2011-04-21, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Det låter exakt som det senare In Flames, ja
Det ÄR In Flames, det är jag som har laddat upp klippet. Det är ett sample som är taget från Amazon.
Citera
2011-04-21, 20:06
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krofius
Det ÄR In Flames, det är jag som har laddat upp klippet. Det är ett sample som är taget från Amazon.

Klart det är men inget Whoracle/Jester Race-In Flames som är det bästa In Flames
Citera
2011-04-21, 20:14
Medlem
expeans avatar
vad tycker ni då?
Citera
2011-04-21, 22:31
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expean
vad tycker ni då?

Jag gillar In Flames väldigt mycket och ser bra saker i alla deras album. Gillar band som utvecklas och vågar komma med nya saker. Fast tycker det är för tidigt att säga något än.
Det låter mer annorlunda än tidigare, mycket mer samples inblandat i låten och sånna saker. Fast kan fortfarande bli bra. Fast jag väntar tills jag få höra låten i sin helhet innan jag säger något.
Citera
2011-04-21, 23:13
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expean
vad tycker ni då?

Instämmer om att det är alldeles för tidigt att säga.
Citera
2011-04-29, 22:55
Medlem
hittade just ett sample som var 1 min långt: http://www.youtube.com/watch?v=KgcyGNFeKdU
jag tänker inte döma än fortfarande ,själva soundet låter bra tycker jag men jag väntar tills jag har fått höra låten och kan få en helhet av låten istället för samples innan jag säger nått mer
Citera
2011-04-29, 23:54
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruniller
hittade just ett sample som var 1 min långt: http://www.youtube.com/watch?v=KgcyGNFeKdU
jag tänker inte döma än fortfarande ,själva soundet låter bra tycker jag men jag väntar tills jag har fått höra låten och kan få en helhet av låten istället för samples innan jag säger nått mer

Jorå, det låter väl bättre och bättre men på tok för tamt.
Citera
2011-04-30, 03:08
Medlem
Dindlys avatar
Det är givetvis omöjligt att döma en hel platta efter ett 30-sekundersklipp, men jag tycker det låter riktigt lovande! Jag hade på känn att de skulle ta ut svängarna ännu mer efter ASOP, framför allt med tanke på The Chosen Pessimist som jag tyckte var det starkaste spåret på skivan.

Jag är så innerligt förbannat trött på folk som fortfarande vill att In Flames ska göra en ny Jester Race eller Whoracle, tycker de har blivit mesiga eller har sålt sig. In Flames gör precis vad fan dom vill och är man så pass trångsynt att man hela tiden ska jämföra allt nytt de gör med plattor de gjorde för 15 år sedan så är det nog dags att vidga sina musikaliska vyer lite och inse att det finns fler genrer än metal.

Det finns få saker som jag uppskattar mer än band som experimenterar och vågar pröva nya vägar och de fans som inte accepterar det, skit i att lyssna på det och fortsätt vara insöad.
Citera
2011-04-30, 03:08
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruniller

får hoppas det där är den lugna låten på albumet
Citera
2011-04-30, 13:18
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Det är givetvis omöjligt att döma en hel platta efter ett 30-sekundersklipp, men jag tycker det låter riktigt lovande! Jag hade på känn att de skulle ta ut svängarna ännu mer efter ASOP, framför allt med tanke på The Chosen Pessimist som jag tyckte var det starkaste spåret på skivan.

Jag är så innerligt förbannat trött på folk som fortfarande vill att In Flames ska göra en ny Jester Race eller Whoracle, tycker de har blivit mesiga eller har sålt sig. In Flames gör precis vad fan dom vill och är man så pass trångsynt att man hela tiden ska jämföra allt nytt de gör med plattor de gjorde för 15 år sedan så är det nog dags att vidga sina musikaliska vyer lite och inse att det finns fler genrer än metal.

Det finns få saker som jag uppskattar mer än band som experimenterar och vågar pröva nya vägar och de fans som inte accepterar det, skit i att lyssna på det och fortsätt vara insöad.

Jag skulle inte ha emot det alls ifall de släppte en ny skiva liknande The Jester Race eller Whoracle endast för att det är när In Flames var som bäst enligt mig. Sen har jag inget emot det nya materialet och uppskattar att band vågar experimentera men jag tycker fortfarande att The Jester Race och Colony är deras bästa skivor och det kommer jag nog alltid tycka.

Men nu vet jag om att de inte kommer komma tillbaka till var de var förut men uppskattar fortfarande att de släpper nya skivor Ser fram emot denna.
Citera
2011-05-02, 18:31
Medlem
Varenda gång man läser om IF på nätet så kommer det alltid comments om att de nya albumen är
"inte lika hårda" och inte lika "tunga" som förr, ni som inte gillar det f*** off och rulla igång nått annat som tillfredställer erat behov av "tung" musik, IF har utvecklats i sin takt med åren och nu (enligt mig) format sitt sound. Vad är det nu, tre-fyra grammisar de senaste åren dom kammat hem jag vet inte vad det beror på men..?

Av vad jag sett/hört i deras "podcast" http://www.youtube.com/watch?v=U2vbxZMS6Uo&feature=relmfu
känns det som att det kommer ett lite "mörkare" in flames.

Sååå, nu har jag fått skriva av mig lite och längtar precis som många andra efter singeln den 6 maj
Citera
2011-05-02, 19:58
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=KgcyGNFeKdU[/url]

Jag slutar aldrig hoppas på att In Flames ska gå "back to the roots" men tror inte att dom kommer göra det.
In Flames va löjligt bra på dom gamla plattorna, och dom utvecklas åt ett håll som inte passar mig, men är det sådan musik dom vill spela så är det klart dom ska göra det.
Dock låter detta korta klipp bättre än ASOP vilket är trevligt då jag tyckte den plattan va rätt rutten förutom små undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in