Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-14, 18:47
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
egentligen är det ju så det ska vara, druids är support slynor som i alla spel, bara i tibia druids är mäktiga som fan typ.. men eftersom de alltid vart de, om de ska ta bort sds för dem så måste dem få någon liknande runa
Jo precis, hade dem gått på den linjen från dag ett så hade det ju inte varit några problem. Men nu så har druider kunnat använda sds i år och dar. Känns bara fel att göra en sån ändring i spelet efter 15 år.
Citera
2012-03-14, 19:32
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Jo precis, hade dem gått på den linjen från dag ett så hade det ju inte varit några problem. Men nu så har druider kunnat använda sds i år och dar. Känns bara fel att göra en sån ändring i spelet efter 15 år.
tyckte man iofs om knights och UHs med. men ändrar de så druids har summons o hunta med, så kommer de ju behöva fixa väldigt många fler summons, som inte finns nu som är biff som fän
Citera
2012-03-14, 19:38
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
daym, skönt jag lvlar min paladin nu då hähä. har en känsla av att druids kommer bli helt värdelösa efter sommaren, ryktas ju om att de ska dra sds till endast sorcerers, och att druids ska börja köra mer på summons... hur fan ska de funka? en druid som ska pga på dl's, köra med summons?... jo tjena...

Egentligen är det ju inte helt fel (jag är själv ED). Drullarna har ju sina Paralyzis så vf skulle inte sorcers kunna ha SDs för sig själva? Dock borde det komma något bra komplement till Druids då, typ möjligheten att summa ghosts. hihihi
Citera
2012-03-14, 19:42
Medlem
chullans avatar
Citat:
tyckte man iofs om knights och UHs med. men ändrar de så druids har summons o hunta med, så kommer de ju behöva fixa väldigt många fler summons, som inte finns nu som är biff som fän
Tja, uh ändringen var ju samma veva som hela deras revamp av damage systemet. Så dem var ju tvungna att ge knightsen något nytt att hela sig med. Potions var ju en enkel lösning på det.
Hur ska dem balansera druiders summons i pvp, i close battles så skulle dem antagligen bara vara ivägen och i open battles så skulle dem antagligen vara för långsamma. Går ju att spekulera, men jag tror att summons i battle bara skulle vara ivägen och ett störningsmoment för alla inblandade.
Citera
2012-03-14, 19:59
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Egentligen är det ju inte helt fel (jag är själv ED). Drullarna har ju sina Paralyzis så vf skulle inte sorcers kunna ha SDs för sig själva? Dock borde det komma något bra komplement till Druids då, typ möjligheten att summa ghosts. hihihi
summona ghosts känns jävligt onödigt faktiskt... det är ju just det, tibia monster kommer inte räcka för att druids ska bli spelbara i högre lvl om man tar bort sds. Det är väldigt fel att ta bort sd då det är en väldigt stor faktor för vissa höglvlade ED's, eller pg's. om inte druid har en runa som går på 1 monster som gör duktigt med dmg kommer ingen vilja lvla upp en. kommer det en runa som gör earth dmg, i lika hög dmg som sorcerers, eller is, så kommer druider dö ut (om den är i earth då earth suger kuk), är den i is kommer alla bo på dl's och demons med den :P

Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Tja, uh ändringen var ju samma veva som hela deras revamp av damage systemet. Så dem var ju tvungna att ge knightsen något nytt att hela sig med. Potions var ju en enkel lösning på det.
Hur ska dem balansera druiders summons i pvp, i close battles så skulle dem antagligen bara vara ivägen och i open battles så skulle dem antagligen vara för långsamma. Går ju att spekulera, men jag tror att summons i battle bara skulle vara ivägen och ett störningsmoment för alla inblandade.
jo precis, men alla tyckte från början att det var skit. samma sak när man tog bort keyrings och gjorde manas stackable, de kommer ju alltid med en lösning, som folk dock alltid lipar på. men just i detta fallet ser jag inte heller en bra lösning på problemet. tycker även jag att de låter som summons kommer vara mer i vägen än va de gör nytta. + de måste ha otrolig speed för att en lvl 200ed ska orka hunta hff's med summons :P
Citera
2012-03-14, 20:11
Medlem
meganegerdases avatar
Att summona ghosts hade ju varit guld!! Tänk att kunna blocka behemots med dom typ? Bara gå ner i behe-cave, summa en, gå upp och sen ner igen o dom står o skjuter på spöket i all evighet

Jag tycker att man ska halvera all mana som krävs för healing på druider, möjliggöra exura sio på summons, göra så att exori flam och exori vis tar 30 mana (eftersom det är sorcers form av magi) samt möjliggöra för druider att skapa potions (typ som mages gör vatten i wow).

Då kan man plocka bort druidernas möjlighet till användning av både SDs och Explos (i den mån det nu används nu för tiden..)
Citera
2012-03-14, 20:16
Bannlyst
Vart har ni läst detta grabbar?
Citera
2012-03-14, 20:25
Medlem
pozies avatar
Citat:
Att summona ghosts hade ju varit guld!! Tänk att kunna blocka behemots med dom typ? Bara gå ner i behe-cave, summa en, gå upp och sen ner igen o dom står o skjuter på spöket i all evighet

Jag tycker att man ska halvera all mana som krävs för healing på druider, möjliggöra exura sio på summons, göra så att exori flam och exori vis tar 30 mana (eftersom det är sorcers form av magi) samt möjliggöra för druider att skapa potions (typ som mages gör vatten i wow).

Då kan man plocka bort druidernas möjlighet till användning av både SDs och Explos (i den mån det nu används nu för tiden..)
haha lite OP kanske döda allt som inte gör magi med ghosts men läs artickeln så ska du få en bättre syn på vad de menar typ. men håller med om de me potion osv

för den som vill läsa!
http://www.tibia.com/news/?subtopic=newsarchive&id=1761&fbegind=13&fbeginm=2 &fbeginy=2003&fendd=14&fendm=3&fendy=2012&flist=11 111111
Citera
2012-03-14, 20:28
Medlem
meganegerdases avatar
Kom på en till grej man bör ändra till Sorcers fördel. "Strong X strike" borde ha lägre cooldown för sorcers än drullar och "Ultimate X strike" borde ej vara tillgängligt för drullar.

edit: Läste artikeln. Grymt om summons kan följa med upp och ner för trappor, kan bli ropade och "nerpushade" och allt sånt. Då hade det verkligen varit en fördel. We'll all see..
Senast redigerad av meganegerdase 2012-03-14 kl. 20:35.
Citera
2012-03-14, 20:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Kom på en till grej man bör ändra till Sorcers fördel. "Strong X strike" borde ha lägre cooldown för sorcers än drullar och "Ultimate X strike" borde ej vara tillgängligt för drullar.

edit: Läste artikeln. Grymt om summons kan följa med upp och ner för trappor, kan bli ropade och "nerpushade" och allt sånt. Då hade det verkligen varit en fördel. We'll all see..
kan de bli nerpushade osv så kommer folk abusa det som fan, samma om man kan ropa
Citera
2012-03-14, 21:05
Medlem
Någon sorc runt lvl 20 på Lunara som vill vara med på Desert Quest? PMa mig isånfall snabbt!

EDIT: Det löste sig.
Senast redigerad av Tasq 2012-03-14 kl. 21:41.
Citera
2012-03-14, 21:43
Medlem
meganegerdases avatar
Citat:
kan de bli nerpushade osv så kommer folk abusa det som fan, samma om man kan ropa

Hur då? Det gick ju förr o det va inga problem. De har dock aldrig kunnat följa med ramps, stairs o sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in