2022-03-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Haha till skillnad från dig då. Hela din världsbild är en enda känslomässig kaos konspiration.
Du fortsätter göra dig själv till åtlöje. Du klarar inte av att bemöta några argument.
Citera
2022-03-22, 10:37
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Jag blir själv kallad rysstroll av min egen familj. Tyvärr har propagandan och politiseringen av precis allting, inklusive den ENORMA hjärntvätten av folket som pågår i Sverige gjort att det idag är helt omöjligt att försöka hålla en öppen och nyanserad diskussion.
Många som beklagar sig som du gör, notera att jag inte menar att du är en sådan jag beskriver nedan utan endast beskriver en situation jag stött på många gånger senaste veckorna, brukar själv gasta om desinformation och NATO-propaganda så snart man börjar tala om att invasionen inte går som pravda hävdar. Finns många exempel på såna som köper rysslands version rakt av. Korrelationen med folk som tror på judekonspirationer och att Ryssland egentligen redan vunnit, detta är USA:s önskan etc etc är skrämmande hög. Faktum är att the fog of war är oerhört uppenbar här och de enda som egentligen vet vad som försiggår är Ukraina, delar av FSB och USA. Resten gör bara mer eller mindre kvalificerade gissningar.

Dock vad gäller ex. vapensystem finns det många som gått på Rysslands bullshit om wunderwaffen, även här brukar det sammanfalla med att man tror att Ryssland redan vunnit.
Citera
2022-03-22, 11:01
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Många som beklagar sig som du gör, notera att jag inte menar att du är en sådan jag beskriver nedan utan endast beskriver en situation jag stött på många gånger senaste veckorna, brukar själv gasta om desinformation och NATO-propaganda så snart man börjar tala om att invasionen inte går som pravda hävdar. Finns många exempel på såna som köper rysslands version rakt av. Korrelationen med folk som tror på judekonspirationer och att Ryssland egentligen redan vunnit, detta är USA:s önskan etc etc är skrämmande hög. Faktum är att the fog of war är oerhört uppenbar här och de enda som egentligen vet vad som försiggår är Ukraina, delar av FSB och USA. Resten gör bara mer eller mindre kvalificerade gissningar.

Dock vad gäller ex. vapensystem finns det många som gått på Rysslands bullshit om wunderwaffen, även här brukar det sammanfalla med att man tror att Ryssland redan vunnit.

Du har fel om allt och ni varken presenterar goda skäl att tro det ni säger är rätt eller några goda skäl för att era meningsmotståndare skulle ha fel. Ni bara skriker er tro med mer bestämda ord högre.

Era skäl att tro är dåliga. Jättejättedåliga.
Senast redigerad av Bara-Robin 2022-03-22 kl. 11:08.
Citera
2022-03-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
Håller med, varför ska vi gå med i USAS krigsklubb? Och vad händer egentligen när ett land vill gå ur NATO?

Min gode vän ifrån Slovakien säker att folk där börjar bli skeptiska till NATO och fler och fler vill gå ur krigsklubben.

Frankrike gick ur NATO. I alla fall delvis. Var ingen som skickade stridsvagnar på dem.

Du tänker nog på Warszawapakten.
Citera
2022-03-22, 11:10
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Du har fel om allt och ni varken presenterar goda skäl att tro det ni säger är rätt eller några goda skäl för att era meningsmotståndare skulle ha fel. Ni bara skriker mer bestämda ord högre.

Era skäl att tro är dåliga. Jättejättedåliga.
Vad är det jag tror/tycker som är fel? Och vilka är ni?
Citera
2022-03-22, 11:17
Medlem
Odovacers avatar

Behöver du en länk för att hjärnkontoret skall skicka signaler?
Om du inte följt media senaste månaden så kommer inte en jävla länk hjälpa dig.[/quote]

Jag har aldrig sätt någon som vill att vi ska vare sig attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt eller bli USA:s knähundar. Diskussionen om NATO-medlemskap jag tagit del av gör sällande att det knappast kommer att ta mindre än ett år att gå med. Låter svårt att tänka sig att processen skulle kunna gå över en natt.
Citera
2022-03-22, 11:18
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Vad är det jag tror/tycker som är fel? Och vilka är ni?

Nenene... "Ni" är dem som uppmanar till ageranden, de med bevisbördan.
Jag vill inte göra någonting utan bara fortsätta som normalt, så som historien har bevisat fungerar. Jag behöver inte säga något alls för att saker borde fortsätta som vanligt.
Citera
2022-03-22, 11:19
Medlem
Jag tycker att MSM börjar försiktigt, ändra sitt narrativ, nu till mer att, en freduppgörelse kommer bli kostsam för Ukraina, sett det i DN och i Expressen.
Tillsist står vi inför ett konstaterat faktum.
Zelenskyj vill nu fredsföhandla med Putin...
Narrativet ändras så sakta och MSM konsumenterna, kommer tro på det nya narrativet.
Citera
2022-03-22, 11:20
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Nenene... "Ni" är dem som uppmanar till ageranden, de med bevisbördan.
Jag vill inte göra någonting utan bara fortsätta som normalt, så som historien har bevisat fungerar. Jag behöver inte säga något alls för att saker borde fortsätta som vanligt.
Vad har jag uppmanat till för ageranden? Vad har jag påstått som kräver bevisbörda? Tvärtom sa jag ju att the fog of war gör allt oerhört oklart och ingen har 100% koll på situationen. Eller ville du bara känna dig alternativ och upplyst för att du inte tror att Peter Wolodarski är gud? Det gör inte jag heller.
Citera
2022-03-22, 11:28
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Vad har jag uppmanat till för ageranden? Vad har jag påstått som kräver bevisbörda? Tvärtom sa jag ju att the fog of war gör allt oerhört oklart och ingen har 100% koll på situationen. Eller ville du bara känna dig alternativ och upplyst för att du inte tror att Peter Wolodarski är gud? Det gör inte jag heller.

Hade jag varit som er så hade jag sagt att sådana som ni förtjänar att dras över samma kam för allt ni gjort, men jag är bättre än er så ja, du har rätt. Ursäkta mig, jag tillskrev dig annat än ditt.
Du uttryckte dig försiktigare än vad jag återspeglade och du uppmanade inte heller till någon handling. Det var tamefan fel av mig rakt igenom. Igen, ursäkta.

Vänligen.
Citera
2022-03-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Koppling? Nej om du läser inlägget igen så ser du att jag kritiserar de som inte kan analysera läget neutralt och använde vaccinhetsen som ett exempel som ju var en annan hjärntvätt de nyligen var besatta av. Är du en av dessa?

herr mentalstörd lägg ner och kasta ut dator och smarttelefonen så slipper vi normalbegåvade se dig här igen
Citera
2022-03-22, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.

Om det inte skrivits än, det är exakt samma personer som hade stått och heilat i nazityskland, eller rapporterat sina grannar till säkerhetspolisen i soviet.

Dvs idioter som inte kan tänka själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in