Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Egentligen är det ju inte helt fel (jag är själv ED). Drullarna har ju sina Paralyzis så vf skulle inte sorcers kunna ha SDs för sig själva? Dock borde det komma något bra komplement till Druids då, typ möjligheten att summa ghosts. hihihi

summona ghosts känns jävligt onödigt faktiskt... det är ju just det, tibia monster kommer inte räcka för att druids ska bli spelbara i högre lvl om man tar bort sds. Det är väldigt fel att ta bort sd då det är en väldigt stor faktor för vissa höglvlade ED's, eller pg's. om inte druid har en runa som går på 1 monster som gör duktigt med dmg kommer ingen vilja lvla upp en. kommer det en runa som gör earth dmg, i lika hög dmg som sorcerers, eller is, så kommer druider dö ut (om den är i earth då earth suger kuk), är den i is kommer alla bo på dl's och demons med den :P
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Tja, uh ändringen var ju samma veva som hela deras revamp av damage systemet. Så dem var ju tvungna att ge knightsen något nytt att hela sig med. Potions var ju en enkel lösning på det.
Hur ska dem balansera druiders summons i pvp, i close battles så skulle dem antagligen bara vara ivägen och i open battles så skulle dem antagligen vara för långsamma. Går ju att spekulera, men jag tror att summons i battle bara skulle vara ivägen och ett störningsmoment för alla inblandade.
jo precis, men alla tyckte från början att det var skit. samma sak när man tog bort keyrings och gjorde manas stackable, de kommer ju alltid med en lösning, som folk dock alltid lipar på. men just i detta fallet ser jag inte heller en bra lösning på problemet. tycker även jag att de låter som summons kommer vara mer i vägen än va de gör nytta. + de måste ha otrolig speed för att en lvl 200ed ska orka hunta hff's med summons :P