Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-09, 07:57
Medlem
Herr.Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Ett par månader sedan.

Okej, ja jag har inte spelat på ett tag så det låter rimligt. Men ändå vågar folk fortsätta med att botta, eller är det i stort sett slut på det nu?
Citera
2011-12-09, 12:55
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Okej, ja jag har inte spelat på ett tag så det låter rimligt. Men ändå vågar folk fortsätta med att botta, eller är det i stort sett slut på det nu?

Slut? Haha nej då. Folk bottar som aldrig förr. Du ser kanske själv, dom deletar typ 2,5k players /månad för att skrämmas lite. Hade dom tagit alla som dom bör kunna göra (behöver inte samla bevis i 2år?) så hade deras inkomster förändrats drastiskt.

Om du kollar på nya market. Ser rimligt okej ut på första bilden (flash klienten) men ser ut som skit på vanliga klienten. Så dom verkar försöka pusha ut flashklienten så gott det går, allt för att sänka/få bort botters utan att deleta deras konton.
Citera
2011-12-09, 13:04
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelkonkel
Slut? Haha nej då. Folk bottar som aldrig förr. Du ser kanske själv, dom deletar typ 2,5k players /månad för att skrämmas lite. Hade dom tagit alla som dom bör kunna göra (behöver inte samla bevis i 2år?) så hade deras inkomster förändrats drastiskt.

Om du kollar på nya market. Ser rimligt okej ut på första bilden (flash klienten) men ser ut som skit på vanliga klienten. Så dom verkar försöka pusha ut flashklienten så gott det går, allt för att sänka/få bort botters utan att deleta deras konton.
nja dem vill satsa mer på flashklienten för att man inte ska behöva ladda ner saker för att spela, dem vill göra det webbaserat, speciellt eftersom stand alone klienten är sämst och buggig
Citera
2011-12-09, 13:17
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
nja dem vill satsa mer på flashklienten för att man inte ska behöva ladda ner saker för att spela, dem vill göra det webbaserat, speciellt eftersom stand alone klienten är sämst och buggig

Tror du på allt du läser?

Medans dom flesta lämnar flash så har cipsoft börjat betatesta sin klient, 2011.

Det är löjligt att tro att deras flashklient skulle fungera bättre än originalklienten.
Citera
2011-12-09, 13:31
Medlem
pozies avatar
Citat:
Tror du på allt du läser?

Medans dom flesta lämnar flash så har cipsoft börjat betatesta sin klient, 2011.

Det är löjligt att tro att deras flashklient skulle fungera bättre än originalklienten.
nej men jag är inte efterbliven och vet själv att skulle CIP göra det omöjligt att botta skulle tibia dö ut. så dem kommer aldrig ta bort den vanliga klienten.
Citera
2011-12-09, 13:37
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
nej men jag är inte efterbliven och vet själv att skulle CIP göra det omöjligt att botta skulle tibia dö ut. så dem kommer aldrig ta bort den vanliga klienten.

Säg inte de. Skulle du inte själv vilja spela manuellt om du visste att alla andra inte heller kan botta?
Klart man skulle fortfarande kunna använda macro till runor/träning men fortfarande...
Citera
2011-12-09, 13:40
Medlem
pozies avatar
Citat:
Säg inte de. Skulle du inte själv vilja spela manuellt om du visste att alla andra inte heller kan botta?
Klart man skulle fortfarande kunna använda macro till runor/träning men fortfarande...
nope, skulle jag inte kunna botta skulle jag aldrig spela tibia. just för att 90% av alla high lvls som är 300+ har fått det genom att cheata. skulle dem rensa sin DB så alla chars var borta, så KANSKE. skulle dem ta bort skulls, swap och unjust skiten skulle jag KANSKE kunna spela. tibia är anpassat efter sin åldergrupp, 13 år och efterbliven. det krävs inte skicklighet för att spela längre
Citera
2011-12-09, 14:03
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
nope, skulle jag inte kunna botta skulle jag aldrig spela tibia. just för att 90% av alla high lvls som är 300+ har fått det genom att cheata. skulle dem rensa sin DB så alla chars var borta, så KANSKE. skulle dem ta bort skulls, swap och unjust skiten skulle jag KANSKE kunna spela. tibia är anpassat efter sin åldergrupp, 13 år och efterbliven. det krävs inte skicklighet för att spela längre

Sant det du säger, men fortfarande, dom i 3-400+ skulle ju bara expa i teamhunts för dom hade aldrig pallat att kuta så som botswn gjorde för dom.
Ang skulls osv har jag inget talan om då jag är mer ett rpg fag som inte är inblandad i krig för ofta.
Ang 13+ RET så stämmer det mycket fint. När skulle du vilja säga att det började inträffa? Utan att gnälla för mycket så tyckte jag det blev slackare när wandsen kom i 7.2(har jag för mig), därefter så har allting anpassats till förskoleelever på särskolan.
Citera
2011-12-09, 14:24
Medlem
Citat:
Sant det du säger, men fortfarande, dom i 3-400+ skulle ju bara expa i teamhunts för dom hade aldrig pallat att kuta så som botswn gjorde för dom.
Ang skulls osv har jag inget talan om då jag är mer ett rpg fag som inte är inblandad i krig för ofta.
Ang 13+ RET så stämmer det mycket fint. När skulle du vilja säga att det började inträffa? Utan att gnälla för mycket så tyckte jag det blev slackare när wandsen kom i 7.2(har jag för mig), därefter så har allting anpassats till förskoleelever på särskolan.

håller med att spelet verkligen började gå nedför när wandsen kom. vet att många gamla spelare kommer säga emot mig och säga att spelet gick ner sig efter skull system kom, men jag tycker faktiskt gamla skull system var hyfsat hanterbart. jag menar, före skull system kunde man ibland få en 3 dagars ban för "random massive pking" av nån partisk GM bara för man sänkt 3 pers på en dag, det var inte precis så att man kunde gå runt o pka hur många man ville på den tiden, då får man gå tillbaks ett antal mer år.

tror förresten att wands kom senare än 7.2. "nya clienten" (7.0) kom sommaren 2002 om jag inte missminner mig och wandsen kom väl inte förrän ganska långt efter detta, tror till och med port hope fanns när wands/staffs som vapen lades in, vilket talar för typ 2005ish

men som sagt, wandsen var början på "easy mode" tibia där man i praktiken kunde byta ut tid emot exp om man bara orkade. först kom wands, sen hotkeys, okolnir, nya spells och allt annat trams som gjorde att exp/h raten höjdes multipelt samtidigt som det var mycket enklare att uppnå den
Senast redigerad av M.S 2011-12-09 kl. 14:26.
Citera
2011-12-09, 14:31
Medlem
pozies avatar
Citat:
tyckte tibia började gå neråt när man kunde aima på battlelist, hotkeya sds,uhs osv ;/
Citera
2011-12-09, 15:07
Medlem
Qanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans

Det är så få som blir bannade, det är några tusen accounts som tas bort varje månad pga use of third party software. Det kan låta mycket men det är troligen bara en mindre bråkdel av alla botaccounts. Man hör om folk som fulbottar upp chars utan att försöka lura deras detection tool med lite slumpade moves osv och det verkar lyckas ofta.

Hade det funnits 100% oberoende GMs som sprang runt lite och kunde dra right click --> ban för de uppenbara fallen så skulle tibia troligen inte vara så sönderbottat och eventuellt kanske lite trevligare och ha lite framtidsutsikter istället för att transformeras till ett utdöende zombiespel för polacker och brasilianare och andra retards. No offence.

Många som bottar pröjsar ju prem, skulle vara att skjuta sig i foten för cipsoft som någon nämnde tidigare här tror jag om de satsa att få bort botting. Nu mörkar de det istället och låtsas som problemet inte är så utbrett. Aldrig hört att någon fått någon effekt på alla de hundratals rule violation reports som folk har skickat in. Bara symboliskt likaså den lilla mängden accounts som bannas för att det inte helt ska spåra.

Det var bättre för.

EDIT: Sant, vad skulle man göra med alla bottade lvl 400 på existerande server om man "tog bort" botting? Kanske hypotetiskt göra ett gäng med nya serverar och låta de gamla dö ut..
Senast redigerad av Qander 2011-12-09 kl. 15:17.
Citera
2011-12-09, 15:07
Medlem
chullans avatar
Citat:
tyckte tibia började gå neråt när man kunde aima på battlelist, hotkeya sds,uhs osv ;/
Hotkeys och battle list aim vart ju dock ganska nödvändigt. Fatta att försöka jaga en 400+ char och så ska man sikta med paralyzen på skärmen, halvt omöjligt. xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in