2011-11-24, 15:10
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan17
In Flames kommer att köra en del clubspelningar i april. Själv ska gå på minst 2 hade jag tänkt mig. Ljudet blir så mycket bättre när det är en clubspelning. Inte tala om hur intimt och mysigt det är också..
Någon mer av er som ska på en av spelningarna? Ska själv dra på den i Trollhättan och kanske den i Bergen (Norge).

Funderar på gå på både Trollhättan och Jönköping faktiskt
Citera
2011-11-24, 15:27
Medlem
Pelikan17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Funderar på gå på både Trollhättan och Jönköping faktiskt

Vad bra! Då ses vi i Trollhättan.
Citera
2011-12-02, 20:35
Medlem
Scapulas avatar
Vore kul att se In Flames i Trollhättan, fast biljetterna var slut såg jag.
Citera
2011-12-09, 16:31
Medlem
Någon som vet om de kommer släppa en batch med fler biljetter till Sverigeturnen i vår? Och när isf?
Citera
2011-12-22, 21:54
Medlem
Favoritband sedan två år tillbaka! Går inte en dag utan att jag lyssnar på dom.

TOPP FEM
-colony. föralltid i mitt hjärta.
-clayman
-pinball map
-coerced coexistence
-trigger

de tre senaste albumen är bara skräp. helt värdelösa enligt mig.
Citera
2011-12-31, 12:41
Medlem
Blacklight6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Hej! Jag var på Hultsfred i år och fick upp ögonen för ett (för mig) nytt band som verkar grymt; In Flames!!

Ge mig era fem-i-topp-In Flames-låtar!

Edit: Kanske ska skriva själv
Utan inbördes ordning:
Come Clarity, Take This Life, Man Made God, The Quiet Place, Evil In A Closet

Episode 666, The Quiet Place, System, Pinball Map, Only for the Weak

tycker dock när de gjorde come clarity skivan, så gick de helt åt helvete för dem... dom var bra fram tills Soundtrack to Your Escape. Skulle gärna vilja höra dem göra en skiva liknande till Reroute to Remain

och nån mer än jag som ska se dem i Wacken 2012?
Citera
2012-06-07, 13:38
Medlem
Axel-Foleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacklight6
Episode 666, The Quiet Place, System, Pinball Map, Only for the Weak

tycker dock när de gjorde come clarity skivan, så gick de helt åt helvete för dem... dom var bra fram tills Soundtrack to Your Escape. Skulle gärna vilja höra dem göra en skiva liknande till Reroute to Remain

och nån mer än jag som ska se dem i Wacken 2012?

Clayman, Only for the Weak, The Quiet Place, Free Fall och nykomlingen Sounds of a playground fading.
Citera
2012-06-14, 22:01
Medlem
vITLokEns avatar
Vet någon när dom har planer på att släppa ett nytt album? Hoppas det blir bättre än sounds of a playground fading iallafall! Dock diggar jag verkligen Anders röst i Liberation och The Attic, sköna chill-låtar
menmen, någon info?
Citera
2012-06-14, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vITLokEn
Vet någon när dom har planer på att släppa ett nytt album? Hoppas det blir bättre än sounds of a playground fading iallafall! Dock diggar jag verkligen Anders röst i Liberation och The Attic, sköna chill-låtar
menmen, någon info?
De ska turnera hela detta året, och förmodligen in på halva 2013. Sen vilar dom väl upp sig lite samt skriver och gör albumet, sen väntetid, första eller andra kvartalet 2014 vore ju en kvalificerad gissning i mina ögon. Har för mig att Anders sa 2014 också. Dröjde ju 3år och 2månader mellan ASOP och SOAPF, och det lär ju dröja ungefär lika länge igen.
Citera
2012-06-20, 18:02
Medlem
Är det bara jag som tycker att även de tre senaste albumen var amazing? Tycker nästa ASOP är bäst av dom.
Citera
2012-06-20, 19:15
Medlem
Såg in flames på Metaltown i fredags, lätt en av de sämsta spelningarna jag såg på festivalen. Packad sångare som inte klarar av att sätta en enda låt, divig sångare som tror att hans band är en gåva från gud, halvtråkiga effekter, alla i bandet såg ut att vara stelopererade utom Engelin, ljudet failade på My sweet shadow vilket resulterade i att dom inte körde den låten alls, inte mycket till drag i publiken.
Askul att se hur Sabaton smällde in flames på fingrarna dagen efter, perfekt framträdande med snygga effekter å bra fart på publiken.

Ändå har jag alltid gillat In flames... tycker dom borde fundera på att runda av sin karriär nu
Citera
2012-06-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsson920
Såg in flames på Metaltown i fredags, lätt en av de sämsta spelningarna jag såg på festivalen. Packad sångare som inte klarar av att sätta en enda låt, divig sångare som tror att hans band är en gåva från gud, halvtråkiga effekter, alla i bandet såg ut att vara stelopererade utom Engelin, ljudet failade på My sweet shadow vilket resulterade i att dom inte körde den låten alls, inte mycket till drag i publiken.
Askul att se hur Sabaton smällde in flames på fingrarna dagen efter, perfekt framträdande med snygga effekter å bra fart på publiken.

Ändå har jag alltid gillat In flames... tycker dom borde fundera på att runda av sin karriär nu

Är du galen? det var ju svinbra!
De kan ju inte hjälpa att ljudet krånglade på My sweet shadow.
Sabaton suger stenhårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in