2022-07-05, 14:04
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Säkerligen, men först måste Nubben dumpa lite backar, då man redan nu har 9. Sjöholm på lån och Ytterell utköpt?
Almquist är väl även han osignad.
Blir hypotetiskt ganska märklig balans på backsidan med Almqvist, Andrae, Bengtsson, Martinsson, Pilut och Billins. 6 backar som vill bära puck och behöver PP-tid för att vara effektiva.

Nubben lär nog svära lite om Pilut o Almqvist hamnar i konkurrerande klubbar och man själva signade mediokra backar som Westerlund, Bengtsson o höll kvar Billins. Visst billigare, men att kasta pengar på spelare har aldrig varit ett problem i Jönköping.

Ska bli intressant o se vad som händer. Haha, nä, det gör dom varje säsong känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Trippelpost nästan!

Jo, det är ganska många lag som inte får topplagsstämpel av mig personligen.
Detta är en ganska intressant artikel som jag t.ex inte håller med om i många och mycket, men som du säger, en hel del spets får plats i lagen fram till september, men det går inte in sådär vansinnigt många spelare i trupperna ändå.
https://hockeynews.se/articles/25033/
Och det är inte för att provocera dig, men bland annat så tror jag inte att Växjö kommer så högt upp utan Sam.
Det är också intressant att t.ex Brynäs och till viss del Linköping rankas så mycket högre än Timrå med tanke på deras forwardsförvärv, men de kanske inte räcker.
Asså, du har en poäng med Sam och Lakers, men å andra sidan så 3 guld på 10 år? Det är väldigt få klubbar som lyckas med det. Tror definitivt att det kommer gå bra med Jörgen, men absolut inte lika bra som med Sam och det kan man inte begära tycker jag.

Nick Ebert har signat två år i någon KHL-klubb medan Lennström och Zaar är mer eller mindre fria från KHL då FBK och RBK betalar ersättning för respektive. Så både Zaar och Lennström kommer vi få se i SHL kommande säsong.
Tyckte vi att det har varit jämnt de två senaste säsongerna så kommer det bli ännu jämnare nu.
Senast redigerad av Mr.Mackz 2022-07-05 kl. 14:06.
Citera
2022-07-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Inte hört några rykten om Pääjärvi. Rollen han fick i Malmö var inte tydlig och han hade lite besvär att anpassa sig till spelstilen i SHL. En Pääjärvi från start och med sommartränning i benen lär dominera i SHL.
Fortsätt du att drömma. Visst i sina bästa stunder är han en bra shl-spelare men dominera över en hel säsong är han för dålig för att göra
Citera
2022-07-05, 14:38
Medlem
Bom det blev Zaar till Rögle!
Citera
2022-07-05, 15:16
Medlem
perry2s avatar
Zaar är klar när han presenteras av Rögle BK

Ännu bara trovärdiga rykten.

Samma gäller Lennström
Citera
2022-07-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Ska bli intressant o se vad som händer. Haha, nä, det gör dom varje säsong känns det som.

Asså, du har en poäng med Sam och Lakers, men å andra sidan så 3 guld på 10 år? Det är väldigt få klubbar som lyckas med det. Tror definitivt att det kommer gå bra med Jörgen, men absolut inte lika bra som med Sam och det kan man inte begära tycker jag.

Nick Ebert har signat två år i någon KHL-klubb medan Lennström och Zaar är mer eller mindre fria från KHL då FBK och RBK betalar ersättning för respektive. Så både Zaar och Lennström kommer vi få se i SHL kommande säsong.
Tyckte vi att det har varit jämnt de två senaste säsongerna så kommer det bli ännu jämnare nu.
Tror att topp fyra är klara, utan inbördes ranking har vi topp fyra här:
Luleå
Rögle
Färjestad
Skellefteå
Platserna 5-8 utan inbördes ranking:
Frölunda
Linköping
Timrå
Leksand eller Växjö
Citera
2022-07-05, 16:43
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Luleå
Rögle
Färjestad
Skellefteå
Frölunda
Linköping
Timrå
Leksand eller Växjö

Jag skulle nog byta plats på Frölunda och Skellefteå faktiskt men annars kan jag nog instämma.
Citera
2022-07-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Jag skulle nog byta plats på Frölunda och Skellefteå faktiskt men annars kan jag nog instämma.
Dom var inte klockrena så jag säger inte emot dig 😀
Citera
2022-07-05, 19:26
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Luleå
Rögle
Färjestad
Skellefteå
Frölunda
Linköping
Timrå
Leksand eller Växjö

Tänk på att Jörgen aldrig. Och då menar aldrig har slutat sämre än etta i ligan de säsongerna han var i Växjö.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-05 kl. 19:39.
Citera
2022-07-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tänk på att Jörgen aldrig. Och då menar aldrig har slutat sämre än etta i ligan de säsongerna han var i Växjö.
Tänk på att Jörgen inte har vunnit något som tränare sedan han lämnade Växjö. Tänk på att det inte är samma spelare nu som senast han var där. Tänk på att Jörgen aldrig varit huvudtränare förutom i Forshaga eller något liknande. Men han är ju fostrad i Rögles organisation så där har ni ju mycket gratis
Citera
2022-07-05, 21:08
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Tänk på att Jörgen inte har vunnit något som tränare sedan han lämnade Växjö. Tänk på att det inte är samma spelare nu som senast han var där. Tänk på att Jörgen aldrig varit huvudtränare förutom i Forshaga eller något liknande. Men han är ju fostrad i Rögles organisation så där har ni ju mycket gratis

Precis. Det jag säger. Växjö är en klubb med osedvanlig vinnarmentalitet.
Det enda jag är tacksam för när det kommer till rögle är deras säsong 12/13 där de var historiskt dåliga och tillsammans med Timrå räddade Växjö från kval. Växjös poäng skulle vanligen inte räckt till säker mark men med Rögles 11 raka förluster så kunde Växjö lägga grunden till sitt mästarspel.
Citera
2022-07-05, 21:20
Medlem
Rögles svaghet kommer nog att vara backsidan denna säsong också om det inte kommer in något riktigt sinnes, men backsidan är typ fullt med Både förlängt med Mozik och Lesund tillbaka. Michael Kapla har jag inget stort förtroende för då Skellefteå fans sa att han va medelmåtta när det va klart att han skulle lämna för Rögle.

Men Rögle kommer klara topp 6 nästa säsong också absolut inga problem. Fast denna säsong vill jag fan ha mindre fokus på CHL, Serieseger framför allt CHL och ''spara'' sig till slutspel. Nu är fan bara ett guld som saknas sedan är jag fan nöjd
Senast redigerad av pyssen87 2022-07-05 kl. 21:23.
Citera
2022-07-05, 21:31
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Rögles svaghet kommer nog att vara backsidan denna säsong också om det inte kommer in något riktigt sinnes, men backsidan är typ fullt med Både förlängt med Mozik och Lesund tillbaka. Michael Kapla har jag inget stort förtroende för då Skellefteå fans sa att han va medelmåtta när det va klart att han skulle lämna för Rögle.

Men Rögle kommer klara topp 6 nästa säsong också absolut inga problem. Fast denna säsong vill jag fan ha mindre fokus på CHL, Serieseger framför allt CHL och ''spara'' sig till slutspel. Nu är fan bara ett guld som saknas sedan är jag fan nöjd

Sedär. Bara ett guld som räknas. Då kanske det är dags för Rögle snart om de kan ignorera alla oviktiga saker runt omkring. Har klubben samma fokus kanske det kan bli en serieseger.

Röglw bprde ha lite pengar kvar att spendera dessutom.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-05 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in