Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-05, 15:50
Medlem
Funderar på att kanske börja spela lite igen. Var torsk på detta spelet under 7.6 tiden och innan dess. Fanns inga exp bots då.

Hur funkar spelet idag? Hur är servrarna generellt? Verkar vara så mycket "dödare" idag än då.
Citera
2012-02-05, 18:04
Medlem
Herr.Griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Premia är skit, stick så fort du kan.

Snälla förklara varför premia är skit, vill snabbt kunna bestämma mig för en ny server att spela på!
Sen får du gärna rekomendera en annan server för mig också.
Citera
2012-02-05, 20:33
Medlem
€rics avatar
Nej, fy fan vad Tibia blivit tråkigt från tidigare dar. Testade att köra en OT nu men ALLA bottar. Och de är OK att botta. Gms bannar inte ens. Fy fan, förut fanns de iaf ordentliga OT servers. Verkar inte existera idag. Och RL orkar jag inte heller med efter alla jävla mounts och ännu mer wow ändringar.
Citera
2012-02-06, 06:58
Medlem
j0k3r1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Funderar på att kanske börja spela lite igen. Var torsk på detta spelet under 7.6 tiden och innan dess. Fanns inga exp bots då.

Hur funkar spelet idag? Hur är servrarna generellt? Verkar vara så mycket "dödare" idag än då.

Ah - Den riktiga tiden.. Finns ingenting jag saknar mer än en mace med rött handtag.
Idag har man runor på hotkeys och inte bara spells, spritesen är väl lite halvtaskiga då jag hade en kärlek till de gamla. Allt är överdetaljerat eftersom CipSoft fått för sig att de kan utveckla spelet visuellt, vilket är en omöjlighet. Botta är givet från client 7,8 - 9,4 ~~. Det verkar som du inte kan botta RL så som jag har förstått det.
PvPn är totalt förstörd, du har exhaust numera och kan inte stairhoppa, du har CD(cooldown) på spells och skadan är inte lika levelbaserad som förr vilket gör att du knappt kan döda någon ensam, som man kunde förr.
Senast redigerad av j0k3r1 2012-02-06 kl. 07:01.
Citera
2012-02-06, 07:39
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0k3r1
Ah - Den riktiga tiden.. Finns ingenting jag saknar mer än en mace med rött handtag.
Idag har man runor på hotkeys och inte bara spells, spritesen är väl lite halvtaskiga då jag hade en kärlek till de gamla. Allt är överdetaljerat eftersom CipSoft fått för sig att de kan utveckla spelet visuellt, vilket är en omöjlighet. Botta är givet från client 7,8 - 9,4 ~~. Det verkar som du inte kan botta RL så som jag har förstått det.
PvPn är totalt förstörd, du har exhaust numera och kan inte stairhoppa, du har CD(cooldown) på spells och skadan är inte lika levelbaserad som förr vilket gör att du knappt kan döda någon ensam, som man kunde förr.

Och så har vi swapping på det, "näe det är ju rätt taskigt att någon ska bli instängd, alla ska ha det bra och alla har rätt till att gå vart de vill" - blir du attackerad när du är trapad så kan du helt enkelt bara klampa rakt ut därifrån. Alltså gå igenom spelarna.
Citera
2012-02-06, 10:47
Medlem
HilluPillus avatar
Huntar just nu Dragons i Edron med 2 DS på 2x spawnen på berget.. Blockar de spawn för de springer runt som as just där uppe om jag står nere eller kan jag stå där uppe utan att blocka spawn själv?
Citera
2012-02-06, 11:07
Medlem
pozies avatar
alla som whinar på pvp, tur det fins hardcore pvp då där man inte kan swappa eller har skulls...
Citera
2012-02-06, 17:34
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
alla som whinar på pvp, tur det fins hardcore pvp då där man inte kan swappa eller har skulls...

Skulle lätt flytta dit om jag kunde. Orkar inte dra upp en ny char bara för att CIP dödade ett en gång så vackert spel.
Citera
2012-02-06, 17:40
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:

Kan nästan garantera att du kommer bli besviken.. spelet har blivit som OT nästan. All charm som spelet hade vid den tiden är helt borta.
Citera
2012-02-06, 17:43
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Skulle lätt flytta dit om jag kunde. Orkar inte dra upp en ny char bara för att CIP dödade ett en gång så vackert spel.
äh, tar inte så lång tid. drog upp en lvl 100 på lite mer än en månad. waters är nästan aldrig taget så bara att köra på där

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbsan
Kan nästan garantera att du kommer bli besviken.. spelet har blivit som OT nästan. All charm som spelet hade vid den tiden är helt borta.
den "charmen" spelet hade va för man va 12 när man började spela det, tibia har alltid varit ett skitspel som det gått utför, och kommer alltid att vara det. varje uppdate sen "original" klienten har blivit sämre, de anpassar spelet för just sin målgrupp, 12-16.

men ja, enda som va kul med tibia var krig, men det förstör dem ju de med... skrattade när jag såg att en CM ville införa skulls och sånt på hardcore pvp med
Citera
2012-02-06, 18:06
Medlem
miness avatar
Citat:

har typ funnits bots sen 7.1, noob
Citera
2012-02-06, 19:45
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
har typ funnits bots sen 7.1, noob

Ja, fast inte cavebot. Dvs ett bot som huntar automatiskt åt dig.

Jag knäppte 112 idag, får se om jag kan lyckas hunta ner några procent innan 15e då bonusexpn försvinner, spawnsen är ju sjukt proppade nu tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in