Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-24, 16:57
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
borde inte tasker åka fast som bot i systemet?
bot är ett uppsamlingsnamn för alla saker som spelar åt en, så ja tasker får en bannad för "unnoficial software to play"
Citera
2012-04-24, 17:10
Medlem
wusligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menimienai
Lol, om du inte använt botten yttra dig inte om den, jag har bottat med xenobot och det finns väldigt bra script till både paladin och knight, kan inte säga något om mages mer än att jag har sätt ett antal höglvlade mages på forumet. Depo script med paladin och knight funkar sjukt bra.

Är du retard? Jag skriver att jag inte vet någonting angående Xenobot. Personen ovan undrade om jag hade scripts.
Citera
2012-04-24, 17:11
Medlem
wusligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
bot är ett uppsamlingsnamn för alla saker som spelar åt en, så ja tasker får en bannad för "unnoficial software to play"

exakt, third-party software component.
Citera
2012-04-24, 19:02
Medlem
Topppis avatar
Citat:

förstår inte riktigt det där, någon liten datorhacker borde ju lätt kunna komma runt det? så deras program inte ser... eller är det så avancerat datorsystem dom använder?
Citera
2012-04-24, 19:15
Medlem
pozies avatar
Citat:
förstår inte riktigt det där, någon liten datorhacker borde ju lätt kunna komma runt det? så deras program inte ser... eller är det så avancerat datorsystem dom använder?
problemet är ju att ingen vet hur de hittar botters. folk tror dem vet, men endast cip själva vet. därför folk blir deletade när de använder bots. så lita aldrig på att någon säger ett bott är säkert, för de är efterblivna, eller ute efter o tjäna pengar på folk som inte vet bättre
Citera
2012-04-24, 20:19
Medlem
Robss avatar
Citat:
Fast då måste du ju ta reda på hur deras antibot sak fungerar, och om du skulle försöka räkna ut det får du också ta det minus hur tur man hade.

Enklast borde väl så ledes vara att hacka Cipsofts databaser och försöka hitta hur det är uppbyggt därigenom, vilket kan bli svårt och även att jag inte tror att någon orkar ta sig den tid att försöka ta sig in på deras databaser, leta upp informationen och därefter göra ett säkert bot.
Citera
2012-04-25, 08:11
Medlem
3rMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuslig
scripts vettefan till xenobot, bara använd redbot, men kan tänka mig iaf 50 ställen du kan botta på i main till typ lvl 100 oberoende klass.
Var tycker du man ska botta i level 100 på en Master Sorcerer? Kör min lilla ms hos Crystal Spiders atm och har ca 80k exp/h och najs profit. Att göra ett 100% afk script är inget problem för mig. Kör med RedBot Pro och tycker det är bra
Citera
2012-04-25, 12:30
Medlem
storytellers avatar
Tips på hunting spots, 77 ED, mag 50. Snabb exp, waste kan gå bra om det är riktigt god exp. Men inget SDa DLs och sånt. Jag får ca 165-170k/h i Water Elementals och 175k/h på Bonebeast Island nu... vågar jag gå t.ex. Darashia DLs? Wyrms?

Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Enklast borde väl så ledes vara att hacka Cipsofts databaser och försöka hitta hur det är uppbyggt därigenom, vilket kan bli svårt och även att jag inte tror att någon orkar ta sig den tid att försöka ta sig in på deras databaser, leta upp informationen och därefter göra ett säkert bot.
Jag tror ändå att folk försöker. Det ligger rätt stora pengar i prenumerationerna på de här bottarna, speciellt i Brasilien som har dubbelt så många bottare på sina servrar... och det finns gott om hackare där också.
Citera
2012-04-25, 12:52
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rM
Var tycker du man ska botta i level 100 på en Master Sorcerer? Kör min lilla ms hos Crystal Spiders atm och har ca 80k exp/h och najs profit. Att göra ett 100% afk script är inget problem för mig. Kör med RedBot Pro och tycker det är bra
Hur är utbudet med scripts på Redbot pro? Jag har bara använt Xenobot men tycker att det är lite krångligt att få depositer, ska snart skaffa prem på ett av min bot accounts och kanske testa Redbot lite grann på det bara för att se skillnader mellan Xeno och Redbot.

Finns det många scripts med depositer till laguna island samt Secret nomad caven i ankrahmun? Är väl de ställena jag upplevt tidigare varit bäst för moneymakers om man vill vara relativt ostörd.

Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Tips på hunting spots, 77 ED, mag 50. Snabb exp, waste kan gå bra om det är riktigt god exp. Men inget SDa DLs och sånt. Jag får ca 165-170k/h i Water Elementals och 175k/h på Bonebeast Island nu... vågar jag gå t.ex. Darashia DLs? Wyrms?

Jag tror ändå att folk försöker. Det ligger rätt stora pengar i prenumerationerna på de här bottarna, speciellt i Brasilien som har dubbelt så många bottare på sina servrar... och det finns gott om hackare där också.

Jo, försöker tror jag att folk kommer göra, men hur stor är risken att man kommer in och hur stor är risken att man ens hittar den informationen man behöver?

Manuellar själv min 76 ED atm, kör på water elementals och tror jag kommer köra dit tills 80 då man får en bättre mana och efter det försöka leta efter nya ställen
Citera
2012-04-25, 15:35
Medlem
3rMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Hur är utbudet med scripts på Redbot pro? Jag har bara använt Xenobot men tycker att det är lite krångligt att få depositer, ska snart skaffa prem på ett av min bot accounts och kanske testa Redbot lite grann på det bara för att se skillnader mellan Xeno och Redbot.

Finns det många scripts med depositer till laguna island samt Secret nomad caven i ankrahmun? Är väl de ställena jag upplevt tidigare varit bäst för moneymakers om man vill vara relativt ostörd.

Jao det finns väl scripts, men jag fattar inte att folk tycker det är svårt att göra scripts. När jag började gör scripts till ElfBot så laddade jag hem att bra scripts och tittade på action pointsen och lärde mig av det. Sen när neobot kom så gjorde jag likadant. Nu till RedBot så finns ju färdiga "depositers" på forumen som är bara att kopiera och klistra in
Här är en bra depositer som jag använder delvis
http://forums.tibiaredbot.com.br/showthread.php/2532-LEILAR-Loot-Depositer-SORTED!!

Hittade en lista med free scripts. Vet inte om man måste logga in för att se den så jag spoilar den här
http://forums.tibiaredbot.com.br/showthread.php/3433-Free-Script-List
Citat:
Manuellar själv min 76 ED atm, kör på water elementals och tror jag kommer köra dit tills 80 då man får en bättre mana och efter det försöka leta efter nya ställen
De flesta mages som över 80 kör fortfarande med Strong manapotion då det är mer profit. Jag själv kör endast great manas i krig eller när jag kör walls
Senast redigerad av 3rM 2012-04-25 kl. 15:37.
Citera
2012-04-25, 16:04
Medlem
BIRDIE13s avatar
Citat:
problemet är ju att ingen vet hur de hittar botters. folk tror dem vet, men endast cip själva vet. därför folk blir deletade när de använder bots. så lita aldrig på att någon säger ett bott är säkert, för de är efterblivna, eller ute efter o tjäna pengar på folk som inte vet bättre

Hade bottarna varit detectade (alltså själva softwaren) så hade vi sett en grymt mycket större del av alla bannade.

De som blir deletade har antaglien använt sämre bottar/annan mjukvara som fått dem bannade.
Senast redigerad av BIRDIE13 2012-04-25 kl. 16:09.
Citera
2012-04-25, 16:23
Medlem
Robss avatar
Citat:
Jao det finns väl scripts, men jag fattar inte att folk tycker det är svårt att göra scripts. När jag började gör scripts till ElfBot så laddade jag hem att bra scripts och tittade på action pointsen och lärde mig av det. Sen när neobot kom så gjorde jag likadant. Nu till RedBot så finns ju färdiga "depositers" på forumen som är bara att kopiera och klistra in
Här är en bra depositer som jag använder delvis
http://forums.tibiaredbot.com.br/showthread.php/2532-LEILAR-Loot-Depositer-SORTED!!
Det jag upplever svårt med att göra deposit är att jag inte vet hur labels riktigt fungerar, på Xenobot behöver du även två filer om du ska ha depositer (En med waypoints osv, sen en annan fil där depositen ligger), kollade innan på ett bra script till ett free acc ställe men som depositade efter varje runda, provade att ändra capen som var skriven i filen men det hjälpte inte heller.

Citat:
De flesta mages som över 80 kör fortfarande med Strong manapotion då det är mer profit. Jag själv kör endast great manas i krig eller när jag kör walls
Ohfan, jag hörde av en polare ett par ställen där jag kunde gå men som kunde vara rätt farligt om man blev comboad och därav skulle det vara bättre med en starkare mana.

Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Hade bottarna varit detectade (alltså själva softwaren) så hade vi sett en grymt mycket större del av alla bannade.

Fast det är väl inte helt säkert, om cip bannar alla samtidigt så kommer de tappa spelare, blir en person bannad så kommer han troligtvis fortfarande göra ett nytt acc och börja botta den med eftersom han tror att han bara hade otur.

Cipsoft kanske redan vet vilka som använder bots och inte, men skulle de banna en allt för stor andel av dom så skulle nog många se flera risker i att fortsätta botta och många kanske skulle sluta.

Sen vill nog inte Cipsoft deleta botters heller, jag tror att de vill få dom att sluta botta med hjälp av skrämseltaktiker, vilket passar bäst att banna en mindre summa personer.
Senast redigerad av Robs 2012-04-25 kl. 16:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in