2021-10-12, 14:23
Medlem
De verkar hålla på med en ny platta? Vad tror ni man kan förvänta sig av den?
Det har varit väldigt dött tycker jag och man hör ingenting eller ser något ifrån bandet. Knappt några turnédatum.
Citera
2021-11-11, 10:07
Medlem
Lyssna på slingan på första låten till skivan "Colony" säger jag bara, lyssna på slingan! Gitarrhantverket som inleder "Embody The Invisible" kan vara In Flames finaste stund någonsin. Det är så snyggt, så hårt, så andlöst vackert. Sen rullar det bara på utan pardon. "Ordinary Story", pang. "Scorn", boom. "Colony", smash. Och In Flames är hemma med en av karriärens vassaste skivor där resterande material också håller imponerande hög klass. Då ska man dessutom ha i betänkande att det här bara var uppvärmningen inför vad som komma skulle på nästkommande års mästerverk ”Clayman”. Skivan som tillslut cementerade göteborgarnas väg mot världstoppen och förmodligen aldrig kommer överträffas som starkast i dess diskografi.
Citera
2021-11-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Lyssna på slingan på första låten till skivan "Colony" säger jag bara, lyssna på slingan! Gitarrhantverket som inleder "Embody The Invisible" kan vara In Flames finaste stund någonsin. Det är så snyggt, så hårt, så andlöst vackert. Sen rullar det bara på utan pardon. "Ordinary Story", pang. "Scorn", boom. "Colony", smash. Och In Flames är hemma med en av karriärens vassaste skivor där resterande material också håller imponerande hög klass. Då ska man dessutom ha i betänkande att det här bara var uppvärmningen inför vad som komma skulle på nästkommande års mästerverk ”Clayman”. Skivan som tillslut cementerade göteborgarnas väg mot världstoppen och förmodligen aldrig kommer överträffas som starkast i dess diskografi.

Håller med, soundet är helt klockrent. Colony är en riktig stänkare i övrigt.
Citera
2021-11-11, 20:57
Medlem
Rebali179s avatar
Har inte fastnat för In Flames musik.
Men jag får ta och ge den en chans med tiden

Har dock bara bara köpt en av deras skiva för längesedan Sounds of a Playground Fading
Citera
2021-11-11, 22:46
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry

Ja det är verkligen pang på kanon bra! Jag tycker om nästan allt ifrån The Jester race till Siren Charms. Men skivorna som Come Clarity fram till Siren Charms var jag otroligt skeptisk över först. Men när man såg det live så blev det genast bättre. Har sett bandet mellan 15-20 gånger, de låtar jag inte hört än som jag verkligen vill höra är:
Jotun, Coerced Coexistence, Swim, Suburban Me, Minus, Dismiss the cynics, touch of red, Evil in a closet, borders and shading, Versus Terminus och A New dawn

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har inte fastnat för In Flames musik.
Men jag får ta och ge den en chans med tiden

Har dock bara bara köpt en av deras skiva för längesedan Sounds of a Playground Fading

Det är en skiva som är ganska "meh" när man hör den, inget märkvärdigt. Men när man fick börja höra det live så blev den otroligt mycket bättre! Kommer ihåg när låtarna släpptes på Youtube några dagar innan skivan kom och låten A New Dawn var ute, och man hade förhoppningarna så högt på skivan. Men skivan är i alla fall 5 av 10. Låtarna Ropes, All for Me, The Puzzle och Liberation är väl de sämsta låtarna på skivan.
Citera
2021-11-22, 00:04
Medlem
Rompers avatar
Ex medlemmar och Stanne
https://www.youtube.com/watch?v=WByGv-qdZ4w
THE HALO EFFECT - Shadowminds
Citera
2021-11-25, 03:54
Medlem
Adelaides avatar
Tycker de lätt kan lägga ner nu. Vad är ett bättre tillfälle än nu?
In Flames har ingen originalmedlem kvar, och på albumfronten har de inte släppt något lyssningsvärt på minst 15 år. Tycker ni de har framtiden för sig? Det tycker iaf inte jag. Det är god tid att lägga ner nu.
Citera
2021-11-26, 11:59
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
In Flames har ingen originalmedlem kvar, och på albumfronten har de inte släppt något lyssningsvärt på minst 15 år. Tycker ni de har framtiden för sig? Det tycker iaf inte jag. Det är god tid att lägga ner nu.

Kan vara beredd på att hålla med, älskar bandet sjukt mycket. Men senaste åren så har det varit ganska mjäkigt. Inte lägga ner helt, men sluta göra musik ta tillbaks gamla medlemmar, köra en turné kanske vart annat år eller tredje. Märkts på senaste att det Anders presterar bäst på att sjunga är gamla låtar från (Lunarstrain tiden) Jesterrace - Clayman tiden.
Citera
2021-11-26, 16:14
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Kan vara beredd på att hålla med, älskar bandet sjukt mycket. Men senaste åren så har det varit ganska mjäkigt. Inte lägga ner helt, men sluta göra musik ta tillbaks gamla medlemmar, köra en turné kanske vart annat år eller tredje. Märkts på senaste att det Anders presterar bäst på att sjunga är gamla låtar från (Lunarstrain tiden) Jesterrace - Clayman tiden.
Ta tillbaks gamla medlemmar ??
Blir Jesper inviterad först tror du?
Citera
2021-11-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Nja, jag kan inte riktigt hålla med där. Anders och Björn är verkligen In Flames i min mening. De är fortfarande grymma och det ska nog till mycket för att de ska sluta, tror jag. Klart att det hade varit bättre med de andra gubbarna också. En viss magi just med att ha både Jesper och Björn i samma band. Men samtidigt tycker jag att det är ett jävligt bra band med de som är med idag också. Finns en del låtar på de nyare skivorna som man tycker är skit, men i stora drag så låter det bra. De är alldeles för bra för att lägga ner.
Citera
2021-11-27, 21:34
Medlem
GreenBastards avatar
Har inte sett In Flames live sen runt 2008, men då var de rent överjävliga live. Hade garanterat sett dem om de gjorde en turné där de bara körde låtar från första skivorna, se The Hive och Morphing into Primal live hade vart fantastiskt. Har dock inte lyssnat mycket på In Flames senaste skivor jag tyckte de dog lite när Strömblad lämnade och de typiska riffen som fick mig att en gång i tiden gilla In Flames försvann.
Citera
2021-11-27, 22:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Nja, jag kan inte riktigt hålla med där. Anders och Björn är verkligen In Flames i min mening. De är fortfarande grymma och det ska nog till mycket för att de ska sluta, tror jag. Klart att det hade varit bättre med de andra gubbarna också. En viss magi just med att ha både Jesper och Björn i samma band. Men samtidigt tycker jag att det är ett jävligt bra band med de som är med idag också. Finns en del låtar på de nyare skivorna som man tycker är skit, men i stora drag så låter det bra. De är alldeles för bra för att lägga ner.

In Flames för bra för att lägga ner ?? Knappast enligt mig. Skulle snarare säga att deras tre senaste skivor nog var ett sätt för Anders och Björn att dra till sig lite fans från metalcore-scenen. Det märks ju även på de nya amerikanska musikerna i bandet, iaf trummisen och bassisten. Anledningen till att Jesper drog var, enligt hans egna ord, för att han hatade den nya inriktningen och saknade det mer riffiga In Flames från förr. Han längtar knappast tillbaka till bandet. Sedan ligger det väl lite under ytan också att Anders och Björn är pengakåta och gör allt för att In Flames ska få spelas på Bandit Rock och liknande skräpkanaler, allt för pengars skull.
Att de sedan klantade till sig rejält med att göra urkassa nyinspelningar på låtar från Clayman-tiden gör bara att man hoppas att de lägger så snart som möjligt.

In Flames är föredettningar, det är dags att stänga butiken nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in