2022-03-27, 22:45
Medlem
Bor själv utomlands och har aldrig blivit kontrollerad trots att de haft självscanning i säkert tio år nu.

Blir verkligen rekorderliga svenskar kontrollerade som att de vore Tattare eller turkar från någon bazaar?

Om de skulle försöka sig på något sådant med mig så skulle jag genast begära att få pengarna tillbaka för alla varor och gå någon annanstans i fortsättningen.
Citera
2022-03-27, 22:47
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
missar du vid kontrollen flaggas du och blir kollade oftare. jag har aldrig missat något och har nog inte kollats på flera månader

Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det låter som att du har en hel del issues. Kanske borde prata med en psykolog?

De är inte speciellt ovanligt att tycka att det är lite småjobbigt med både att köpa kondomer eller att bli kontrollerad efter en självskanning. Men det obehag du upplever av det är inte sunt.

EDIT:

Läste igen. Du tycker alltså att det är obehagligt att visa upp ditt toapapper? Stolpiller och i viss mån kondomer kan jag ha lite förståelse för, men tycker du på fullaste allvar att det är pinsamt att köpa toapapper? Det är inte friskt.
Det är inte friskt att vara fine med övervakning till den grad som självskanning i förlängningen innebär. Luxus formulerar "jag har inget problem att kontrolleras" som gemene man uttrycker, rätt bra. "Det är inget problem för jag drabbas inte" låter det, tills man är fast i en klo.
Citera
2022-03-27, 22:47
Medlem
Amazon-mannens avatar
Ju mer du missar vid avstämning, ju oftare kommer du bli kollad.
Likadant på Ica eller Willys.

Skanna av och kolla, så slipper du "misstag" eller vad du nu vill kalla det.
Citera
2022-03-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Bara lättlurade egoistiska dårar som använder självscanning.

Skit i att dina grannar eller dina vänner blir arbetslösa eller hur?

det är just därför de anställt mindre antal personer i kassorna för att lura idioter som dig att göra butikens jobb och använda självscanning.

om du har ocd så kan du förövrigt inte röra en kundvagn,kundkorg för att inte tala om självscanningsapparaten som alla pillat på och kortterminalen som varenda person rört med sina händer.

jag antar att du får beställa hem maten på online handel istället och stanna hemma i ditt lilla kokvrå.

Det enda argumentet du har är att jag borde tänka på att folk förlorar jobb, vilket egentligen inte är ett argument alls eftersom det är så skrattsamt dumt. Jag var på Jack and Jones en gång och såg online att det hade en tröja jag ville ha som var dyrare i butiken, så jag sa det och försäljningsmannen blev skitsur och sa att vi borde tänka på att stödja hans lokala butik, onlinesidan gjorde deras job etc etc. Jag bara titta på han och frågade "varför tror du att du ska tjäna pengar är en prioritet alls för mig när jag köper en tröja?" Då blev han tyst bara.

Ska man stoppa all onlinehandel för det tar en massa jobb? Är Folk idioter som packar sina egna kassar när dom handlat? Det tar ju Kasspackarnas Jobb! Människor är ju idioter som gör det!!

Nej, realiteten är att folk vill bara spara pengar eller tid så de packar sin egen påse, (eller scannar sina egna varor). Det här kom man på på 60 talet och är inget nytt. Du är ju en fullständig idiot.
Citera
2022-03-27, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)
13 spänn för mjölken, jäkla rån, du gjorde helt rätt som försökte sno den
Citera
2022-03-27, 23:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)

Har aldrig brytt mig om att jag blir kollad. Ibland har jag missat något. Missar man flera gånger blir man kollad ganska ofta. Bara å se till att ha allt skannat så minskar kontrollerna snart igen.

Man ska också kolla själv att det man skannar blir korrekt, det är oftare som butiken gör fel och jag får betala för mycket, ofta är det felprissatt på frukt och grönt som skall vägas. Man får betala för höga kilopriser. Även andra felprismärkta varor förekommer och någon gång hade en vara gått in 5 gånger trots att den sa att den inte gått alls. Jag sa att en vara inte gick att skanna och då såg de att den var med 5 gånger men syntes inte i listan på skannern. Hade jag struntat i varan t.ex. för att den inte gick in, hade jag fått betala för fem.

Så se upp med självskanning! Och skäms absolut inte för att du blir kollad. Du bör skämmas mer för att du får utbrott för att du blir kollad
Citera
2022-03-27, 23:04
Medlem
De ingen fara, jag blir kontrollerad nästan varje gång jag handlar på CityGross.

Jag har aldrig stulit något i en butik, så jag orkar inte ens argumentera jag låter dom ras profilera bäst fan dom vill
Citera
2022-03-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Så se upp med självskanning! Och skäms absolut inte för att du blir kollad. Du bör skämmas mer för att du får utbrott för att du blir kollad

Helt fel! Varför ska man som hederlig svensk finna sig i att bli kollad som om man vore en Zigenare? Visst kan de få kolla men om det då visar sig att jag inte fuskat bör jag få varorna gratis. Om jag vore pigmenterad hade jag dessutom gjort en anmälan till DO.

Dessa svin som vill tjäna några extra procent genom att låta kunden göra jobbet bör finna sig i att det kan bli lite svinn om vi som handlar ersätter deras kassapersonal. Man kan inte både ha kakan och äta upp den.
Citera
2022-03-27, 23:13
Medlem
BlackAnuss avatar
på riktigt så blir jag oftast utsatt för delavstämning när jag har endast två eller tre varor. Inte mkt till kontroll inte! OBS- Det har stämt varje gång och har även blivit kollad med fler varor.

Jag tycker det svåra med dessa kontroller är när personalen ska ROTA i min kasse där jag lagt varorna i ORDNING. De fuckar upp hela kassen varje gång. De borde få utbildning i hur man packar varor och inte TRYCKER NER ömtåliga grönsaker ner i botten och sedan trycker hårda varor ovanpå. Fan så irriterande!!
Citera
2022-03-27, 23:17
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
missar du vid kontrollen flaggas du och blir kollade oftare. jag har aldrig missat något och har nog inte kollats på flera månader
Från början var det lite tätare men när allt stämmer blir det längre intervaller. Nu börjar jag misstänka att jag ramlat ur loopen för jag kommer inte ihåg när det senast hände, tror det var åtminstone ett år sedan.
Citera
2022-03-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
så vad blir nästa steg? du vill göra servitörens jobb på krogen? du vill blanda din egen drink? du vill laga maten på krogen själv? osv men ändå betala lika mycket?

hur kan man ta någon annans jobb och göra det gratis och hävda att man är smart och att det är vägen framåt?
Tror många mer än gärna hade blandat sina egna drinkar på krogen.
Citera
2022-03-27, 23:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Helt fel! Varför ska man som hederlig svensk finna sig i att bli kollad som om man vore en Zigenare? Visst kan de få kolla men om det då visar sig att jag inte fuskat bör jag få varorna gratis. Om jag vore pigmenterad hade jag dessutom gjort en anmälan till DO.

Dessa svin som vill tjäna några extra procent genom att låta kunden göra jobbet bör finna sig i att det kan bli lite svinn om vi som handlar ersätter deras kassapersonal. Man kan inte både ha kakan och äta upp den.

E du knäpp i huvudet eller? De finner sig i lite svinn, det är hela grunden för systemet.

Det är ingen som tvingar dig att gå till någon butik och handla. För i varenda butik blir du kollad. Antingen varenda gång du går till den ordinarie kassan, då kollar de samtliga varor varje gång och slår dessutom in priset i kassan åt dig, eller så kan du välja att skanna själv och då blir du inte kollad varje gång, utan bara någon enstaka gång slumpmässigt.

Så vill du inte bli kollad så är det bara att du slutar handla i affärer. Ingen tvingar dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in