2014-07-01, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananainsane
Okej låter mumma! Lite som Tilt och Eraser kanske, som än idag är mina favoriter från en platta som jag lärt mig att gilla med tiden. Gillar dock vibbarna från R2R/STYE-eran på bla. rösteffekt, riff och synth (tänker främst på Through Oblivion här).

Folk får säga vad dom vill men In Flames var på topp, enligt mig, under 2002-2006. Titta bara på Used & Abused DVD:n. Jag tycker In Flames verkligen hade hittat sin grej, sitt sound och var starkast som band under dessa år. Jag upplevde i alla fall inte att det då fanns artister som gjorde något liknande. Dom hade tagit sig ur "undergroundscenen" men var inte så pass kända att dom slutade vara hungriga.

På senare tid har In Flames känts lite mätta och då har band som Soilwork och Dark Tranquillity, som då kom lite i skuggan av In Flames, istället fått träda fram.
Håller med angående Soilwork i alla fall. Jag tycker Living Infinite utan tvekan är deras bästa platta. Dark Tranquillity's 2 senaste album har jag inte gillat supermycket dock.
Tycker inte IF har tappat stinget alls dock, gillar SOAPF jävligt mycket. Fear is the Weakness är top5 alla In Flames låtar IMO.
Citera
2014-07-07, 22:15
Medlem
Någon som har den senaste låten sparad?

Borttagen från tuben.
Citera
2014-07-08, 00:20
Medlem
Det finns en video på Rusted Nail på youtube nu. Grym video! Kommer jäkligt nära My Sweet Shadow, som är min favorit. Tycker att Slow-mo effekterna hade blivit ännu bättre tillsammans med en låt med mer tryck. Är fortfarande inte helt övertygad om Rusted Nail som låt, tycker att Through Oblivion och Everything's Gone är bättre än sålänge.

Edit: Tycker videon hade passat mycket bättre till en låt som tex. The Puzzle. Jäklar, gåshud. Den låten är grym.
Senast redigerad av bananainsane 2014-07-08 kl. 00:31.
Citera
2014-07-16, 03:29
Medlem
snikvards avatar
Tycker Rusted Nail börjar göra sig bättre och bättre efter några lyssningar. Gillar laddet i versen och bryggan, men jag fattar inte varför de inte kan tona ner sina schlager-metal-refränger en aning. Tycker de har smetat ner massa potentiella låtar de senaste fem åren
Citera
2014-07-27, 11:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ne0nX
Det lutar ju lite åt att Anders kommer köra lite mer skrik på nya plattan. Hoppas går ju iallafall.

Men som många andra har påstått, inte jättebra riff eller solon. Fast dem har fortfarande samma härliga gitarrljud!

Enligt Gelotte har vokalisten gått in i väggen och därför flyttades turne`n fram.
Men nu är han ute och minglar med King Diamond.
Citera
2014-07-27, 12:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Enligt Gelotte har vokalisten gått in i väggen och därför flyttades turne`n fram.
Men nu är han ute och minglar med King Diamond.
Haha va? Det tror jag inte på. Sa Björn det till dig personligen?
Citera
2014-07-27, 13:04
Medlem
timoshenkos avatar
Ja, Rusted Nail var då ingen höjdare, men ser ändå fram emot albumet.
Citera
2014-07-27, 15:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -WhoRacle-

Han sa det inte till mig personligen,det är hämtat ifrån intervju som handlar om
Björns "sidoprojekt" (inte All Ends) konst och tecknande.
Läst i Close Up eller Sweden Rock Magazine.
Du får tro vad du vill
Citera
2014-07-27, 15:05
Avslutad
Citat:
Han sa det inte till mig personligen,det är hämtat ifrån intervju som handlar om
Björns "sidoprojekt" (inte All Ends) konst och tecknande.
Läst i Close Up eller Sweden Rock Magazine.
Du får tro vad du vill
Vilken av Close up och Sweden Rock Magazine? Va inte Anders på omslaget på senaste Close Up och dom hade nåt reportage om IF i den? Hittar det inte.

EDIT: Hittade det. Det var senaste Close Up magazine.
Senast redigerad av -WhoRacle- 2014-07-27 kl. 15:09.
Citera
2014-07-27, 16:19
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Vilken av Close up och Sweden Rock Magazine? Va inte Anders på omslaget på senaste Close Up och dom hade nåt reportage om IF i den? Hittar det inte.

EDIT: Hittade det. Det var senaste Close Up magazine.

Det var i nr 7 2014,alltså den senaste utkomna Sweden Rock Magazine
där Björn pratar om att han vägrar tro på Konstnärsmyten.

Ang. omslaget på senaste Close Up så är det Patrik Jensen i The Haunted
den enda likheten jag kan se är ett skägg...
Citera
2014-07-27, 16:56
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Här får du lite mer lök på laxen http://www.razziarecords.se/artist_details.asp?id=1026&artist=In
Citera
2014-07-27, 18:17
Avslutad
Citat:
Det var i nr 7 2014,alltså den senaste utkomna Sweden Rock Magazine
där Björn pratar om att han vägrar tro på Konstnärsmyten.

Ang. omslaget på senaste Close Up så är det Patrik Jensen i The Haunted
den enda likheten jag kan se är ett skägg...
Skrev fel lol, menade Sweden Rock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in