2022-03-27, 21:51
Medlem
Straminskys avatar
haha kolla alla idioter i tråden som självscannar!!

"hej jag gör jobbet som en kassörska utan att få betalt, jag är dum i huvudet!!!"

hahaha vilka jävla idioter det finns
fatta när cheferna på ica satt och brainstormade:

"vi tjänar miljoner men hur ska vi kunna tjäna ännu mer?"
"hmm kan vi inte låta kunderna göra kassajobbet? då kan vi ju sparka kassörskorna?"
"ehh va vinner vi på det? lönekostnaderna blir väl densamma?"
"nej för kunderna vill inte ha betalt för jobbet!!"
"vadå är dom idioter?"
"jaa!!!"
hahaha

det finns ingen gräns för hur dumma folk är!
Citera
2022-03-27, 21:55
Medlem
Jag flippade en gång när jag blev kontrollerad tre dagar i rad på lokala ICA Maxi. Frågade om jag bommat nån gång om det var skälet, men den stackars kontrollanten kunde bara konstatera att allt var fläckfritt sedan hedenhös

Dröjde ett år till nästa kontroll så det hjälpte kanske. Men numera kör de ju bara delavstämningar som jag upplever är ganska oförargliga.
Citera
2022-03-27, 21:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)

Kondomer köper man på lokala fristående lilla kiosken så även dom blir kvar.
De bryr sig inte vad du köper men blir glada att folk köper även annat än värdelös tobak,telefonkort,frimärken,mjölk,lotter osv som har nollvinst.

Bara idiotiskt att använda självscanning förövrigt.Du gör folk arbetslösa och bidrar till högre skatter och att dina grannar blir arbetslösa så att fler storföretag ser att folk är idioter som accepterar att göra butikens jobb själva och sparkar resten av kassapersonalen också och har bara kvar kontrollpersoner i framtiden.

Ungefär lika idiotiskt som att man gör bankens jobb hemma istället för att gå till bankkontoret som en vanlig människa och ta ut kontanter och göra andra ärenden.

Jävligt många människor som blivit arbetslösa pga självscanning och att kunden gör företagens jobb själv och betalar med kort,swish istället för riktiga pengar.

Jag antar att du "glömt" att blippa vissa varor ibland med vilje ???och att det hänt förut så att du e flaggad.ganska vanligt.

det enklaste är att du går till bemannad kassa och betalar.
Senast redigerad av Blatteman 2022-03-27 kl. 22:05.
Citera
2022-03-27, 22:06
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kollade nu TS posthistorik och där framgick att han är ett troll, korkat av mig att frångå rutinen att kolla innan jag svarar.
Ibland gör man misstag
Citera
2022-03-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky

"hej jag gör jobbet som en kassörska utan att få betalt, jag är dum i huvudet!!!"

"hmm kan vi inte låta kunderna göra kassajobbet? då kan vi ju sparka kassörskorna?"
"vadå är dom idioter?"
"jaa!!!"
hahaha

För mig som handlar på city gross med ofta långa köer betyder det att jag kommer ut ur butiken genast istället för att köa några minuter. För att inte tala om att jag har kraftig ocd och vill inte lägga mina grejer på det äckliga bandet eller låta nån annan ta i dom mer än nödvändigt. Sen att man kan se exakt hur mycket pengar man e uppe i på scanners är ett plus. Det är också Mycket mer jobbigt att lägga upp saker på bandet igen, särskilt om man handlat mycket, än vad det är att scanna allt själv som man tar det.

Ser man på det så är det ju bara idioter som inte kör med självscanning. Och kommer vara så ända tills alla köra med självscanning då det kommer va lönt att gå till vanliga kassan igen.
Citera
2022-03-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky

"vadå är dom idioter?"
"jaa!!!"
hahaha

Så när du tankar då är det bemannad station som gäller. När man slutade hyra ut video filmer hur gjorde du då? Nej köa på du det verkar vara ett sant nöje.
Citera
2022-03-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)

Missar man scanna en vara 1 gång kommer man få flera kontroller tills du lärt dig scanna.
Citera
2022-03-27, 22:22
Medlem
jag vägrar självscanning inte kul om man glömt scanna nått ock åker dit
där jag bor har de öppnat en liten ica butik som är helt obemannad (undrar hur bra det kommer funka )
Citera
2022-03-27, 22:25
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet
Så när du tankar då är det bemannad station som gäller. När man slutade hyra ut video filmer hur gjorde du då? Nej köa på du det verkar vara ett sant nöje.

så vad blir nästa steg? du vill göra servitörens jobb på krogen? du vill blanda din egen drink? du vill laga maten på krogen själv? osv men ändå betala lika mycket?

hur kan man ta någon annans jobb och göra det gratis och hävda att man är smart och att det är vägen framåt?
Citera
2022-03-27, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Getfnarre
För mig som handlar på city gross med ofta långa köer betyder det att jag kommer ut ur butiken genast istället för att köa några minuter. För att inte tala om att jag har kraftig ocd och vill inte lägga mina grejer på det äckliga bandet eller låta nån annan ta i dom mer än nödvändigt. Sen att man kan se exakt hur mycket pengar man e uppe i på scanners är ett plus. Det är också Mycket mer jobbigt att lägga upp saker på bandet igen, särskilt om man handlat mycket, än vad det är att scanna allt själv som man tar det.

Ser man på det så är det ju bara idioter som inte kör med självscanning. Och kommer vara så ända tills alla köra med självscanning då det kommer va lönt att gå till vanliga kassan igen.

Bara lättlurade egoistiska dårar som använder självscanning.

Skit i att dina grannar eller dina vänner blir arbetslösa eller hur?

det är just därför de anställt mindre antal personer i kassorna för att lura idioter som dig att göra butikens jobb och använda självscanning.

om du har ocd så kan du förövrigt inte röra en kundvagn,kundkorg för att inte tala om självscanningsapparaten som alla pillat på och kortterminalen som varenda person rört med sina händer.

jag antar att du får beställa hem maten på online handel istället och stanna hemma i ditt lilla kokvrå.
Citera
2022-03-27, 22:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet

Bemannad station blir det oftast.

ibland obemannad för att stödja de som fortfarande tar sedlar och inte nåt jävla visakort.
Citera
2022-03-27, 22:34
Medlem
Enblandandras avatar
Har inte självscannat på säkert 10 år av precis denna anledning ‐ har svårt att kontrollera mitt humör. Flippar ur när någon slösar bort min tid och tvingar mig att packa upp och ner en veckohandling för en hel familj för att göra samma sak som jag precis har gjort. Väldigt omoget av mig så jag står hellre i kön till vanliga kassan för att slippa skämmas över mitt dåliga humör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in