Citat:
Ursprungligen postat av
Zorrkan
Säkerligen, men först måste Nubben dumpa lite backar, då man redan nu har 9. Sjöholm på lån och Ytterell utköpt?
Almquist är väl även han osignad.
Blir hypotetiskt ganska märklig balans på backsidan med Almqvist, Andrae, Bengtsson, Martinsson, Pilut och Billins. 6 backar som vill bära puck och behöver PP-tid för att vara effektiva.
Nubben lär nog svära lite om Pilut o Almqvist hamnar i konkurrerande klubbar och man själva signade mediokra backar som Westerlund, Bengtsson o höll kvar Billins. Visst billigare, men att kasta pengar på spelare har aldrig varit ett problem i Jönköping.
Ska bli intressant o se vad som händer. Haha, nä, det gör dom varje säsong känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av
maag80
Trippelpost nästan!
Jo, det är ganska många lag som inte får topplagsstämpel av mig personligen.
Detta är en ganska intressant artikel som jag t.ex inte håller med om i många och mycket, men som du säger, en hel del spets får plats i lagen fram till september, men det går inte in sådär vansinnigt många spelare i trupperna ändå.
https://hockeynews.se/articles/25033/
Och det är inte för att provocera dig, men bland annat så tror jag inte att Växjö kommer så högt upp utan Sam.
Det är också intressant att t.ex Brynäs och till viss del Linköping rankas så mycket högre än Timrå med tanke på deras forwardsförvärv, men de kanske inte räcker.
Asså, du har en poäng med Sam och Lakers, men å andra sidan så 3 guld på 10 år? Det är väldigt få klubbar som lyckas med det. Tror definitivt att det kommer gå bra med Jörgen, men absolut inte lika bra som med Sam och det kan man inte begära tycker jag.
Nick Ebert har signat två år i någon KHL-klubb medan Lennström och Zaar är mer eller mindre fria från KHL då FBK och RBK betalar ersättning för respektive. Så både Zaar och Lennström kommer vi få se i SHL kommande säsong.
Tyckte vi att det har varit jämnt de två senaste säsongerna så kommer det bli ännu jämnare nu.