Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-13, 20:08
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m3ister
pozie hjälp mig du verkar vara high lvl va ska jag göra? är 96 MS mina har 1 mana pot o 47 sd o vill EXPA va ska jag ta mig till help plix
du verkar väldigt bitter asså.... men vill du ha ett seriöst svar så får du skriva din mag, eq och vad du verkligen har som supplies. haru ingen att lira med där? dra över till nova med mig då är bar 119 och inte mega rik, men umgänge är ju alltid nice!
Citera
2012-03-13, 21:32
Medlem
m3isters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
du verkar väldigt bitter asså.... men vill du ha ett seriöst svar så får du skriva din mag, eq och vad du verkligen har som supplies. haru ingen att lira med där? dra över till nova med mig då är bar 119 och inte mega rik, men umgänge är ju alltid nice!

är inte bitter haha men väldigt desperat ! Har Boh Blue legs focus cape wand of voodo sedan nån spellbook för 40 + med 22 shield o 1 mag lvl.. hat of the mad platinum amulet o 2 st pots och absolut inga pengar alls O.o Fan asså tänkte byta till nova men har precis bytt server till valoria =(( onödigt val....
Citera
2012-03-13, 21:53
Medlem
pozies avatar
Citat:
är inte bitter haha men väldigt desperat ! Har Boh Blue legs focus cape wand of voodo sedan nån spellbook för 40 + med 22 shield o 1 mag lvl.. hat of the mad platinum amulet o 2 st pots och absolut inga pengar alls O.o Fan asså tänkte byta till nova men har precis bytt server till valoria =(( onödigt val....
fan va illa ;/ hade du dragit nova kunde du fått låna lite cash av mig till hunts iaf. men skaffa dig ett vapen som inte tar mana och börja samla ihop cash till runor, sen bara köp worms och runor, sälj sds ;/ kommer nog va de snabbaste sättet för dig
Citera
2012-03-13, 23:35
Medlem
Citat:
fan va illa ;/ hade du dragit nova kunde du fått låna lite cash av mig till hunts iaf. men skaffa dig ett vapen som inte tar mana och börja samla ihop cash till runor, sen bara köp worms och runor, sälj sds ;/ kommer nog va de snabbaste sättet för dig

Läste igenom tråden lite förut. Hade inte du slutat? Eller har jag missat något?
Citera
2012-03-14, 00:22
Medlem
Deathwanderers avatar
jo, o sen börja han igen
Citera
2012-03-14, 08:58
Medlem
3rMs avatar
Citat:

Har du inga andra gubbar? Mage utan cash e värdelösa :/
Du kanske skulle fundera på att skapa en paladin och göra profit på den.
Sedan fixar du 50 strong manas och en helmet of the deep, och drar water elementals i Port Hope. Alltid profit där och helt okej exp

Jag spelar på nova och det spelar många svenskar här, inte så mkt pkande .
Senast redigerad av 3rM 2012-03-14 kl. 09:00.
Citera
2012-03-14, 11:40
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasq
Läste igenom tråden lite förut. Hade inte du slutat? Eller har jag missat något?
slutade då min rp va på världens sämsta värld, och alla på dolera backstabbade varandra och bytte team varranann dag, men nu har vi fixat ett litet team som hänger ihop vad som än händer, + kan transfera min rp och hittade folk som sålde prem för tibia cash!

Citat:
Ursprungligen postat av 3rM
Har du inga andra gubbar? Mage utan cash e värdelösa :/
Du kanske skulle fundera på att skapa en paladin och göra profit på den.
Sedan fixar du 50 strong manas och en helmet of the deep, och drar water elementals i Port Hope. Alltid profit där och helt okej exp

Jag spelar på nova och det spelar många svenskar här, inte så mkt pkande .
haru någon aning om hur lätt/svårt de är att köpa inq items? och vad brukar de gå för? tänker mest på MAA och royal crossbow
Senast redigerad av pozie 2012-03-14 kl. 11:42.
Citera
2012-03-14, 11:43
Medlem
Qanders avatar
Citat:
soft boots e överskattat.. mana regen suger sålde mina för wasta lika mkt pots ändå med dom

Om du gör "lika mycket waste" med dom så vet du inte hur du ska använda dom effektivast, eller mer troligt, du har huntat på något värdelöst ställe som ger mycket waste oavsett om du använder softs eller pots så du inte märker skillnaden. Men jag kan hjälpa dig med matten.

Citat:
Någon som har ett tips var en 96 ms kan expa med inga supplies inga cash inga supplies bara EQ va till o med tvungne o sälja soft boots trög man va för att wasta 3 lvls på frost dragons en natt men har absolut inga pots nu och jag är desperat på att få lvla och inga bög " kompisar " vill låna några cc heller även fast dom har 4-5kk....

http://tibia.wikia.com/wiki/Money_Spend_Per_Mana

Soft Boots --> 10k för 28800 mana och 7200 hp
Strong Mana Potion (utan att deposita, för din loot har oftast bättre gp/oz) --> 10k för 18750 mana

Softs är bara i mana ca 30% billigare plus att det ger en del hp (man kan räkna vidare hur mycket pots man behöver spendera för att exura så mycket hp beroende på ml, vilket visserligen inte är så många, men inte försumbart).

Fördelen med softs, de ger billigare mana och är väldigt mycket lättare att bära. Nackdelen är att dom reggar långsamt, men det är bara ta med några pots som komplement när du har slut på mana och måste fylla på snabbt.

Om du inte kan låna pengar så gå till något noob ställe och gör loot bags som någon sa eller liknande, skaffa en helmet of the deep och wand of starstorm och några 100 pots, sen gå och hunta water elementals vid port hope (utgår ifrån att du är prem) med exori vis/exura (se även exori gran vis och exevo vis hur). Det ger i princip alltid tillräckligt med profit för att betala varje hunt så du behöver inte ha så stort kapital att börja med, och ger även bra exp för din lvl.

Sluta hunta med SDs om du är fattig, det är i 99% av fallen waste. Snabb uträkning på Death Strike VS Sudden Death Rune. SD gör ca 3x så mycket skada som en Death Strike (och har bättre range). En SD kostar 328 mana, Death Strike 20 mana. Mer än 16x gånger så dyr, vilket ger mer än 5x sämre mana/dmg.
Senast redigerad av Qander 2012-03-14 kl. 11:49.
Citera
2012-03-14, 11:56
Medlem
chullans avatar
Köpte en 152 ED med fullt mage set för 2.5kk häromdan, fan va roligare det är att hunta på den än min RP. Går knappt att förklara.
Citera
2012-03-14, 12:18
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Köpte en 152 ED med fullt mage set för 2.5kk häromdan, fan va roligare det är att hunta på den än min RP. Går knappt att förklara.
haha jag vet hur det är, vad brukar du hunta? polare testade en jävligt random sak igår, att gfb/ava brimstone bugs, va inte helt dåligt haha. va profit iaf xd
Citera
2012-03-14, 12:24
Medlem
chullans avatar
Citat:
haha jag vet hur det är, vad brukar du hunta? polare testade en jävligt random sak igår, att gfb/ava brimstone bugs, va inte helt dåligt haha. va profit iaf xd
Campar just nu hffs, funderar på om jag ska springa ner med min rp å fixa alla händerna inne i spectres så jag kan hunta dem med!
Citera
2012-03-14, 12:25
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Campar just nu hffs, funderar på om jag ska springa ner med min rp å fixa alla händerna inne i spectres så jag kan hunta dem med!
hff's är alltid fint dock aldrig huntat spectres. bra profit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in