2022-03-18, 01:20
Medlem
Invasionen av Ukraina har återigen visat hur lättpåverkade och korkade många Svenskar är. Helt plötsligt ska vi enligt dessa attackera Ryssland, gå med i Nato över en natt, återigen vara USA:s knähundar och precis som alltid följa regimmedia precis som under pandemin.

Kommer dessa människor försvara Sverige ens? Knappast då många som köper propagandan rakt av är i princip Sverigefientliga i alla frågor och hatar all form av patriotism och försvar.

Man blir kallad rysstroll och allt där emellan av dessa fanatiker bara för att man ifrågasätter massmedias rapportering.

Till exempel så pågår fredsförhandlingar där man kan komma överrens om att Ukraina inte går med i Nato samt att Luhansk och Donetsk ska vara självständiga. Det är därför ganska logiskt att Ryssland inte tar hela Ukraina utan håller dessa städer under förhandlingarna? Varför kan inte detta diskuteras neutralt innan folk skriker rysstroll och liknande?

Det var förövrigt bara konspirationer att det skulle krävas fler än en vaccinspruta enligt samma användare som nu skriker rysstroll.
Citera
2022-03-18, 01:22
Medlem
Niggwards avatar
Vi ska inte med i NATO och så länge enbart sossarna är emot så röstar jag blankt

Vi ska hålla oss utanför så gått det bara går.
Men vissa idioter som du säger vaknade en dag och vill sätta Sverige i krig mot Ryssland för ett land de sket i för 3 veckor sen.
Senast redigerad av Niggward 2022-03-18 kl. 01:25.
Citera
2022-03-18, 01:57
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Ryssland rustat upp sitt försvar
Sverige rustat ner senaste 30 åren . Glöm inte att vi får beredskapsskatt som kommer bli väldigt kul o se 😂😂😂😂
Citera
2022-03-18, 02:55
Medlem
allseeingeyees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Vi ska inte med i NATO och så länge enbart sossarna är emot så röstar jag blankt

Vi ska hålla oss utanför så gått det bara går.
Men vissa idioter som du säger vaknade en dag och vill sätta Sverige i krig mot Ryssland för ett land de sket i för 3 veckor sen.
Eller Nyans xD
Citera
2022-03-18, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om man ser någon prarallell mellan ett invasionskrig och Covid bör man nog lägga in sig för vård.
Koppling? Nej om du läser inlägget igen så ser du att jag kritiserar de som inte kan analysera läget neutralt och använde vaccinhetsen som ett exempel som ju var en annan hjärntvätt de nyligen var besatta av. Är du en av dessa?
Citera
2022-03-18, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GingerJagarn
Tycker du att det låter som en rättvis fredsförhandling så är du ju efterbliven
När skrev jag mina åsikter om respektive är krav? Du bevisar ju bara min poäng?
Citera
2022-03-18, 03:22
Medlem
Citat:
Om man drar upp Covidfrågan när man pratar om ett invasionskrig så kan man inte analysera något relevant.

Som att jag skulle försöka förstå hur Arsenal skulle kunnat förhindra Fukushima.
Du har alltså inte förstått trådens diskussionsunderlag? Denna tråden behandlar mer Svenskarnas hjärntvätt och vägran att diskutera och analysera invasionen på ett logiskt sätt PRECIS som svenskarna inte kunde analysera pandemin på ett logiskt sätt.

Du behöver inte medverka i tråden om du inte förstår topic ens.
Citera
2022-03-18, 05:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag har också observerat den oerhört låga nivå de du beskriver håller. Min teori är att det är ur den ytterst lilla klick i Sverige som är riktiga nazister. De har enormt många nazikompisar i ukraina som hatar Putin och gapar som dårar därefter.

Vi är ganska många som ner på deras retorik som ligger på ett dagisbarns nivå. Dessa som inte kan se något nyanserat utan kallar andra som kommer med annan information är de själva fått, för rysstroll. Det är på den nivån det ligger, och att de verkar rapportera folk för "falsk ryktesspridning" så fort det avviker från något de hört på svt eller läst i aftonbladet. Förmåga till kritiskt tänkande saknas, låg IQ? Men media gör ett "bra" jobb, daglig bombardering av bilder på gråtande civila som är tänkta att väcka känslor av inte minst ilska i kombination med att de pekar finger mot Ryssland. Har något annat krig i Europa i modern tid fabricerat bilder och artiklar var och varannan timme? Som sagt de gör ett utomstående jobb för att vända opinionen dit de vill, sedan om det är sant eller inte spelar mindre roll. Vem ska ge en röst till de civila offer som det inte rapporteras om?

Det är nog dags att börja rapportera vad dessa själva sprider för falsk ryktesspridning. Det är tråkigt att dessa tomtar försöker tysta ner oliktänkande, men grejen är den att tids nog så kommer det att komma ut till den stora massan vad som varit och inte varit desinformation runt Ukraina. Det finns fortfarande fanatiker som hävdar att Michael Jackson var oskyldig trots att han sov med småpojkar i samma säng. Samma form av dyrkan av något och oförmåga att ta till sig annan information.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-18 kl. 05:30.
Citera
2022-03-18, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GingerJagarn
Tycker du att det låter som en rättvis fredsförhandling så är du ju efterbliven

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Invasiva främmande arter arter skall alltid stävjas och gärna utrotas där de invaderat.
Svält ut ryssen tills de själva avlivar putte! Annars väntar tribunalen i Hag, bara ladda med popcorn och titta på spektaklet, tyvärr hänger de väl ingen längre..

Citat:
Om man ser någon prarallell mellan ett invasionskrig och Covid bör man nog lägga in sig för vård.

Citat:
Om man drar upp Covidfrågan när man pratar om ett invasionskrig så kan man inte analysera något relevant.

Som att jag skulle försöka förstå hur Arsenal skulle kunnat förhindra Fukushima.

Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Tråden har inget diskussionsunderlag.
Snarare bara ett löjligt påstående.

Du är ju bara bitter för att dina inbetalningar med Rubel har upphört, ditt rysstroll.

Citat:
Det är nog inte kvinnor som brölar här på FB utan dom sitter i en morgonsoffa alternativt i en TV studio.Här är det oknullade smånassar med dödslängtan.

Precis som i covidtrådarna, den här typen av personer som bara är inne för att förstöra alla trådar dom är totalt faktaresistenta och otroligt korkade.

Jag har lite funderingar på att dessa individer är invandrare 1a 2a generationen och diskuterar som man gör i deras hemländer.
Senast redigerad av stolerik 2022-03-18 kl. 05:12.
Citera
2022-03-18, 05:10
Medlem
Citat:
Jag har också observerat den oerhört låga nivå de du beskriver håller. Min teori är att det är ur den ytterst lilla klick i Sverige som är riktiga nazister. De har enormt många nazikompisar i ukraina som hatar Putin och gapar som dårar därefter.

"Nazister" i Sverige har olika åsikter i Ukraina-Ryssland frågan men de tar inte i allmänhet inte stark ställning för någon sida i konflikten.
Citera
2022-03-18, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vi är ganska många som ner på deras retorik som ligger på ett dagisbarns nivå. Dessa som inte kan se något nyanserat utan kallar andra som kommer mer annan information är de själva fått, för rysstroll. Det är på den nivån det ligger, och att de verkar rapportera folk för "falsk rykterspridning" så fort det avviker från något de hört på svt eller läst i aftonbladet. Förmåga till kritiskt tänkande saknas, låg IQ?

Precis. Jag vill hålla vid min teori lite här eftersom Nazister spelade stor roll 2014 och fortfarande eftersom dom strider aktivt och man kan dra slutsatsen att en stor del av de som nu flyr är nazister eller deras familjer. Man ser nu för första gången att kvinnor och barn kommer och inte unga kåta män.
Att dessa som kommer är nazisympasitörer är sannolikt eftersom Putin säger att syftet med operationen är att jaga ut nazister som dödat ryssar.
Det moraliska narrativet är som en vindflöjel i svensk hormedia, tyvärr.
Citera
2022-03-18, 05:20
Medlem
Citat:
Jag har lite funderingar på att dessa individer är invandrare 1a 2a generationen och diskuterar som man gör i deras hemländer.
precis vad jag ville säga. Eller så är de svenska influerade av invandrarkulturen. De är så påstridig och högljudda minoriteter.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-03-18 kl. 05:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in