Citat:
Ursprungligen postat av
Mikibu
Jag blir själv kallad rysstroll av min egen familj. Tyvärr har propagandan och politiseringen av precis allting, inklusive den ENORMA hjärntvätten av folket som pågår i Sverige gjort att det idag är helt omöjligt att försöka hålla en öppen och nyanserad diskussion.
Många som beklagar sig som du gör, notera att jag inte menar att du är en sådan jag beskriver nedan utan endast beskriver en situation jag stött på många gånger senaste veckorna, brukar själv gasta om desinformation och NATO-propaganda så snart man börjar tala om att invasionen inte går som pravda hävdar. Finns många exempel på såna som köper rysslands version rakt av. Korrelationen med folk som tror på judekonspirationer och att Ryssland egentligen redan vunnit, detta är USA:s önskan etc etc är skrämmande hög. Faktum är att the fog of war är oerhört uppenbar här och de enda som egentligen vet vad som försiggår är Ukraina, delar av FSB och USA. Resten gör bara mer eller mindre kvalificerade gissningar.
Dock vad gäller ex. vapensystem finns det många som gått på Rysslands bullshit om wunderwaffen, även här brukar det sammanfalla med att man tror att Ryssland redan vunnit.