Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-06, 20:13
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Ja, fast inte cavebot. Dvs ett bot som huntar automatiskt åt dig.

Jag knäppte 112 idag, får se om jag kan lyckas hunta ner några procent innan 15e då bonusexpn försvinner, spawnsen är ju sjukt proppade nu tycker jag.
och vilket årtal var 7.1? vet iaf att jag har bottat enda sen jag började
Citera
2012-02-06, 20:15
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
och vilket årtal var 7.1? vet iaf att jag har bottat enda sen jag började

7.1 kom december 2002, 7.2 kom ett år senare.
Citera
2012-02-06, 20:25
Medlem
pozies avatar
Citat:
7.1 kom december 2002, 7.2 kom ett år senare.
började spela runt den tiden, och i början körde jag med ett pl bot som hade light hack, rune maker och cavebot, var långt innan ng och dem kom ut
Citera
2012-02-06, 20:31
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
började spela runt den tiden, och i början körde jag med ett pl bot som hade light hack, rune maker och cavebot, var långt innan ng och dem kom ut

Jag minns också bots som fanns på den tiden, bland annat MPAbot, Tibia Auto, Candy och säkert fler som jag inte kommer på just nu, men inte fan bottade folk levels, man stog och gjorde runor, tränade eller något annat... Bot blev inte så speciellt aktivt förens 7.5-7.6 vill jag minnas..
Du kanske gick in mer för att hitta bot än vad jag gjorde, jag nöjde mig med lighthack då tanken att en bot skulle hunta åt mig kändes redan då rätt meningslöst.
Citera
2012-02-06, 20:36
Medlem
pozies avatar
Citat:
Jag minns också bots som fanns på den tiden, bland annat MPAbot, Tibia Auto, Candy och säkert fler som jag inte kommer på just nu, men inte fan bottade folk levels, man stog och gjorde runor, tränade eller något annat... Bot blev inte så speciellt aktivt förens 7.5-7.6 vill jag minnas..
Du kanske gick in mer för att hitta bot än vad jag gjorde, jag nöjde mig med lighthack då tanken att en bot skulle hunta åt mig kändes redan då rätt meningslöst.
nja jag använde det mest för o göra runor på min ED kommer jag ihåg, var aldrig hög lvl i början, alltid den som tränade/gjorde runor. körde med tibia auto med, men var något pl bot jag körde med. fanns tibia auto vid 02 så måste det vart tidigare än så jag började, för bytte till auto så fort det kom ut, sen använde det riktigt länge, blev ganska "välkänd" inom TA om det är något att ens skryta om haha
Citera
2012-02-07, 01:23
Medlem
miness avatar
Citat:
Ja, fast inte cavebot. Dvs ett bot som huntar automatiskt åt dig.
jo det fanns det

dock så var det fortfarande ganska undercover till ~7.4, du kunde inte direkt tanka ner bots från någon fin internetsida

healbots, runemakers och allt sånt hade typ alla redan på 7.1

vem vet, kanske fanns folk med bots och prylar på old client?

en kul detalj; den första caveboten jag hade (7.1, fått från en polare, som fått av nån annan polare) var bra mycket mer avancerad än public botsen som kom ett par år senare, tom mer avancerad än någon bot jag haft på version 7
Senast redigerad av mines 2012-02-07 kl. 01:36.
Citera
2012-02-07, 04:49
Medlem
Herr.Hanss avatar
Funderar på att börja lira Optimal-pvp, men vill ha era åsikter om det. Alltid förespråkat Open-pvp för att jag gillar idéen med att kunna pk fritt, men eftersom pvpn är mer eller mindre förstörd så funderar jag på att börja på någon Optimal-pvp server.

Även har jag tänkt mycket på att det roliga med Open-pvp var att lvla till en hög lvl och känna sig high lvl och få respekt är mer eller mindre försvunnen. Den försvann när folk började botta till sig lvls och blev 350+. Så att tänka att man kommer bli en av de bästa är ju bara att glömma och kanske forma sitt spelande efter vad Tibia faktiskt är idag.

Mina för och nackdelar, jag ser än så länge:

Fördelar Optimal-pvp:

Alla verkar ha en bättre attityd mot varandra, guild chat, English chat. Med mera verkar vara mycket mer aktiva och trevligare.

Spelar ingen större roll vilken lvl du är, du kan inte döda någon ändå så man behöver inte känna press utan man lvlar mot sig själv.

Folk är givmilda och hjälpsamma, roligt med team-hunts med mera.

Nackdelar med Optimal-pvp:

Du kan inte döda andra spelare.

Respekt bland spawns är sämre.

Mycket folk därav svårare att hitta spawns som är lediga.

Folk är inte så intresserade på att hjälpa till med quester eller liknande.

Är det någonting jag glömt? Är det något ni Optimal-pvp spelare rekommenderar? Borde jag börja på en Optimal-pvp server, eller är det tråkigt där?
Citera
2012-02-07, 06:54
Medlem
Har väll alltid funnits bots till tibia, spelade för bra länge sedan. ( old client )
Kommer inte ihåg exakt när det var, men servern kommer jag aldrig glömma "Eternia".
Citera
2012-02-07, 07:53
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
äh, tar inte så lång tid. drog upp en lvl 100 på lite mer än en månad. waters är nästan aldrig taget så bara att köra på där

Tar ju dock längre tid att kötta upp en EK med 99/94 och lvl 230 för hand.
Citera
2012-02-07, 07:55
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Funderar på att börja lira Optimal-pvp, men vill ha era åsikter om det. Alltid förespråkat Open-pvp för att jag gillar idéen med att kunna pk fritt, men eftersom pvpn är mer eller mindre förstörd så funderar jag på att börja på någon Optimal-pvp server.

Även har jag tänkt mycket på att det roliga med Open-pvp var att lvla till en hög lvl och känna sig high lvl och få respekt är mer eller mindre försvunnen. Den försvann när folk började botta till sig lvls och blev 350+. Så att tänka att man kommer bli en av de bästa är ju bara att glömma och kanske forma sitt spelande efter vad Tibia faktiskt är idag.

Fördelar Optimal-pvp:

Alla verkar ha en bättre attityd mot varandra, guild chat, English chat. Med mera verkar vara mycket mer aktiva och trevligare.

Spelar ingen större roll vilken lvl du är, du kan inte döda någon ändå så man behöver inte känna press utan man lvlar mot sig själv.

Är det någonting jag glömt? Är det något ni Optimal-pvp spelare rekommenderar? Borde jag börja på en Optimal-pvp server, eller är det tråkigt där?
Optimal-pvp? Senast jag kollade så hette det OPTIONAL-pvp.
Citera
2012-02-07, 07:58
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans

Fördelar Optimal-pvp:

Funderade lite på vad optimal-pvp var, menar du inte optional?

Jag själv tror att du kommer ångra dig, det kommer att kännas överbefolkat, folk är allmänt tröga i huvudet och allting kommer att vara dyrare om du ska köpa något t.ex
Citera
2012-02-07, 09:25
Medlem
Kenpachys avatar
Är ju redigt skönt att gå in och lvla nu när det är 1.5 exp. Hoppas bara inte man vänjer sig för mycket och blir girig när dagarna är slut.

Några Lunara spelare här btw?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in