Citat:
Ursprungligen postat av Roller Kid
okey! hur länge spelade du, har du kvar gubben, vilken lvl var du och vilken vocation var du?
Men asså, man måste ju akta sig nu med vilka det är man dödar, men finns alltid någon h lvl som verkligen bestämmer över alla, typ på min server finns det kanske 5 st, som verkligen INGEN dödar, men det kanske det inte fanns på din tid. xD Jag tror jag gillar skull systemet, och om man inte gör det finns det ju ändåså servrar där det inte finns skulls, pvp-enforced servrar men där får man ju också EXP när man dödar andra players.
Uhm, Kommer knappt ihåg hur länge jag spelade, har alltid spelat Tibia i perioder.
Från det att jag började spelade jag kanske i ett halvår, quittade i ett år, började igen och spelade i ett år osv så jag har alltid hängt med i uppdateringarna.
Från 7.1 klienten och uppåt har jag haft en hel del olika gubbar, 60 något rp, 50 något druid, osv. Nej jag har inte gubbarna kvar.
Har dock en 112 knight (inget prem på accet) som jag slutade spela på för ungefär ett år sedan och har inga planer på att återuppta mitt Tibia spelande ^^
En annan grej jag tänkte på är att innan wands/rods fanns så huntade man oftast rotworms med ett meele vapen som låglevlad druid/sorc samtidigt som man gjorde sd's/uh's, på det viset kunde man sälja sina runer till en viss highlvl samtidigt som man fick skydd av honom

Måste säga det att jag har aldrig haft så roligt i ett spel som Tibia, det är så synd att alla bottar/fuskar nu hela tiden och att CIP har kommit med i mitt tycke, dåliga uppdateringar.