Citat:
Ursprungligen postat av
lovedrug
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)
Kondomer köper man på lokala fristående lilla kiosken så även dom blir kvar.
De bryr sig inte vad du köper men blir glada att folk köper även annat än värdelös tobak,telefonkort,frimärken,mjölk,lotter osv som har nollvinst.
Bara idiotiskt att använda självscanning förövrigt.Du gör folk arbetslösa och bidrar till högre skatter och att dina grannar blir arbetslösa så att fler storföretag ser att folk är idioter som accepterar att göra butikens jobb själva och sparkar resten av kassapersonalen också och har bara kvar kontrollpersoner i framtiden.
Ungefär lika idiotiskt som att man gör bankens jobb hemma istället för att gå till bankkontoret som en vanlig människa och ta ut kontanter och göra andra ärenden.
Jävligt många människor som blivit arbetslösa pga självscanning och att kunden gör företagens jobb själv och betalar med kort,swish istället för riktiga pengar.
Jag antar att du "glömt" att blippa vissa varor ibland med vilje ???och att det hänt förut så att du e flaggad.ganska vanligt.
det enklaste är att du går till bemannad kassa och betalar.