Citat:
Ursprungligen postat av
lovedrug
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)
När du skrev på för självskanning en gång i tiden så står det även i det dokumentet att slumpvisa kontroller utförs, men du läste väl knappast det du skrev på.
Är väl ingen som glor på dig för att du blir kollad, det blir alla då o då. Men om du nu beter dig som en jävla apa och lever om så är det ju föga konstigt att vi andra glor på miffot som inte kan uppföra sig.
Vidare var det ju uppenbarligen rätt att de kollade dig då du inte skannat som du skulle. Det är ditt ansvar att se till att du scannar rätt artikel och antal. Klarar eller fattar du inte det ska du inte använda scanning.
EDIT Kollade nu TS posthistorik och där framgick att han är ett troll, korkat av mig att frångå rutinen att kolla innan jag svarar.