2022-07-12, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Tror att topp fyra är klara, utan inbördes ranking har vi topp fyra här:
Luleå
Rögle
Färjestad
Skellefteå
Platserna 5-8 utan inbördes ranking:
Frölunda
Linköping
Timrå
Leksand eller Växjö

Som leksing tror jag att Leksand kommer få svårt att ta topp 8. Den "klara" värvningen av Celarik blev aldrig av, man har dessutom tappat många spelare. Man saknar nästan en hel femma i lagbygget. Tror på 10:a i bästa fall.
Citera
2022-07-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Som leksing tror jag att Leksand kommer få svårt att ta topp 8. Den "klara" värvningen av Celarik blev aldrig av, man har dessutom tappat många spelare. Man saknar nästan en hel femma i lagbygget. Tror på 10:a i bästa fall.

Fast lite hoppfullhet kan jag ge dig, jag tror att Tjomme har kapacitet att lasta på några rättså bra spelare just i och med att det finns luckor.
Kanske inte svenska men både europeiska och nordamerikanska spelare har lyckats rätt OK i Leksand i modern tid?!
Citera
2022-07-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det är svårt att tippa både toppen och botten tycker jag. Finns väl egentligen bara ett lag som jag tror kommer att få det svårt och det är Malmö. Lika svårt är det att tippa ordningen i toppen och mitten toppen och mitten.
Tror faktiskt att den största nackdelen för Leksand är nog Hellkvist. Tror inte att han längre är rätt tränare för Leksand, han har misslyckats två säsonger i rad
Citera
2022-07-12, 11:08
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Tror faktiskt att den största nackdelen för Leksand är nog Hellkvist. Tror inte att han längre är rätt tränare för Leksand, han har misslyckats två säsonger i rad
Två säsonger i rad är väl att ta i. Nog för att Leksand föll pladask mot Örebro i kvarten, men att ta Leksand till en 3:e placering i tabellen året efter man hamnade i kval är väl en bedrift deluxe .
Citera
2022-07-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Två säsonger i rad är väl att ta i. Nog för att Leksand föll pladask mot Örebro i kvarten, men att ta Leksand till en 3:e placering i tabellen året efter man hamnade i kval är väl en bedrift deluxe .
Nja utifrån materialet han hade till förfogande och en så pass bra grundserie är det väl lite märkligt att alla helt plötsligt underptesterar. På så vis tycker jag att det är ett misslyckande. Vore väl okej att åka ut efter att ha förlorat efter förlängning men dom var chanslösa
Citera
2022-07-12, 14:25
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
OM HV71, OCH Linköping, OCH Oskarshamn, OCH Brynäs slåss i botten kommande säsong skickar jag en tårta hem till dig i Växjö.

Smaskigt! Kanske något lag klarar en toppsexplats men tror det är tveksamt.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-12 kl. 14:28.
Citera
2022-07-12, 15:27
Medlem
Citat:
Det är svårt att tippa både toppen och botten tycker jag. Finns väl egentligen bara ett lag som jag tror kommer att få det svårt och det är Malmö. Lika svårt är det att tippa ordningen i toppen och mitten toppen och mitten.
Nja, halva laget var ju borta en stor del av säsongen. Det är som de sa: Det blev rehabträning stora delar av säsongen istället för riktig träning. Det, i kombination med att de blev av med backtränaren mitt under säsongen, gjorde att det mesta blev skit. Hellkvist kan nog ha 2 säsonger till i sig, men ser inte han som en långsiktig lösning tyvärr. Tjomme däremot borde få livstidskontrakt i princip.
Citera
2022-07-12, 15:51
Medlem
perry2s avatar
OK Lille Jonathan Dahlen fick ej förlängt med San Jose..

Blir det Timrå?
Citera
2022-07-12, 16:03
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
OK Lille Jonathan Dahlen fick ej förlängt med San Jose..

Blir det Timrå?

Hans karriär gick lite snett när han tackade nej till Växjö. Han var imponerad av växjö men valde att åka över till Vancouver tillsammans med EP40. Elias valde med hjärnan och utvecklades i växjö och Jonathan valde med hjärtat and the rest is history.

Tycker han borde köra i Timrå och behärska försvarsspelet i SHL. Han är inte bra nog för NHL. Vill han bli det så är det Växjö som gäller.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-12 kl. 16:34.
Citera
2022-07-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hans karriär gick lite snett när han tackade nej till Växjö. Han var imponerade av växjö men valde att åka över till Vancouver tillsammans med EP40. Elias valde med hjärnan och valde växjö och Jonathan valde med hjärtat and the rest is history.

Tycker han borde köra i Timrå. Han är inte bra nog för NHL. Vill han bli det så är det Växjö som gäller.
Så jäkla tröttsamt att läsa dina jävla inlägg, synd att man inte har tillgång till någon blockfunktion.

Vad det gäller Dahlen så borde det väl ändå finnas intresse från något annat NHL-lag om han nu blir unrestricted free agent imorgon.
24 år, 22 poäng på 61 matcher under sin första säsong borta i NHL i ett bottenlag som dom ändå var i fjol får väl ändå anses vara helt ok. Kan vara ett billigt och bra alternativ i en tredjekedja i flera lag borta i NHL.
Citera
2022-07-12, 16:35
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Så jäkla tröttsamt att läsa dina jävla inlägg, synd att man inte har tillgång till någon blockfunktion.

Vad det gäller Dahlen så borde det väl ändå finnas intresse från något annat NHL-lag om han nu blir unrestricted free agent imorgon.
24 år, 22 poäng på 61 matcher under sin första säsong borta i NHL i ett bottenlag som dom ändå var i fjol får väl ändå anses vara helt ok. Kan vara ett billigt och bra alternativ i en tredjekedja i flera lag borta i NHL.

Verkligen. Fanns en blockfunktion som döljer kommentar innan. Använd den mycket. Man får vad man förtjänar. Kanske läge att att ha en tråd för shl där folk beter sig och där det snackas hockey att kalla användare, spelare och lag det ena och det andra.

Jag tror dahlen faller lite på sin defensiv. Han gjorde det i Vancouver och tycker nog inte han producerar tillräckligt för en utpräglad offensiv spelare. Han skulle må bra av SHL.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-12 kl. 16:46.
Citera
2022-07-12, 17:00
Medlem
MrArturs avatar
Björklöven samlade in 1 miljon från sina supportrar som renderade dessa tre spelare

https://www.eliteprospects.com/playe...8/scott-pooley

https://www.eliteprospects.com/playe...maxime-fortier

https://www.eliteprospects.com/playe.../nick-schilkey

Inga jag känner till, men den översta har gjort det ok i en medioker klubb i finska högstaligan senaste säsongen. Borde hålla bra HA-nivå. Frågan är om han kan bli den där viktigaste spetsen och topp 3 i ligan på sin position?

Ingen Dahlen eller Forsberg, men en Björklund?
Senast redigerad av MrArtur 2022-07-12 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in