2022-07-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Inte Hur det ska gå för hv? Ändå nya upp och sådär. Tror du hv lyckas ta en slutspels plats?

JO absolut!
Släng in dem..... Jäklar va svårt.
Jo, jag tror att HV tar en play-in-plats.
Det kommer bli absurt stenhårt i botten också, jag ger mig fasen på att Oskarshamn slår alla på näsan igen!
Och Malmös nya sportchef verkar bra.
Nej, detta blir hårt gubbar.
Citera
2022-07-08, 12:53
Bannlyst
Luleå-Skellefteå i final känns ganska givet, Norrland är bäst på hockey helt enkelt.

.
Citera
2022-07-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Jag tycker av nån anledning att det ska bli rätt intressant vem som lyckas bäst av:
Timrå
Linköping
Brynäs

Vad tror ni om trupperna?
VÄLDIGT förenklat kan man ju säga att Timrå värvat några bra forwards, Linköping några fina backar, och Brynäs har två väldigt bra målvakter.
Något av lagen borde kunna hamna lite högre upp kanske.......
Timrå
Linköping
Brynäs
Den ordningen tycker jag känns realistisk. Brynäs måste få till organisationen innan det kan bli tal om högre placeringar i shl. Spelar ingen roll hur bra spelare man värvar om föreningen är ett dårhus. Brynäs släppte in relativt få mål redan förra säsongen så jag tror inte att målvakterna kommer att göra så stor skillnad
Citera
2022-07-08, 14:20
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Luleå-Skellefteå i final känns ganska givet, Norrland är bäst på hockey helt enkelt.

.

Även om man så lägger ihop Skellefteå, Luleå, Modo, Björklöven och Timrå i Norrlandskategorin så är det fortfarande fem klubbar i Sverige som tagit fler guld. Bäst på hockey var det ja.
Citera
2022-07-08, 14:27
Medlem
Både Linköping och Brynäs hade nytt på tränarsidan ifjol, började väl lite skakigt från båda två innan spelet satte sig. Ser man t.ex. bara till ca 2/3 av serien (senaste 35 matcherna) så låg båda på 7e och 8e plats sett till snittpoängen.
Stark stomme kvar i båda lägren och inget av lagen har gjort några tyngre tapp enligt mig. Tror båda, om man nu inte åker på jobbiga skador, slåss högre upp i tabellen kommande säsong.
Citera
2022-07-08, 16:09
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Säkerligen, men först måste Nubben dumpa lite backar, då man redan nu har 9. Sjöholm på lån och Ytterell utköpt?
Almquist är väl även han osignad.
Blir hypotetiskt ganska märklig balans på backsidan med Almqvist, Andrae, Bengtsson, Martinsson, Pilut och Billins. 6 backar som vill bära puck och behöver PP-tid för att vara effektiva.

Nubben lär nog svära lite om Pilut o Almqvist hamnar i konkurrerande klubbar och man själva signade mediokra backar som Westerlund, Bengtsson o höll kvar Billins. Visst billigare, men att kasta pengar på spelare har aldrig varit ett problem i Jönköping.

Verkar bli NHL och Sabres.
https://twitter.com/LLysowski/status...89183321214976
Citera
2022-07-08, 16:10
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Både Linköping och Brynäs hade nytt på tränarsidan ifjol, började väl lite skakigt från båda två innan spelet satte sig. Ser man t.ex. bara till ca 2/3 av serien (senaste 35 matcherna) så låg båda på 7e och 8e plats sett till snittpoängen.
Stark stomme kvar i båda lägren och inget av lagen har gjort några tyngre tapp enligt mig. Tror båda, om man nu inte åker på jobbiga skador, slåss högre upp i tabellen kommande säsong.
Dom lagen är så pass många redan så tror att dom kommer slåss om ungefär samma platser.
Citera
2022-07-08, 18:01
Medlem
I vintras förlängde MoDo med lagkaptenen Daniel Sylwander, som då blev tecknad till 23/24.
Men efter ett halvdant (OK, faktiskt dåligt) semifinal-spel så har klubben tydligen omvärderat och nu får han gå istället.

Hmm... Det här känns mysko ändå. Sylle är ju omtyckt av publiken i Ö-vik, och diverse anställda i klubben. Tråkigt att hans prestationer i slutspelet svek, men när det inte har presenterats någon ny spetsvärvning in känns det liksom fel.
Citera
2022-07-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Folk har inte missat det. Däremot sover oddssättarna uppenbarligen vilket är en spelares dröm. Gäller att utnyttja varje tillfälle där det sätts överodds. Skulle nog inte spela på att Timrå tar guld, men det går säkert att hitta bra odds på att dom ska nå play-in också. Vilket är klart rimligt.

Om Färjestad ska försvara guldet behöver vi nog få hem Mojo tror jag. Wallin verkar positiv. Tror chanserna minskade när man inte förlängde med Martin dock.

Tror inte chansen blev något sämre alls för Färjestad att se Marcus i Färjestad.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
De som pressar upp spelarlönerna ligger i topp precis som väntat ändå vinner de nästan aldrig. Oddsen känns rimligt med tanke på Växjös guldtrend. Nästa säsong efter den här kommer Växjö ha 0 i odds på att de vinner!
Sedan om det beror på att Växjös mäktiga guldtrend eller att laget åker ur den säsongen låter jag er spekulera i.

Örebro tycker jag verkar ovanligt passiva på spelarmarknaden.

Kul att se ditt bajsande med orden, Växjö har tagit sig till SHL endast pga av man betalat spelare högre löner än vad andra klubbar skulle haft möjlighet till att göra.
För vem skulle ha valt Växjö i div I osv?

Humor är att du är en HV71 supporter.
Citera
2022-07-10, 19:05
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Tror inte chansen blev något sämre alls för Färjestad att se Marcus i Färjestad.
Vill du utveckla?
Citera
2022-07-11, 13:22
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec

Kul att se ditt bajsande med orden, Växjö har tagit sig till SHL endast pga av man betalat spelare högre löner än vad andra klubbar skulle haft möjlighet till att göra.
För vem skulle ha valt Växjö i div I osv?

Humor är att du är en HV71 supporter.

Växjö tog ju sitt först guld med ratade Tommi Kallio. Otroligt viktig värvning och blev kapten för Växjö som inte längre var önskvärd i övriga shlklubbar. Han var med och satte standarden för Växjö som därefter varit en av de proffsigaste klubbarna. Växjö har absolut kunna betala bra löner men har inte haft bäst ekonomi eftersom de kom från allsvenska tar det lite tid att bygga upp organisation och ekonomiska muskler.

Eftersom Lillebror-71 är en del av småland och Växjö varit överlägsna i smålandshockeyn de senaste åren så kan vi kanske säga att jag indirekt håller lite på lillebror också. Så länge inte Lillebror kaxar upp sig och försöker övertar Växjös plats om etta i Småland så trivs jag ganska bra med dem i SHL när det slåss mot Linköping, Oskarhamn och Brynäs i botten.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-11 kl. 13:27.
Citera
2022-07-12, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö tog ju sitt först guld med ratade Tommi Kallio. Otroligt viktig värvning och blev kapten för Växjö som inte längre var önskvärd i övriga shlklubbar. Han var med och satte standarden för Växjö som därefter varit en av de proffsigaste klubbarna. Växjö har absolut kunna betala bra löner men har inte haft bäst ekonomi eftersom de kom från allsvenska tar det lite tid att bygga upp organisation och ekonomiska muskler.

Eftersom Lillebror-71 är en del av småland och Växjö varit överlägsna i smålandshockeyn de senaste åren så kan vi kanske säga att jag indirekt håller lite på lillebror också. Så länge inte Lillebror kaxar upp sig och försöker övertar Växjös plats om etta i Småland så trivs jag ganska bra med dem i SHL när det slåss mot Linköping, Oskarhamn och Brynäs i botten.

OM HV71, OCH Linköping, OCH Oskarshamn, OCH Brynäs slåss i botten kommande säsong skickar jag en tårta hem till dig i Växjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in