2022-03-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
"Demokratin" i väst är en bluff. Det politiska systemet är en plutokrati och politikerna är marionetter åt ägarna av systemet.

Världen Är inte svartvit. Du kan ju själv bli politiker. Med dina åsikter. Du kommer inte ens mördas.
Citera
2022-03-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Det är sant. Men hans yttrandefrihet står inte i motsatsförhållande till det han skrev så du är bara intellektuellt ohederlig och gör dig själv bara till åtlöje. Du är en riktigt känslomässigt hjärndöd svensk idiot.

Haha till skillnad från dig då. Hela din världsbild är en enda känslomässig kaos konspiration.
Citera
2022-03-21, 18:00
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Vad tyckte du om invasionen av Irak för 20 år sedan, med en hel miljon civila döda som konsekvens? Det är i realiteten inte särskilt stor skillnad mellan Irak 2001ish och Ukraina 2022, kanske på pappret, men inte I realiteten som invaderat land.

Tyckte för 20 år sedan. Bra argument.
Vad tyckte du själv? Grät du och hissade upp Iraks flagga?
Citera
2022-03-21, 18:28
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du verkar lika upphetsad av din ”finding” som en tvååring som dricker kolsyrad läsk för första gången.

Bara för att sätta lite perspektiv på din ”allsmäktiga visdom” Dr Ryan men jag hade troligtvis hår på snoppen innan din pappa ens var född så din lektion i ”hur världspolitik fungerar” blir lite som att måla med dagsibarn dvs underhållande men inte lärorikt.

Alla moderna krig handlar i huvudsak om om olja och andra naturtillgångar. Direkt eller indirekt och om man inte förstår det så är man om man antingen dum i huvudet eller bara jävligt naiv så du har absolut rätt.

Så då kommer kommer 10 000 kronorsfrågan som alla hjärnslöa Putin-runkare på Falshback saknar hjärkapacitet att processa.

Är det bättre att en diktator som tycker att du och jag är någon typ av ohyra och som utan att tveka skulle kunna tycka att vi måste kunna leva med en levnadsstandard som får hålorna i Sibirien att framstå som rena rivieran… Eller är det bättre att vi, eller någon vi är allierad med och som i stort delar vår livsstil och våra värdering som kontrollerar dessa? Välj det ena eller det andra?

Det är inte alla som kan välja. Folk som bor i Sahara kan inte välja att det skall vara grönt gräs där de bor. Folk som bor intill utpekade diktator kan inte välja om de vill bo kvar. De kan välja att flytta eller stå ut med diktaturen. Vad som är bättre är irrelevant eftersom det inte är aktuellt.
Citera
2022-03-21, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Menar du att den strategiska balansen är avgörande eller kärnvapnena?
Okej, så kärnvapen är okej så länge de inte är i Östeuropa?
Rysslands hot mot oss de senaste 30 åren är då också hittepå, eller avgörs det av annat?

Jasså det är sanningen säger du... USA och NATO har inget intresse av att placera kärnvapen på just exakt den geografiska platsen, vilket är det avgörande, säger du?

Vad har du för skäl att tro det? Mitt skäl att tro annat är att man har intresse av att placera kärnvapen nära Ryssland, så att närmre plötsligt blir ointressant vid gränsen till Östeuropa kräver goda skäl att tro. Argumentet att man kan attackera från USA appliceras ju tydligen inte på kärnvapen i övriga Europa, bara Östeuropa, så det kan ju inte avgöra frågan om Östeuropa heller. Såklart. Eftersom logik.

USA har ett litet antal kärnvapenbomber i Europa, typ B61. C:a 100 stycken. Inga missiler. Dessa bomber är framför allt avsedda för det delningsprogram som USA har med ett litet antal allierade.

Att USA och NATO skulle vilja placera ut en massa kärnvapen nära Ryssland är ett hitte-på-hot utan verklighetsförankring, ett svepskäl. Utvecklingen har gått i rakt motsatt riktning. USA hade tusentals kärnvapen i Europa under kalla kriget, nu nästan inga alls. Men hade massor av kryssningsrobotar och skulle placera ut Pershing II-robotar, som hade varit utmärkta anfallsvapen. Allt detta har man avvecklat.
Citera
2022-03-21, 20:19
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
USA har ett litet antal kärnvapenbomber i Europa, typ B61. C:a 100 stycken. Inga missiler. Dessa bomber är framför allt avsedda för det delningsprogram som USA har med ett litet antal allierade.

Att USA och NATO skulle vilja placera ut en massa kärnvapen nära Ryssland är ett hitte-på-hot utan verklighetsförankring, ett svepskäl. Utvecklingen har gått i rakt motsatt riktning. USA hade tusentals kärnvapen i Europa under kalla kriget, nu nästan inga alls. Men hade massor av kryssningsrobotar och skulle placera ut Pershing II-robotar, som hade varit utmärkta anfallsvapen. Allt detta har man avvecklat.

Jahaaa... Det är bara lite kärnvapen. Dessutom bara hos ett litet antal NATO-länder, som bara delar lite sinsemellan så där... Jaja...
Inga missiler förutom på vissa missilerna och det tar ju gott och väl en kvart att skruva dit en kärnvapenspets på någon av de annars kärnvapenbestyckade missilerna som för några månader sedan flyttades till Polen, flera minuter från Rysslands huvudstad.
Då så.
Jasså? Jag hade fått för mig att det hade att göra med omställning till taktisk precis bombning. Inget på lager heller då får man anta; som bara undkommer medräkning av teknikaliteter, suveränt.
Att Ryssland förbundit sig att bara använda kärnvapen defensivt är naturligtvis ett enormt hot mot NATO och USA. Det är tur att de fortsatt ta sig rätten att använda kärnvapen offensivt, för att attackera i förebyggande syfte mot det som skulle ha hänt om man inte kärnbombat Ryssland, så vi slapp Rysslands hot om försvar med kärnvapen.
Då är det ju lugnt!
Det är bara några få pytte-pyttekärnvapen som står jättemånga minuter från huvudstaden i Ryssland, svepskäl som naturligtvis inte har det minsta med Ryssland att göra.
Tvärtom så var det för att vara snäll som man nekat Ryssland att ingå europeiska försvarssamarbeten. Man sa nej när Ryssland ville gå med i NATO för helt orelaterade skäl till slumpen att NATO-vapen råkat förskjutas lite mer åt bara en riktning.
Det är inget.

Några få pyttesmå kärnvapen på precis tryggt avstånd. Jättebra.

Mycket övertygande. Att Ryssland gör sig löjliga och låtsas ta det där på allvar, helt utan skäl och med alla skäl att tro tvärtemot...

Det är bara lite kärnvapen som Ryssland ska vara trygga med. Känner de sig otrygga så har de fel och utgör ett hot så man bör då förinta dem med kärnvapen först, innan de hinner försvarar sig med kärnvapen.
Pff... Det där...
Lite trygga kärnvapen bara... Svepskäl.

Sanningen har att göra med Putins drömmar om det Sovjetiska imperiet och hans hat av friheten i väst, vilket avslöjas av blicken i ögonen.
Vår gamla vän Ukraina är ju typ Norge. Det var em förhållandevis demokratisk statskupp ändå och det går knappt att kalla det där för folkmord ens, snarare ett litet fler fåtal bara. Steget efter detta är Gotland och sen Europa.
Han har väntat hela sitt liv på just det här tillfället.

Ni är inte på fel sida av historien inte.
Senast redigerad av Bara-Robin 2022-03-21 kl. 21:11.
Citera
2022-03-21, 21:28
Medlem
Sevärt!
https://twitter.com/mfa_russia/status/1505840137741213698?s=20&t=KFBcdOv18vl7zQqoZM3-yw
Citera
2022-03-21, 23:02
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Haha jaa det där är kul - ett land som jämt och ständigt påstår sig vara rikt, har världens högsta skatter och nu ber om mer för att klara det fundamentala uppdraget att försvara sina invånare...

Beredskapsskatten har ju staten redan fått in under alla år de inte gav några pengar till försvaret men behöll ett rekordhögt skatteuttag.

Sen kanske det jag sa med att Ryssland rustar upp var väl att ta i. De har mycket grejer men förmodligen enligt mig så långt kriget gått nu , egentligen bara skitgrejer föråldrade tanks lastbilar . Tror fan Vietnams bönder eller Fiinnar på skidor eller Polens häst infanteri från ww2hade slagit ut Ryssland i dagens krig.
Citera
2022-03-21, 23:06
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Vi hade klarat oss en kvart.

Kanske
Citera
2022-03-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Kanske

Vi säger 20 min vill inte verka negativ.
Citera
2022-03-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Det hat du pratar om riktar sig nog mest mot en individ. Putin. Men visst, ryssar på semester är Fan inte kul att tass med heller.
Du ser på kärnvapenhot som något positivt?
Du ser på diktatur och mord av politisk konkurens som normalt?

Du tror dig sitta på sanningen. Likt innan annan. Att du är den enda med rediga åsikter och en nästan outtömlig källa av sanningar. Rätt märkligt är det inte?

Jag tar inte det som något positivt alls. Vad får du det ifrån?

Du är förblindad här.
Sedan jag en dag lyckades se igenom vad som egentligen pågår i förhållande till propaganda och skrämsel, manipulation etc etc så ser jag allt med lite andra ögon. Åt båda hållen. I alla ärenden. Oavsett om det är krig, inför ett val, en pandemi… Det finns en agenda. Media har sedan länge slutat med sin uppgift. Nu agerar media som en ’amplifier’ mot folket åt makthavarna. Inte som folkets förstärkare mot makthavarna.

Innan detta trodde jag att jag var källkritisk men ack så fel jag hade.

Att jag är outtömlig för sanningar är absolut inte sant, men att utmana den sanning som man får berättad för sig av folk med en tydlig agenda är kanske int så dumt alltid.

Du borde prova. En dag kommer du kanske se hur jävla mycket skitsnack dom serverar oss. Borde ju varit ett par varningsklockor som ringde under pandemin, eller när Reuters och AFP serverade världen med bilder från kriget som i självaste verket var 10 år gamla bilder från andra situationer… Men inte ens sånt får folk att fundera nämnvärt över nästa bild man får serverad. Suck
Citera
2022-03-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det dubbla är väl att du nu tagit upp en bok jag inte har nåt intresse av att läsa två gånger.

Det är faktiskt lite synd att man inte har ett intresse av att läsa något som beskriver så väl vad man vill åstadkomma, och att det faktiskt utspelar sig just nu.

Den är ju till och med skriven av ledaren för World Economic Forum. Inte någon lallare utan något att säga till om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in