Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-12, 22:55
Medlem
Byggaren-Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
Tack så mycket för svar!

Minns tiderna när man som mage huntade i Edron drags med Demon skellies. Är detta något som fungerar fortfarande för en hyfsad xp/timme?

Har Flashback sin egna lilla guild på servern? Jag och polaren skulle behöva en mentor!!

Hehe, ojdå, det var verkligen ett tag sen du lira

Du kör la tomb till 35 om du lirar MS, kanske också ED. Sen drags med ED, ancient scarabs med MS. Sen runt 45-50 är water elementals i port hope mycket bra, men smockat med folk.

Lycka till!
Citera
2013-09-12, 22:56
Medlem
j0k3r1s avatar
Citat:
Tack så mycket för svar!

Minns tiderna när man som mage huntade i Edron drags med Demon skellies. Är detta något som fungerar fortfarande för en hyfsad xp/timme?

Har Flashback sin egna lilla guild på servern? Jag och polaren skulle behöva en mentor!!

Mjeh.. Inte allt för attraktivt, tombs för mages är "nyttigast".
Flashbacks guild på Aurora är Backflash, snacka med Drawling in-game.
Citera
2013-09-12, 22:59
Citat:
Ursprungligen postat av Byggaren-Bob
Hehe, ojdå, det var verkligen ett tag sen du lira

Du kör la tomb till 35 om du lirar MS, kanske också ED. Sen drags med ED, ancient scarabs med MS. Sen runt 45-50 är water elementals i port hope mycket bra, men smockat med folk.

Lycka till!

Tack för både svar och the blessings! Varför är dragons bättre för ED? Är med tanke på skillnaden mellan wands/rods?

Polaren tänkte lira MS och jag ED, och vi vill då helst hunta tillsammans

Bör vi skapa en av samma klass i stället då? Vi vill ju annars ha lite variation så vi kan komplettera varandra.
Citera
2013-09-12, 23:10
Citat:
Ursprungligen postat av j0k3r1
Mjeh.. Inte allt för attraktivt, tombs för mages är "nyttigast".
Flashbacks guild på Aurora är Backflash, snacka med Drawling in-game.

Tack, kikar in på det!
Citera
2013-09-12, 23:29
Vad är det som händer? Sitter i kön för att komma in, efter ett tag stängs rutan ner. Försöker spela på den webbaserade klienten.
Citera
2013-09-12, 23:35
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Vad är det som händer? Sitter i kön för att komma in, efter ett tag stängs rutan ner. Försöker spela på den webbaserade klienten.
Flashclienten suger, spela inte med den skiten.
Citera
2013-09-12, 23:52
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Tack för både svar och the blessings! Varför är dragons bättre för ED? Är med tanke på skillnaden mellan wands/rods?

Polaren tänkte lira MS och jag ED, och vi vill då helst hunta tillsammans

Bör vi skapa en av samma klass i stället då? Vi vill ju annars ha lite variation så vi kan komplettera varandra.

Drags är bättre för ED särskilt med tanke på rods ja

Vill ni hunta mycket ihop är en EK + ED att rekommendera
Citera
2013-09-13, 03:46
Hann komma till main och valde min klass. Hinner ner i grottan och få kanske en halv level innan en kille attackerar. Tar nästan ner honom men killen slingrar sig förbi alla mobs sen vet jag inte hur mappen ser ut eftersom ALLT är nytt eller ändrat.. Sen lyckas han komma efter jag har typ 80 hp efter rotworms. GG på den.

Kommer till main, blir typ E-wavad av en 156 redskull. Dör såklart. Killarna som dräpte honom gav mig dock ett helt set och 600 gp XD

Lyckad första Tibia runda? Ja visst! Allt verkar så jävla simpelt nu dock. Men men, mer imorgon!
Citera
2013-09-13, 08:44
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Hann komma till main och valde min klass. Hinner ner i grottan och få kanske en halv level innan en kille attackerar. Tar nästan ner honom men killen slingrar sig förbi alla mobs sen vet jag inte hur mappen ser ut eftersom ALLT är nytt eller ändrat.. Sen lyckas han komma efter jag har typ 80 hp efter rotworms. GG på den.

Kommer till main, blir typ E-wavad av en 156 redskull. Dör såklart. Killarna som dräpte honom gav mig dock ett helt set och 600 gp XD

Lyckad första Tibia runda? Ja visst! Allt verkar så jävla simpelt nu dock. Men men, mer imorgon!

Finns gott om PKs i lägre level, försök fixa prem så slipper du majoriteten dock

Ladda även ner alla maps på http://tibiamaps.org/
Citera
2013-09-13, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Hey, la av precis innan "part 2" av summer update. Den skulle ju implentera flera olika nya monster o skit, eller hur? Revamp av AB samt Drefia? Men jag hittar inte info någonstans om detta, försvann det bara eller är jag dålig på att leta? Kikat på både Tibia.com news archive samt tibia wiki, hunting places, updates, etc.
BUMP

Det här kom nyss ingame också:
Citat:
14:13 The priestesses in Drefia are preparing a black celebration.
Så jag antar att det implenterats..? Varför hittar jag inget om det på ens Tibia Wiki för då?!

Btw, någon som lirar Titania?
Citera
2013-09-13, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Finns gott om PKs i lägre level, försök fixa prem så slipper du majoriteten dock

Ladda även ner alla maps på http://tibiamaps.org/

Frågan är om man vill lägga ner 70kr ifall man tröttnar på spelet liksom... Det är ju en bärs på krogen!

Dock tjänar man ju premet på en timme, lika lång tid som man slösar på att köa...
Senast redigerad av Aeikz 2013-09-13 kl. 17:18.
Citera
2013-09-13, 19:03
Medlem
Deathwanderers avatar
klart man ska ha prem, annars e d ingen ide, spec inte som mage ;d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in