31, Mord/dråp, försök, Karlshamn
Ronnebygatan. En man anträffas med förmodad skottskada i allmänt parkeringsgarage.

Polis och ambulanssjukvård är på plats i ett allmänt parkeringsgarage på Ronnebygatan efter att en man, med förmodad skottskada, anträffats i garaget.

Platsen är avspärrad.

Polisen arbetar just nu med informationsinhämtning, omständigheterna kring händelsen är för närvarande oklara.

Ingen är gripen.

Uppdatering kl. 16.07: Mannen, som inte är identifierad, är förd till sjukhus med ambulans. Polisen har ingen information om skadeläget, i denna del hänvisas till sjukvården.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-karlshamn/
Citera
2022-04-13, 16:27
Medlem
Krimkolls avatar
Oidentifierad, alltså inte talbar. Legat en tid med en skottskada.

Kan mycket väl vara död?
Citera
2022-04-13, 16:27
Medlem
Låter som att han är död?
Citera
2022-04-13, 16:29
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Låter som att han är död?

Mycket möjligt, men svårt att veta så man kan inte ta ut det i förväg så att säga.
Citera
2022-04-13, 16:46
Medlem
Krimkolls avatar
Bild:

https://imbo.vgc.no/s/8jQgmRp
Citera
2022-04-13, 16:48
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Oidentifierad, alltså inte talbar. Legat en tid med en skottskada.

Kan mycket väl vara död?

Kan mycket väl vara så. Polisen behöver bara identifiera personen och sen kontakta anhöriga för att sen kunna dödförklara personen till media.
Skottskador och parkeringsgarage är två ord som skriker gänguppgörelse i mina öron.
Citera
2022-04-13, 17:10
Medlem
Är de för grupperingar i den staden
Citera
2022-04-13, 17:21
Medlem
Farsan hade sett en man i stan i eftermiddags med haltande gång, blod rinnandes från vänster tinning, samt pratandes upprört i telefon på okänt utländskt språk.

Säkert gäng/hedersrelaterat.
Citera
2022-04-13, 17:31
Medlem
Jag kan inte påminna mig att jag sett något om skottdåd i Karlshamn tidigare. Men nu är alltså även den staden drabbad av den grova invandrarbrottsligheten. Skiten sprider sig allt snabbare nu.
Citera
2022-04-13, 17:42
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag kan inte påminna mig att jag sett något om skottdåd i Karlshamn tidigare. Men nu är alltså även den staden drabbad av den grova invandrarbrottsligheten. Skiten sprider sig allt snabbare nu.

Om man söker på skottlossningar + karlshamn + flashback så får man några träffar. Så det har hänt förut. Men inte så vanligt.

Aktuella trådar om skottlossningar och kriminella invandrare i närheten:

(FB) Skottlossning mot villa i Asarum
(FB) Man skottskadad i Mörrum (Blekinge) 12/3-15
(FB) Våldsamt gäng drar runt i Ronneby och misshandlar

Artikeln "När Ronneby blev arabiskt" är intressant.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-04-13 kl. 17:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback