Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-23, 09:27
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det är skillnad på att kriga, eller vara 90% av serverns lvl 300 och inte ha något motstånd
Finn dig i situationen eller gör motstånd. Finns ingen pvp server som inte är precis som Thoria, att whina kommer inte hjälpa dig.
Senast redigerad av chullan 2011-11-23 kl. 10:00.
Citera
2011-11-23, 10:02
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Finn dig i situationen eller gör motstånd. Finns ingen pvp server som inte är precis som Thoria, att whina kommer inte hjälpa dig.
men gud vad någon känner sig hotad? finns ingen anledning med att kriga på vanlig pvp eftersom du bara swappar ut om du är trappad, och pvp bless kostar inte ett skit så ingen orkar bry sig om krig
Citera
2011-11-23, 10:40
Medlem
chullans avatar
Citat:
men gud vad någon känner sig hotad? finns ingen anledning med att kriga på vanlig pvp eftersom du bara swappar ut om du är trappad, och pvp bless kostar inte ett skit så ingen orkar bry sig om krig
Hotad? Vad ska jag känna mig hotad av? Du whinar att du inte kan expa för att den ledande guilden tar alla spawns. Solution; Du samlar folk, ger dem warmode och krigar. Oavsett om twist of fate kostar lite eller ej så kostar ett warmode en jävla massa pengar. Eller så kan du kriga på det lama sättet, draina folk när dem bottar och låta dem dö av monster, eller sneaka och sen deffa. Folk verkar vara så jävla handikappade nuförtiden.
Citera
2011-11-23, 10:59
Medlem
cookizs avatar
har valt att gå ifrån svärd och istället köra yxor på min knight.. har 57 i sword och nu tränat upp till 49 i axe spelar på en non-pvp world så jag står o dödar rotworms.. är på 49 i axe nu och håller på att smälla av tränat konstant i 1 dag typ när jag kommer till 50 så tänkte jag ge mig ut och döda lite cyclops eller borde jag ta några andra månster? (har 64 i shielding är lvl 25 knight inget prem) tips?
Citera
2011-11-23, 11:29
Medlem
pozies avatar
Citat:
Hotad? Vad ska jag känna mig hotad av? Du whinar att du inte kan expa för att den ledande guilden tar alla spawns. Solution; Du samlar folk, ger dem warmode och krigar. Oavsett om twist of fate kostar lite eller ej så kostar ett warmode en jävla massa pengar. Eller så kan du kriga på det lama sättet, draina folk när dem bottar och låta dem dö av monster, eller sneaka och sen deffa. Folk verkar vara så jävla handikappade nuförtiden.
ja du verkar ju ta illa upp för det jag skriver. testa du att samla ihop folk mot en guild med cirka 60 aktiva medlemmar, alla har runt 5kk i balance, alla är runt lvl 200-300, de är online 24/7, de accepterar inte warmode, sekunden du atkar en av deras chars kommer 5 st för o döda dig, så du kanske ska ha lite info om servern innan du tror det är så lätt att ta över.

+ att jag whinade inte, en kille frågade om thoria var bra, jag berättade hur det låt till där, och då börjar du dryga
Citera
2011-11-23, 11:59
Medlem
chullans avatar
Citat:
ja du verkar ju ta illa upp för det jag skriver. testa du att samla ihop folk mot en guild med cirka 60 aktiva medlemmar, alla har runt 5kk i balance, alla är runt lvl 200-300, de är online 24/7, de accepterar inte warmode, sekunden du atkar en av deras chars kommer 5 st för o döda dig, så du kanske ska ha lite info om servern innan du tror det är så lätt att ta över.

+ att jag whinade inte, en kille frågade om thoria var bra, jag berättade hur det låt till där, och då börjar du dryga
Jag drygar inte, jag ger dig fakta. Eftersom dem inte ger warmode så spelar deras nummer inte någon roll. Innan du attackerar någon så ser du till att ha deffat av spawnen så spelar det ingen roll hur många dem än kommer för att döda dig.
Citera
2011-11-23, 13:46
Medlem
Robss avatar
Sluta bråka nu

Men håller med i det om att warmode kostar massa pengar, supplies kostar en heldel och dör man på det med så är ju faktiskt twist of fate en extra kostnad, även om den är relativt billig.

På Obsidia jag spelar på för tillfället för att dra upp en char där som jag sedan troligtvis ska transfera så av forumet att bedöma så verkar de som att ena guilden som är i krig mot den andra ledande, så har de problem med pengar, tydligen ska flera en guild gått ut ur kriget vid några tillfällen eftersom de haft brist på ekonomi
Citera
2011-11-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Sluta bråka nu

Men håller med i det om att warmode kostar massa pengar, supplies kostar en heldel och dör man på det med så är ju faktiskt twist of fate en extra kostnad, även om den är relativt billig.

På Obsidia jag spelar på för tillfället för att dra upp en char där som jag sedan troligtvis ska transfera så av forumet att bedöma så verkar de som att ena guilden som är i krig mot den andra ledande, så har de problem med pengar, tydligen ska flera en guild gått ut ur kriget vid några tillfällen eftersom de haft brist på ekonomi

Samma sak på lunara! Efter att dom krigat ett ex antal veckor/månader så vann ena guilden med 1000 frags mot 980 frags~
OCh nu vill en guild kriga men den andra säger rakt ut att dom inte har råd utan måste få fixa cash innan dom kan!
Citera
2011-11-23, 14:20
Medlem
Blev sugen på Tibia igen efter några års uppehåll och tänkte köpa mig en karaktär då jag inte orkar dom låga lvlarna. Vad går en gubbe på nu för tiden? runt 80 knight kanske?
Citera
2011-11-23, 14:31
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Blev sugen på Tibia igen efter några års uppehåll och tänkte köpa mig en karaktär då jag inte orkar dom låga lvlarna. Vad går en gubbe på nu för tiden? runt 80 knight kanske?
Går kanske för en hundring, vet en snubbe som sålt en 96 druid för en hundring, dock var charen helt naken, utan saker är chars under 150 inte värda speciellt mycket

EDIT: Kan ju säga att de flesta försöker nog få sålt lägre lvlade char till högre priser eftersom många försöker se värdet i ett annat håll, marknaden ligger för cirka 100-300kr för en naken char utan saker, så de som säljer kommer ju försöka pressa priset uppåt eftersom de antagligen anser att de tjänar mer på att behålla charen.
Senast redigerad av Robs 2011-11-23 kl. 14:41.
Citera
2011-11-23, 14:40
Medlem
pozies avatar
Citat:
Jag drygar inte, jag ger dig fakta. Eftersom dem inte ger warmode så spelar deras nummer inte någon roll. Innan du attackerar någon så ser du till att ha deffat av spawnen så spelar det ingen roll hur många dem än kommer för att döda dig.
du verkar inte förstå att det är 80% av servern mot dig, lycka till att blocka av en spawn då. dem kan ta hur många unjusts dem vill för de har alt chars de kan döda dig med istället, och deras alt chars ligger på runt lvl 200-300, en utav dem har cirkus 6 st lvl 200+. så nej, det spelar ingen roll om du blockar av deras spawn, då deras combo kan sänka en 300ek ganska lätt
Citera
2011-11-23, 14:43
Medlem
Robss avatar
Citat:
du verkar inte förstå att det är 80% av servern mot dig, lycka till att blocka av en spawn då. dem kan ta hur många unjusts dem vill för de har alt chars de kan döda dig med istället, och deras alt chars ligger på runt lvl 200-300, en utav dem har cirkus 6 st lvl 200+. så nej, det spelar ingen roll om du blockar av deras spawn, då deras combo kan sänka en 300ek ganska lätt
En alt char på 200-300 skulle tjäna mer på att joina warmodet och bidra den vägen än att wastea onödiga unjust där syftet är mycket lägre. Bästa vore om man fick supporters som kunde fixa det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in