Citat:
Ursprungligen postat av
whogivesafuck
Ta och läs hur du framför ditt budskap. Det framgår väldigt klart att du har en tro på Putin och hans ryska samvälde.
Tycker du kan dra liknelsen med en domstolsförhandling dit du kommer och hävdar något utan att ha minsta bevis. Så kör du samma race där. Att du minsann inte behöver bry dig ett skit om att lägga fram några bevis. För det du har sagt är din tro och så är det.
Väx upp
Varför har du vanföreställningen om att jag skulle behöva styrka min tro eller ens ta ställning i frågan?
Jag behöver naturligtvis inte ge något skäl alls att tro precis vad som helst, så länge jag inte agerar på min tro på sätt som påverkar andra.
Jag vill fortsätta som normalt.
Föreslår du ageranden så är bevisbördan din.
Förstår du inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av
whogivesafuck
Du tror och du tror. Bättre du ser till att skaffa en bild av verkligheten istället för att hålla dig till din egna dröm.
Ja; men jag agerar inte på min tro så jag kan tro Putin är en magisk enhörning om jag känner för det.
Ageranden på den tron kräver däremot goda skäl.
Jag föreslår ingenting. Ni vill ta en massa hysteriska beslut som berör mig så ni ska presentera goda skäl till detta.
Jag behöver knappast några goda skäl som talar emot din tro som du inte har presenterat goda skäl för.
Presenterar ingen av oss övertygande skäl så fortsätter vi som normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Simora
Du vägrar alltså förstå att allt detta är ett svepskäl för att motivera Putins diktatur och aggression. Att hitta på yttre hot för att konsolidera sin egen makt är det äldsta tricket i diktatorns handbok. Hitler gjorde det. Stalin gjorde det. Mao gjorde det. Och nu gör Putin det.
USA/NATO nedrustade massivt i Europa efter kalla krigets slut. Ukraina själv hade tusentals kärnvapen, som de lämnade över till Ryssland. Det är ett faktum. Ryssarna har behandlats med silkesvantar. Nu när Putin visat sitt sanna ansikte är det synd att detta skedde, man hade istället behövt expandera NATO mycket snabbare och byggt upp ett mycket starkare försvar mot rysk aggression. De kärnvapen du fantiserar om hade nämligen kunnat förhindra hela det här kriget, om de existerat.
Jag vet inte vad det betyder att "vägra förstå", men jag övertygas av bättre skäl.
Du gav mig puckade trams-skäl som inte ens var internt konsekventa med sina egna argument. Det var uppenbart logiskt fel. Slutsatserna följde inte heller premisserna och du betonar din subjektiva tro väldigt bestämt, så jag tror mig istället förstå att du saknar omdöme.
Om du tror att du förstår av så usla skäl så är det oroande.