Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-09, 23:37
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelkonkel
Ja det var grymt när guildhouse och t.o.m vanliga hus betydde något. Nu är det inga jätteproblem att få tag på hus på Edrons finare gator, långt ifrån hur det var innan. Polare köpte hus i yalahar när staden kom, då gick det för strax över 1,5kk. För någon vecka sedan gick grannhuset för runt 40k på auktion.

Rättelse, inte yalahar, liberty bay pratade jag om
Citera
2011-12-09, 23:46
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
vad gör ni ikv då?
Funderar på vart fan jag ska hunta, tror jag varit i varenda jävla cave som funkar i min lvl, men tro fan det är botters överallt, även varit på ställen där jag skulle gått waste men nä, botters där med.

Sitter och letar script själv, antingen så funkar dom inte eller så är de bara moneymakers med riktigt pissig exp, på de ställena där jag vill ha script så finns det ju inte ens. Nästan så att man börjar överväga att samla ihop pengar o köpa en char istället, trots att jag är arbetslös.
Citera
2011-12-09, 23:51
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Funderar på vart fan jag ska hunta, tror jag varit i varenda jävla cave som funkar i min lvl, men tro fan det är botters överallt, även varit på ställen där jag skulle gått waste men nä, botters där med.

Sitter och letar script själv, antingen så funkar dom inte eller så är de bara moneymakers med riktigt pissig exp, på de ställena där jag vill ha script så finns det ju inte ens. Nästan så att man börjar överväga att samla ihop pengar o köpa en char istället, trots att jag är arbetslös.

Lär dig göra egna waypoints osv. Är du smart och inte kan lua så tar du deposit-delarna och klämmer in där dom passar för dina egna waypoints.
Enklare sagt än gjort kan tyckas men testa så lär du dig en vacker dag.
Citera
2011-12-10, 00:19
Bannlyst
27 ms vart hunta? för snabb lvling
Citera
2011-12-10, 00:22
Medlem
Som jag frågade innan, min polare är level 14 druid just nu och jag blockar med min 61 ek. Blockar just nu cycs till honom. Men finns det något annat ställe han kan lvla på snabbt?
Citera
2011-12-10, 00:32
Medlem
Onkelkonkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sundsvallspojken
27 ms vart hunta? för snabb lvling

Skulle säga, peninsula tomb i ankrahmun, andra våningen tror jag. Gå med exori flam eller vad som passar bäst. Kommer kosta något/några tusen gp per lvl men det går relativt snabbt.
Citera
2011-12-10, 02:12
Medlem
Deathwanderers avatar
lättast e ju alltid o köpa en char meeeeeeen du kan alltid bli scammad också

har kört HoN hela kvällen samtidigt som man bottat nåra acc.. kört 7 timmar i hidden lizards me en 155 rp, bara 6.3k profit... 165kexp/h

skulle vilja kunna göra egna scripts, MEN har inte tagit mig orken o lära mig de..
Citera
2011-12-10, 02:18
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
lättast e ju alltid o köpa en char meeeeeeen du kan alltid bli scammad också
Jo, gäller väl bara att hitta riktigt seriösa. På neobot forumet så finns det ju en heldel som bara brinner för de och verkar ge riktigt bra säkerhet för att inte bli scammad.

Sen är jag faktiskt tveksam till att köpa char, fördelen är ju att man behöver inte behöver anstränga sig för o ha en bra lvl, men åandra sidan så tror jag att de förstör mycket av spelupplevelsen. Fast vill man däremot köpa en char endast för o ha att kriga med så är det ju en annan sak.
Citera
2011-12-10, 02:35
Medlem
Citat:
Om du ska till chakoyas så måste man väl göra längre än helheim? Brukar man inte få åka till dom nya ställena för att göra något relevant till uppdraget?

Tyckte var roligare när man var beroende av uh makers osv. Kommer ihåg jag var lvl 28, pumpade uhs som fan till typ 5e största kniggen på valoria. Sjukt kul de var för vi blev lixom vänner och han hjälpte mig med dom flesta som hade problem med mig.
Någon sånt är relativt ovanligt idag, kommer ihåg på någon sommar, kunde träffa någon/några för att sen bli bra vänner och träffas irl, sjukt kul sånt var.

Nej det var bättre för...
Hahaha.. Jag var lvl 19(Obs, minlvl för o göra SD då xD) non prem sorc, var typ 11bast. Köpte min första premmy account ever, efter att ha dragit lvl 1-19 på ungefär 12 månader..

Köpte ett litet hus (hade knappt råd med räntan hahaha ) så sov jag medan jag var i skolan osv, gjorde sedan SDs nonstop för att sälja till bästa highscoren på servern, en 71 MS tror jag. Fyfan vad stolt jag var när han kom o köpte flera bps av mig
Citera
2011-12-10, 09:32
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Jo, gäller väl bara att hitta riktigt seriösa. På neobot forumet så finns det ju en heldel som bara brinner för de och verkar ge riktigt bra säkerhet för att inte bli scammad.

Sen är jag faktiskt tveksam till att köpa char, fördelen är ju att man behöver inte behöver anstränga sig för o ha en bra lvl, men åandra sidan så tror jag att de förstör mycket av spelupplevelsen. Fast vill man däremot köpa en char endast för o ha att kriga med så är det ju en annan sak.

jojo, precis.. men spelupplevelse? bottar man så har man ingen iaf
nä men du kör väl fortf på antica?
Citera
2011-12-10, 12:36
Bannlyst
Citat:
Skulle säga, peninsula tomb i ankrahmun, andra våningen tror jag. Gå med exori flam eller vad som passar bäst. Kommer kosta något/några tusen gp per lvl men det går relativt snabbt.

Yes då kör vi där tack för hjälpen
Citera
2011-12-10, 20:30
Medlem
Det ni sa om husen stämmer inte på min server iaf.
Lirar på Antica, känns sjukt roligt faktiskt.
Alla är mycket mer seriösa osv osv.

Vet dock inte var jag ska lvla på min 139ED, ett måste är att gå plus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in