Citat:
Ursprungligen postat av Onkelkonkel
Sant det du säger, men fortfarande, dom i 3-400+ skulle ju bara expa i teamhunts för dom hade aldrig pallat att kuta så som botswn gjorde för dom.
Ang skulls osv har jag inget talan om då jag är mer ett rpg fag som inte är inblandad i krig för ofta.
Ang 13+ RET så stämmer det mycket fint. När skulle du vilja säga att det började inträffa? Utan att gnälla för mycket så tyckte jag det blev slackare när wandsen kom i 7.2(har jag för mig), därefter så har allting anpassats till förskoleelever på särskolan.
håller med att spelet verkligen började gå nedför när wandsen kom. vet att många gamla spelare kommer säga emot mig och säga att spelet gick ner sig efter skull system kom, men jag tycker faktiskt gamla skull system var hyfsat hanterbart. jag menar, före skull system kunde man ibland få en 3 dagars ban för "random massive pking" av nån partisk GM bara för man sänkt 3 pers på en dag, det var inte precis så att man kunde gå runt o pka hur många man ville på den tiden, då får man gå tillbaks ett antal mer år.
tror förresten att wands kom senare än 7.2. "nya clienten" (7.0) kom sommaren 2002 om jag inte missminner mig och wandsen kom väl inte förrän ganska långt efter detta, tror till och med port hope fanns när wands/staffs som vapen lades in, vilket talar för typ 2005ish
men som sagt, wandsen var början på "easy mode" tibia där man i praktiken kunde byta ut tid emot exp om man bara orkade. först kom wands, sen hotkeys, okolnir, nya spells och allt annat trams som gjorde att exp/h raten höjdes multipelt samtidigt som det var mycket enklare att uppnå den