2022-03-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Det jag finner mest spännande är att "de upplysta" alltid hänvisar till hjärntvätt när någon tycker annorlunda.
Projicerar ni mån tro? (Retorisk fråga.)
Den som tycker annorlunda kan aldrig vara hjärntvättad. Det kan endast den vara som tycker som de flesta andra.
Citera
2022-03-20, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Bevis på statskuppen kommer när USA öppnar upp sitt arkiv. De har legat bakom alla nästan alla tvångsövertaganden i historien (senare exempel är Iran, Irak, Afghanistan osv). Det är så de jobbar. Skjuter presidenter eller uppviglar massan mot dem så de måste fly. Roligt att den korrupta ersättaren sen såg till att döma sin föregångare.

Min åsikt är att både den gamla och den nya presidenten var/är korrupta och styrs av främmande land.

Ryssland attackerade Ukraina i självförsvarssyfte. Jag säger inte att jag stödjer detta, men att säga att det är rysslands fel är att förenkla världen till Kalle Anka nivå.

Att säga att Ryssland attackerade i självförsvar är att stödja Putin och det är att stödja dödandet av tusentals människor Boris! FRA och Säpo lär väl dock ha dessa trådar arkiverade så att vi i händelse av krig snabbt kan arkivera personer som du.
Citera
2022-03-20, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Den som tycker annorlunda kan aldrig vara hjärntvättad. Det kan endast den vara som tycker som de flesta andra.

Det här är ju bevisligen fel. Termen används ofta för sektmedlemmar. En sekt brukar ju inte dela åsikter med allmänheten, eftersom den då inte vore en sekt.

Menar du att jelloprovarna i Jonestown inte var hjärntvättade? Eller att "de flesta andra" också avgudade Jim Jones?
Citera
2022-03-20, 08:19
Avslutad
Man kan ju säga att folket "knuffas" i rätt riktning.
Dvs att man skapar en bild där de knuffas in i en rätt tanke och beteenderiktning.

En teknik som kallas Nudges.
"Nudging är ett verktyg för att ändra människors beteenden genom att göra det enklare att göra vissa val. På svenska brukar man översätta nudging till ”en liten knuff i rätt riktning”. Det kan till exempel handla om att göra det lättare att följa en regel eller att agera mer hälsosamt och hållbart"

En rädd befolkning är en följsam befolkning. Bra för makthavarna och för globalisterna. Att skapa en illusion och spela på dessa befallningar.
Det har vi sett i Covid debatten.
Nu har vi Ukraina krisen.
1. Daglig statistik utan sammanhang. Hur många har dött av Covid inte med? Har dom verkligen bombat barn sjukus?
2. Återkommande bilder, döende patienter/bombade hus.
3. Skrämmande slag ord, Du bär ansvaret att inte smitta, Putin vill bilda stormakt igen.

Folket blir mycket följsamt efter ett tag...
Citera
2022-03-20, 08:58
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulsive76
Det rosa, hbtq, allas lika och letandet efter rätt "värdegrund"...
Seriöst, riktigt seriöst.. jag bävar för den framtid jag lyckligtvis aldrig behöver uppleva, men gråter när jag tänker på mina kommande generationer..
Arma värld...

Btw hur kunde de bli så felknullade????
Psykologisk krigsföring.
Citera
2022-03-20, 09:06
Medlem
whosyourdaddys avatar
Om folk seriöst vill ha den god kunskap om vad som lett upp till denna konflikt rekommenderar jag Oliver Stones dokumentär om Ukraina från 2016.
Sannolikt kommer alla spår av denna dokumentär att försvinna inom kort så passa på.
Citera
2022-03-20, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det här är ju bevisligen fel. Termen används ofta för sektmedlemmar. En sekt brukar ju inte dela åsikter med allmänheten, eftersom den då inte vore en sekt.

Menar du att jelloprovarna i Jonestown inte var hjärntvättade? Eller att "de flesta andra" också avgudade Jim Jones?
Jag tror faktiskt att det är precis det han menar, tyvärr. Den användaren är helt demoraliserad och går emot strömmen av ren reflex och kallar alla som inte köper hans konspirationsteorier för hjärntvättade får.
Citera
2022-03-20, 09:56
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Det är uppenbart att ni helt saknar koll. Ryssen har beordrat sin arme att inte gå in i Kiev. Förstår ni inte var den Ukrainska armen befunnit sig de senaste veckorna? Dags att sluta läsa den antivita psykopat media som bara sprider lögner för att få så många ukrainare som möjligt dödade. Ryssarna sprängde dessutom hela rekryteringsbyggnaden för utländska legosoldater. Minst ett par hundra män från england etc sprängdes i luften av missiler som skickades från Ryssland. Inget Media ville rapportera om. Ni är mycket mycket sjuka människor.
Tror ni Putin vill bomba sönder hela Kiev. Det är ni som vill se staden jämnad med marken. Så ni kan peka och säga. Se här, titta vad dum nazisten Putin är!
De vapen väst levererar kommer bara hamna i händerna på kriminella eller ryssar. De legosoldater som inte blev omringade av ryssarna insåg fakta och har dragit hem.
Jaha, det är så det är nu. Säg, beordrade de sin armé att vänta tre veckor med att omringa Mariupol? Kanske vara ordern till de ryaka teupperna att inte uppnå något av målen som putin satte upp för invasionen?

Kiev bombades första dagen av invasionen och varför skulle de inte? BB-sjukhus och civilia mål har inte stått fredade än så länge

Att utländska kombatanter åker hem är väl mest för att veteraner från afgahnistan upptäcker att krig när fienden kan skicka bombplan och har artelleripjäser är inte lika roligt.
Citera
2022-03-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.
Det är så tur vi har folk som dig som INTE är hjärntvättade och är så upplysta
Ja vilka bra fredsförhandlingar och normala krav, du hade gett upp ditt land och folk hör jag ju klart och tydligt då du verkar tycka ukraina ska gå med på det? nolla
Citera
2022-03-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent

Ja, ok. Jag ger mig delvis på den. Men man kan ju alltid dela in folk i grupper. Och den i sekten som tycker annorlunda jämfört med de andra sektmedlemmarna bör ju (i de flesta fall) inte vara den som är hjärntvättad.
Citera
2022-03-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thompzzon
Jag tror faktiskt att det är precis det han menar, tyvärr. Den användaren är helt demoraliserad och går emot strömmen av ren reflex och kallar alla som inte köper hans konspirationsteorier för hjärntvättade får.
Alla är indoktrinerade, vi indoktrineras sen barnsben gällande i princip allting. Och så måste det vara.
Det som är moraliskt rätt idag var inte moraliskt rätt för 200 år sedan, och tvärtom. Så med andra ord; vi föds inte med de värderingar vi har. Dessa får vi från vår omgivning, och idag kommer de i synnerhet från media.
Och tyvärr finns det doktriner som inte är för vårt eget bästa, för vårt folks bästa, utan snarare är till för att förgöra oss. Är det så svårt att begripa?
Citera
2022-03-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.

Hur menar du nu?

Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland??

Vilka är "dessa" som vill att vi skall attackera Ryssland? Menar du typ hamnarbetarna i Göteborg eller Magdalena?

Är du nån sorts militärstrateg eller hur lyckas du få in "vaccinspruta" i Rysslands övergrepp på Ukraina, menar du att ryssarna är där i sin godhet för att tvångsvaccinera ukrainarna mot covid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in