Citat:
Ursprungligen postat av m3ister
soft boots e överskattat.. mana regen suger sålde mina för wasta lika mkt pots ändå med dom
Om du gör "lika mycket waste" med dom så vet du inte hur du ska använda dom effektivast, eller mer troligt, du har huntat på något värdelöst ställe som ger mycket waste oavsett om du använder softs eller pots så du inte märker skillnaden. Men jag kan hjälpa dig med matten.
Citat:
Ursprungligen postat av m3ister
Någon som har ett tips var en 96 ms kan expa med inga supplies inga cash inga supplies bara EQ va till o med tvungne o sälja soft boots trög man va för att wasta 3 lvls på frost dragons en natt men har absolut inga pots nu och jag är desperat på att få lvla och inga bög " kompisar " vill låna några cc heller även fast dom har 4-5kk....
http://tibia.wikia.com/wiki/Money_Spend_Per_Mana
Soft Boots --> 10k för 28800 mana och 7200 hp
Strong Mana Potion (utan att deposita, för din loot har oftast bättre gp/oz) --> 10k för 18750 mana
Softs är bara i mana ca 30% billigare plus att det ger en del hp (man kan räkna vidare hur mycket pots man behöver spendera för att exura så mycket hp beroende på ml, vilket visserligen inte är så många, men inte försumbart).
Fördelen med softs, de ger billigare mana och är väldigt mycket lättare att bära. Nackdelen är att dom reggar långsamt, men det är bara ta med några pots som komplement när du har slut på mana och måste fylla på snabbt.
Om du inte kan låna pengar så gå till något noob ställe och gör loot bags som någon sa eller liknande, skaffa en helmet of the deep och wand of starstorm och några 100 pots, sen gå och hunta water elementals vid port hope (utgår ifrån att du är prem) med exori vis/exura (se även exori gran vis och exevo vis hur). Det ger i princip alltid tillräckligt med profit för att betala
varje hunt så du behöver inte ha så stort kapital att börja med, och ger även bra exp för din lvl.
Sluta hunta med SDs om du är fattig, det är i 99% av fallen waste. Snabb uträkning på Death Strike VS Sudden Death Rune. SD gör ca 3x så mycket skada som en Death Strike (och har bättre range). En SD kostar 328 mana, Death Strike 20 mana. Mer än 16x gånger så dyr, vilket ger mer än 5x sämre mana/dmg.