2022-03-28, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det hjälper inte att du säger det inte går snabbare. Jag har mätt tiden. Det går minst dubbelt så snabbt i kassan.

Givetvis förutsätter det att kön är vid kassan och inte vid självbetjäningen eller tvärtom.

Ok. Det är alltid kö vid kassan, aldrig vid gör det själv.
Så jag har aldrig köat på affären sen det systemet kom.

Din affär kanske är liten då. Vi har 12 gör det själv stationer och 10 kassor.
Citera
2022-03-28, 19:13
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)

Du hade ju snott något din odåga? Vad gnäller du över? Att du åkte fast?
Citera
2022-03-28, 19:14
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
haha kolla alla idioter i tråden som självscannar!!

"hej jag gör jobbet som en kassörska utan att få betalt, jag är dum i huvudet!!!"

hahaha vilka jävla idioter det finns
fatta när cheferna på ica satt och brainstormade:

"vi tjänar miljoner men hur ska vi kunna tjäna ännu mer?"
"hmm kan vi inte låta kunderna göra kassajobbet? då kan vi ju sparka kassörskorna?"
"ehh va vinner vi på det? lönekostnaderna blir väl densamma?"
"nej för kunderna vill inte ha betalt för jobbet!!"
"vadå är dom idioter?"
"jaa!!!"
hahaha

det finns ingen gräns för hur dumma folk är!

För att det går snabbare?
Citera
2022-03-28, 19:14
Medlem
Citat:
Jag navänder? sjäkvskanning på Ica och har gjort i ett tag. Jag har blivit kontrollerad flera gånger och varje gång säger jag att dom begår ett misstag och vafan ska dom kolla mig för?? Idag så blev jag kontrollerad och hade glömt scanna en av fyra mjölk. Det är 13:- max. Jag skäms ihjäl när dom vill kontrollera mig för det känns som att alla kollar på en och tror man har snott nått för att man är fattig när man egentligen ville betala. Hur gör ni för att slippa kontroller och skäms ni över att självskanna, stå i kassan, köpa kondomer (avslöja om sitt sexliv), köpa toapapper (visa alla vad man torkar arslet med), köpa vissa mediciner (t.ex. piller man kör upp i arslet)
Jag har faktiskt endast blivit kontrollerad en gång sluta sno grejer så försvinner du kanske från registret om några år
Citera
2022-03-28, 19:24
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Det är inte friskt att vara fine med övervakning till den grad som självskanning i förlängningen innebär. Luxus formulerar "jag har inget problem att kontrolleras" som gemene man uttrycker, rätt bra. "Det är inget problem för jag drabbas inte" låter det, tills man är fast i en klo.

vad är du för en blådåre då?
Måste kännas helt sjukt jobbigt när du tvingas lägga upp varorna på bandet så att kassörskan ser precis hur många liter mjölk du köpt när du handlar konventionellt?
Citera
2022-03-28, 19:26
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSwords
Ditt face har blivit flaggat av systemet vid ansiktsigenkänningen och mjukvaran flaggar dig så dom som jobbar där kontrollerar dig mer frekvent nu efter du t.ex. glömde scanna en lök eller något.

Oftast har man nån medlemskap där man självscannar. så kontot flaggas. ansiktsigenkänning används inte på det sättet
Citera
2022-03-28, 19:32
Medlem
idontknowmyself
Citat:
Det hjälper inte att du säger det inte går snabbare. Jag har mätt tiden.
Det går minst dubbelt så snabbt i kassan.
Givetvis förutsätter det att kön är vid kassan och inte vid självbetjäningen eller tvärtom.

Det går inte dubbelt så fort i kassan där jag handlar.
Det går långsammare beroende på köbildning av normalt 3 - 6 kunder vid de manuella kassorna.

Detta tror jag beror på att fler och fler har upptäckt fördelen med att scanna själv.
Du ser också vad varje enskild vara kostar, samt att du slipper att stå i någon kassakö.

Detta är en stor ica-butik med c:a 10 självscanningskassor samt 8 - 9 manuella kassor.
De manuella har dock oftast bara bemanning vid 3-4 st normala dagar.

De som drar ner scanningen är att många äldre inte vågar eller klarar detta.

Detta är en butik jag handlat i under c:a 30 år, beroende på att jag är nära granne till den.
Så jag har märkt att självscanningen sakta ökar för varje år.

Slutsats! Den totala tiden i butiken blir kortare vid självscanning.
Senast redigerad av bosseriks 2022-03-28 kl. 19:40.
Citera
2022-03-28, 19:35
Medlem
Citat:

Jag uppskattar att bli kollad för då vet jag att folk kollas. Dock känns det aningen pinsamt när jag har handlat chips, lösgodis och en dricka med självscanning och får avstämning.

Värst är dock när jag handlat tre fulla väskor och måste plocka upp allt och sedan plocka i kassarna igen.

Jag har missat att skanna saker ibland och då känns det pinsamt. Jag är 47 år och ska jag köpa kondomer gör jag det på Apotek, men hade jag handlat och fått avstämning hade jag inte brytt mig, jag är vuxen.
Citera
2022-03-28, 20:16
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
vad är du för en blådåre då?
Måste kännas helt sjukt jobbigt när du tvingas lägga upp varorna på bandet så att kassörskan ser precis hur många liter mjölk du köpt när du handlar konventionellt?
Inte inom en milsvidd samma sak. Din bakdantare. Sug storbrors mjölkpatte nu Luxus. Storebror vaggar dig till sömn.
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
idontknowmyself

Det går inte dubbelt så fort i kassan där jag handlar.
Det går långsammare beroende på köbildning av normalt 3 - 6 kunder vid de manuella kassorna.

Detta tror jag beror på att fler och fler har upptäckt fördelen med att scanna själv.
Du ser också vad varje enskild vara kostar, samt att du slipper att stå i någon kassakö.

Detta är en stor ica-butik med c:a 10 självscanningskassor samt 8 - 9 manuella kassor.
De manuella har dock oftast bara bemanning vid 3-4 st normala dagar.

De som drar ner scanningen är att många äldre inte vågar eller klarar detta.

Detta är en butik jag handlat i under c:a 30 år, beroende på att jag är nära granne till den.
Så jag har märkt att självscanningen sakta ökar för varje år.

Slutsats! Den totala tiden i butiken blir kortare vid självscanning.
Att de vägrar öppna en kassa till för att ha en bemaning på snabbkassa, är inte bevis att snabbkassorna går fortare.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-03-28 kl. 20:20.
Citera
2022-03-28, 21:18
Medlem
Borasare1980s avatar
Har du ångest av att självskanna, skit i att självskanna och gå till vanlig kassa istället. Jag gillar inte heller att självskanna just av anledningen att det känns pinsamt om jag skulle missa skanna nåt och se ut som en snattare.
Citera
2022-03-28, 21:22
Medlem
Du är inte Dror Feiler då ? Han åkte ju dit och kollas konstant. Killen har hög pension också konstigt nog. Finns väl inga pengar som räcker när han försöker leva livet och ta igen allt han missade då han var vänster hela sitt liv. Det brukar sällan leda till något speciellt gott liv jämfört med de som är fria från vänstertankar och annan problematik
Citera
2022-03-28, 22:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Haha va? Har blivit kontrollerad många gånger och har aldrig tänkt en tanke om det. Hela systemet fungerar ju så att de kollar folk då och då för att minimera snatteri. Det är inget personligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in