Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vpaz
Seriöst, hur kommer man till Inukaya Island?

Har acces till och med Hellheim men fattar fan inte vilken släde jag ska använda / vad jag ska skriva. Suck sånt här stör mig så otroligt med Tibia alltså

Tack på förhand!

det är chakoya-stället va? isåfall ska du svänga norr efter du gått av båten i svargrond, där finns en släde. sen ska du åka ytterligare en släde på stället du kommer till med den första, har jag för mig
Citera
2011-12-09, 18:28
Medlem
Deathwanderers avatar
dmg systemet e mkt bättre idag än vad d va förut, tycker jag..

hotkeys e ja neutral med, tycker både d e bra o dåligt..

aimbots fanns ju rätt tidigt ändå, men d va väldigt FÅ som hade de..

dom bör gölra fler pots, suger att d e 130 som max.. o uhs healade för mkt förut, dom borde behållt d o skitit i potsen men sänkt healingen en anning..
Citera
2011-12-09, 19:41
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
det är chakoya-stället va? isåfall ska du svänga norr efter du gått av båten i svargrond, där finns en släde. sen ska du åka ytterligare en släde på stället du kommer till med den första, har jag för mig

Om du ska till chakoyas så måste man väl göra längre än helheim? Brukar man inte få åka till dom nya ställena för att göra något relevant till uppdraget?

Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
dmg systemet e mkt bättre idag än vad d va förut, tycker jag..

hotkeys e ja neutral med, tycker både d e bra o dåligt..

aimbots fanns ju rätt tidigt ändå, men d va väldigt FÅ som hade de..

dom bör gölra fler pots, suger att d e 130 som max.. o uhs healade för mkt förut, dom borde behållt d o skitit i potsen men sänkt healingen en anning..

Tyckte var roligare när man var beroende av uh makers osv. Kommer ihåg jag var lvl 28, pumpade uhs som fan till typ 5e största kniggen på valoria. Sjukt kul de var för vi blev lixom vänner och han hjälpte mig med dom flesta som hade problem med mig.
Någon sånt är relativt ovanligt idag, kommer ihåg på någon sommar, kunde träffa någon/några för att sen bli bra vänner och träffas irl, sjukt kul sånt var.

Nej det var bättre för...
Senast redigerad av Onkelkonkel 2011-12-09 kl. 19:44.
Citera
2011-12-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelkonkel
Om du ska till chakoyas så måste man väl göra längre än helheim? Brukar man inte få åka till dom nya ställena för att göra något relevant till uppdraget?

ne man får access till släden nåt mission före helheim

http://tibia.wikia.com/wiki/Inukaya
Citera
2011-12-09, 21:33
Medlem
Daniel501s avatar
Angående WWs 160+ frags så var det bilder och ihoppklippta(10 frags på samma SS) osv.. för när Fille tog över efter sin bror Krippe så skrev han en forum post att alla kommer dö i princip så han tog tag i saken och sänkte folk höger och vänster, han var väldigt duktig på Tibia och större delen av fragsen var ju självklart lvl 20 mages som sprang runt och dödade Trolls..

Och ja, Tibia förlorade så mycket tack vare Hotkey systemet/skull systemet, direkt eller indirekt, den största faktorn till varför det är så mycket sämre idag är Communityn, som någon nämnde att man hade uh makers och så vidare, det var en speciell sak, man hade inget emot att tillbringa en hel kväll och negra åt en lvl 130 EK för man visste att sitt namn stog på hans protect lista. Guildhalls var något extra också, i AB var det polackerna, i Kaz spaggarna och Svenskar/resten i Thais/Venore(Iaf på gammla Nova).. det var något speciellt på den tiden, går inte att förklara eller visa.. if you weren't there you will never know
Citera
2011-12-09, 21:34
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ne man får access till släden nåt mission före helheim

http://tibia.wikia.com/wiki/Inukaya

Ah, jag tänkte på tyrsung (frost giants). Då behöver man bara påbörja mission 3 men för att komma till chakoyas ska man ha gjort mission 5.
Bra att folk har koll på läget.
Citera
2011-12-09, 21:34
Medlem
spikads avatar
Någon som lirar Lunara? Började precis spela igen och känner ingen på servern ännu, 47 EK
Citera
2011-12-09, 21:41
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
. Guildhalls var något extra också, i AB var det polackerna, i Kaz spaggarna och Svenskar/resten i Thais/Venore(Iaf på gammla Nova).. det var något speciellt på den tiden, går inte att förklara eller visa.. if you weren't there you will never know

Ja det var grymt när guildhouse och t.o.m vanliga hus betydde något. Nu är det inga jätteproblem att få tag på hus på Edrons finare gator, långt ifrån hur det var innan. Polare köpte hus i yalahar när staden kom, då gick det för strax över 1,5kk. För någon vecka sedan gick grannhuset för runt 40k på auktion.
Citera
2011-12-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Angående WWs 160+ frags så var det bilder och ihoppklippta(10 frags på samma SS) osv.. för när Fille tog över efter sin bror Krippe så skrev han en forum post att alla kommer dö i princip så han tog tag i saken och sänkte folk höger och vänster, han var väldigt duktig på Tibia och större delen av fragsen var ju självklart lvl 20 mages som sprang runt och dödade Trolls..

Och ja, Tibia förlorade så mycket tack vare Hotkey systemet/skull systemet, direkt eller indirekt, den största faktorn till varför det är så mycket sämre idag är Communityn, som någon nämnde att man hade uh makers och så vidare, det var en speciell sak, man hade inget emot att tillbringa en hel kväll och negra åt en lvl 130 EK för man visste att sitt namn stog på hans protect lista. Guildhalls var något extra också, i AB var det polackerna, i Kaz spaggarna och Svenskar/resten i Thais/Venore(Iaf på gammla Nova).. det var något speciellt på den tiden, går inte att förklara eller visa.. if you weren't there you will never know

japp, håller med i det. därför vill jag nästan säga att world transfern egentligen förstört spelet mer än någon av de andra ändringarna, det gjorde liksom att man inte ens orkade kolla forumen längre.
Citera
2011-12-09, 22:25
Medlem
Deathwanderers avatar
ja alltså, bort me pots, tillbaks me uhs ( o bort me npc runer) fast uhsen ska inte heala som förut, lite sämre!

allt va bättre förr... elr inte alllt, men nästan..
Citera
2011-12-09, 22:34
Medlem
Deathwanderers avatar
vad gör ni ikv då?
Citera
2011-12-09, 23:30
Medlem
Onkelkonkels avatar
Inte mycket. Måste tydligen fixa en pc för det är poi quest på söndag på valoria. Passar ett hus för ett tag framöver så är själv och ägarna av huset innehar bara en macbook som dom hämtade idag. Suck...

Annars då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in