2011-06-14, 21:21
Medlem
norces avatar
Och den sista biten:

Citat:
Anders Fridén om...
... att driva egna skiv*bolaget Selective Notes:
— Ett vanligt 9—17 jobb där jag är en kontorsråtta. När jag inte arbetar med In Flames kollar jag mejl, packar skivor, slickar kuvert. Jag har några jävligt coola och stora artister på gång. Det är dock inget jag kan snacka om.
... In Flames i Melodi*festivalen i framtiden:
— Helt fel. Kommer aldrig att ske.

Kerry King. Skön snubbe och bra polare.
The Big Four:
— Vi har spelat ihop med Metallica och Anthrax och turnerat med Slayer och Megadeth. Slayer är lätt roligast att hänga med! Kerry King är en skön snubbe. Han kommer och kollar när vi lirar i USA. Tom Araya kan också vara social, de andra umgås inte gärna. Vilket band som är tråkigast att spela med? Jag vet vad du är ute efter men du får det inte. Jag säger att Slayer är absolut roligast att spela ihop med, sedan kan alla dra sina slutsatser därefter.
Ullevi som ett möjligt nästa kliv:
— Eeeehhhh… det är ett jääävligt stort kliv. Det är masshysteri kring Ullevi, alla ska dit för att själva mastodontarrangemanget blir en cirkus i sig. För oss är steget ganska långt från Scandinavium till Ullevi. Å andra sidan trodde jag aldrig att jag skulle spela på Scandinavium heller.
En Solokarriär vilar i byrålådan
— Jag gör en hel del musik som inte alls passar In Flames. Men det finns inga planer på en karriär. Kommer det så kommer det. Just nu är det full fokus på att vara bandmedlem och ta det så långt det går.
Hur låter din egen musik?
— Lugnare, sävligare, mer elektroniskt uppblandat med organiska ljud. Om jag ska dra en liknelse till In Flames så är det likt ”Chosen pessimist” och nya ”The attic” samt ”Jester’s door”. Vi får se var det hamnar. Just nu ligger det bara i skrivbordslådan. Det är mest terapeutiskt. Jag bara skriver.
Skulle gemene In Flames-fan gilla det?
— Jag vet inte ens hur ett typiskt In Flames-fan ser ut längre då vi har breddat oss enormt. Men nej, de som skriker högst att heavy metal är det bästa som finns kommer nog inte att gilla det jag gör.
De personerna har väl inte gillat In Flames på bra många år?
— Jodå, det lovar jag dig. När ingen annan är med smyglyssnar de på oss!
Citera
2011-06-14, 22:37
Medlem
Moxeys avatar
Tack för artikeln!
Så Jesper var glad i flaskan alltså. Det var mer än vad jag visste.
Citera
2011-06-15, 00:54
Medlem
ZCoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Och den sista biten:
Tack som fan! Snacka om att sälja på rubriken då jag som många andra hört rykten om att Anders hade annat på gång. Låten "jesters door" gjorde det heller inte lättare. Men nu känns det lite bättre.

btw, nya albumet, efter att ha spunnit det ett antal gånger, måste jag säga är utan tvekan bland det bästa jag hört.

Tack som fan för artikeln!
Citera
2011-06-15, 02:03
Medlem
ffups avatar
Tack som fan för artikeln! Nu vart man lite klokare över hur allting ligger till.
Citera
2011-06-15, 04:07
Medlem
Köpte skivan på bengans idag. Fan vad bra den är, över mina förväntningar. Alla låtar var fan bra, har lyssnat igenom skivan om o om igen i fem timmar nu. Bästa låtarna var Enter tradgedy och The puzzle. Riktigt gott att få skivan och sin snusdosa signerad av hela bandet också, jag är lycklig idag
Citera
2011-06-15, 10:53
Medlem
.-.-.s avatar
Nja, låter väl ok. Nån låt kan man alltid stoppa i örat.

In Flames kommer ändå aldrig komma tillbaka till de magiska soundet.
Efter Clayman har det bara gått uför.
Jag tycker Fridens röst förändras för varje dag, den va bättre förr.
Citera
2011-06-15, 17:11
Avslutad
Grym jävla platta. Friden sjunger som en jävla gud. Skivan är den bästa tillsamans med Reroute to remain. Bästa låten är Delivier us och The Puzzle ... In Flames levererar igen..
Citera
2011-06-15, 17:27
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nja, låter väl ok. Nån låt kan man alltid stoppa i örat.

In Flames kommer ändå aldrig komma tillbaka till de magiska soundet.
Efter Clayman har det bara gått uför.
Jag tycker Fridens röst förändras för varje dag, den va bättre förr.

Nej det kommer dom inte, borde du/ni förstått för ett ANTAL år sedan.
För dig kanske, för mig har det gått upp och ner men med denna skiva är dom på topp igen.
Och nog fan har hans röst förändrats mycket, men inte har den blivit sämre på något vis, bara annorlunda.

gillar det sista i artikeln (tack för den förresten)
De personerna har väl inte gillat In Flames på bra många år?
— Jodå, det lovar jag dig. När ingen annan är med smyglyssnar de på oss!
Citera
2011-06-15, 17:36
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Jag har lyssnat igenom albumet ett gäng gånger nu, tycker inte det är något speciellt, gillade ASOP bättre faktiskt.
Citera
2011-06-15, 17:59
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Jag har lyssnat igenom albumet ett gäng gånger nu, tycker inte det är något speciellt, gillade ASOP bättre faktiskt.

VA?! Det där var hemskt oväntat. Hur högt värderade du ASOP innan det nya albumet är då frågan? För tycker du detta är det sämsta albumet så lär herrn lyssna igenom det en gång till.
Citera
2011-06-15, 19:14
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
VA?! Det där var hemskt oväntat. Hur högt värderade du ASOP innan det nya albumet är då frågan? För tycker du detta är det sämsta albumet så lär herrn lyssna igenom det en gång till.

Det känns lite intetsägande, men det kommer nog med tiden. Sist tyckte jag ASOP var rätt kasst i början med, tills jag hörde låtarna live... nu är Move Through Me en av mina favoriter med IF. Delight And Angers är riktigt bra också.

Bästa på nya är i dagsläget Öppningsspåret och Fear Is The Weakness!

EDIT: Ska nog tatuera mig imorgon eftermiddag eller på fredag, Jesterhead-logan på vaden tror jag det blir. In Flames var det bandet som fick mig in på det spåret jag är på i dag, och sen jag var 14 har jag inte släppt musiken. IF fick mig att bli den personen jag är i dag, även om jag inte lyssnar mycket på In Flames längre, så är det deras förstjänst att jag uppskattar musik på det sättet jag gör

Senast redigerad av Stjaertsmoer 2011-06-15 kl. 19:17.
Citera
2011-06-15, 19:28
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Det känns lite intetsägande, men det kommer nog med tiden. Sist tyckte jag ASOP var rätt kasst i början med, tills jag hörde låtarna live... nu är Move Through Me en av mina favoriter med IF. Delight And Angers är riktigt bra också.

Bästa på nya är i dagsläget Öppningsspåret och Fear Is The Weakness!

EDIT: Ska nog tatuera mig imorgon eftermiddag eller på fredag, Jesterhead-logan på vaden tror jag det blir. In Flames var det bandet som fick mig in på det spåret jag är på i dag, och sen jag var 14 har jag inte släppt musiken. IF fick mig att bli den personen jag är i dag, även om jag inte lyssnar mycket på In Flames längre, så är det deras förstjänst att jag uppskattar musik på det sättet jag gör

Fan vad sköj! Första metal-bandet jag lyssnade på också, och älskar In Flames för att dom fick in mig på rätt spår gällande musik. Lyssnar dock fortfarande mycket på In Flames och kommer nog alltid att göra det. Första tatueringen har legat i mitt huvud ett tag nu, men har aldrig tagit mig i kragen o gjort den. Blir något jesterhead liknande för min del med, fast något mer åt det här hållet:

http://www.rockzone.se/shop/16559/art59/h0088/5930088-origpic-f9194c.jpg

i övrigt så gillar även jag öppningsspåret, men fastnat mest för Enter Tragedy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in