Citat:
Ursprungligen postat av
SorryToSaySorry
Lyssna på slingan på första låten till skivan "Colony" säger jag bara, lyssna på slingan! Gitarrhantverket som inleder "Embody The Invisible" kan vara In Flames finaste stund någonsin. Det är så snyggt, så hårt, så andlöst vackert. Sen rullar det bara på utan pardon. "Ordinary Story", pang. "Scorn", boom. "Colony", smash. Och In Flames är hemma med en av karriärens vassaste skivor där resterande material också håller imponerande hög klass. Då ska man dessutom ha i betänkande att det här bara var uppvärmningen inför vad som komma skulle på nästkommande års mästerverk ”Clayman”. Skivan som tillslut cementerade göteborgarnas väg mot världstoppen och förmodligen aldrig kommer överträffas som starkast i dess diskografi.
Ja det är verkligen pang på kanon bra! Jag tycker om nästan allt ifrån The Jester race till Siren Charms. Men skivorna som Come Clarity fram till Siren Charms var jag otroligt skeptisk över först. Men när man såg det live så blev det genast bättre. Har sett bandet mellan 15-20 gånger, de låtar jag inte hört än som jag verkligen vill höra är:
Jotun, Coerced Coexistence, Swim, Suburban Me, Minus, Dismiss the cynics, touch of red, Evil in a closet, borders and shading, Versus Terminus och A New dawn
Citat:
Ursprungligen postat av
Rebali179
Har inte fastnat för In Flames musik.
Men jag får ta och ge den en chans med tiden
Har dock bara bara köpt en av deras skiva för längesedan Sounds of a Playground Fading
Det är en skiva som är ganska "meh" när man hör den, inget märkvärdigt. Men när man fick börja höra det live så blev den otroligt mycket bättre! Kommer ihåg när låtarna släpptes på Youtube några dagar innan skivan kom och låten A New Dawn var ute, och man hade förhoppningarna så högt på skivan. Men skivan är i alla fall 5 av 10. Låtarna Ropes, All for Me, The Puzzle och Liberation är väl de sämsta låtarna på skivan.