Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-22, 15:22
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benne
Port hope tortoises/crocodiles brukar fungera väldigt bra för low lvl knights. Bra profit + att du kan göra crocodile task.

http://forums.tibianeobot.com/showthread.php?27903-EK-Port-Hope-Tortoise&highlight=tortoise

Sen i lvl 40~ kan du börja använda det här scriptet, huntar på samma ställe fast längre ner i grottan.
Du borde använda åtminstone k legs och armor, dragon shield, crusader helmet(gör questen i lvl 35) och fire sword/fire axe.

http://forums.tibianeobot.com/showthread.php?6196-Port-Hope-Tortoise-amp-Crocodiles-No-Task-But-Exp&highlight=tortoise+port+hope

Sen i ungefär level 50-60 så kan du börja med apes, helt galen profit! Du tjänar förmodligen omkring 1kk om du bottar där från level 50 till 80~
Uppgradera din eq till medusa/tower/crown shield, boh, crusader helmet och kanske ett bättre vapen.

http://forums.tibianeobot.com/showthread.php?16410-Apes-surface&highlight=apes
har bottat ceocodiles men fick 6k xp i timmen, kändes riiiiiiiiiktigt segt. men

allt annat är grymt
Citera
2011-11-22, 18:07
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
dem krigar inte, dem anser de HAR krigat, så då ska de ha allt
Krigar/krigade, sak samma. Jag tar alla spawns jag vill fastän våra motståndare vägrar ge oss warmode, alltså krig.
Citera
2011-11-22, 19:25
Medlem
presarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benne
Jo jag har kollat lite på Elysia faktiskt, verkar vara en schysst ledande guild som du säger.

Har fått för mig att ledande guilden på Obsidia inte är så snälla mot folk som transferar dit?
Tror jag..

Är inte så high level så vet inte så mycket. Spelar på värden obsidia. Det bror på vilken sida du väljer?
Joinar du en pvp guild tex Niklas Soderlunds kommer du självklart att bli "hatad" av Nexst Genartion
Men om du väljer en netural guild bryrs sig inte ledarna bara du inte lägger dig i ett war xD
Citera
2011-11-22, 20:47
Medlem
Sitter och pratar med någon från Flashback nu på Berylia.. Någon som känner igen sig?
Finns det fler från flashback här?
Citera
2011-11-22, 21:57
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Krigar/krigade, sak samma. Jag tar alla spawns jag vill fastän våra motståndare vägrar ge oss warmode, alltså krig.
det är skillnad på att kriga, eller vara 90% av serverns lvl 300 och inte ha något motstånd
Citera
2011-11-22, 22:52
Medlem
NegerHasses avatar
Funderar starkt på att lägga ner Tibia för gott. Nästan varje dag när jag huntar blir jag pkad, igår förlorade jag nästan allt jag hade av värde efter blivit pkad, så köpte upp nästan alla mina pengar och gissa vad som hände nyss?blev pkad mitt i ett quest och förlorade allt jag hade kvar.
Blivit pkad sammanlagt 17gånger nu på min main (lvl48), oprovocerat alla gånger också.
Så nu är jag helt pank, jävlar vad less man blir.
Citera
2011-11-22, 23:20
Medlem
Qanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerHasse
Funderar starkt på att lägga ner Tibia för gott. Nästan varje dag när jag huntar blir jag pkad, igår förlorade jag nästan allt jag hade av värde efter blivit pkad, så köpte upp nästan alla mina pengar och gissa vad som hände nyss?blev pkad mitt i ett quest och förlorade allt jag hade kvar.
Blivit pkad sammanlagt 17gånger nu på min main (lvl48), oprovocerat alla gånger också.

Lira non-pvp, ja det är tråkigare och saknaden av egenmäktig rättskipning är jobbig men du slipper bli pkad när du inte är sugen på leka krig av någon level 300 polack som har alldeles för mycket tid att spela tibia.

---

Jag leter efter kassaskåpsäkra ställen att skilla en knight på 75/75 och uppåt, non-pvp. Där man inte riskerar att dö om man råkar bli afk 10min. Tips? Gargoyles i Green Djinn tower funkar bra så länge det inte springer bots där.
Citera
2011-11-22, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qander
Lira non-pvp, ja det är tråkigare och saknaden av egenmäktig rättskipning är jobbig men du slipper bli pkad när du inte är sugen på leka krig av någon level 300 polack som har alldeles för mycket tid att spela tibia.

---

Jag leter efter kassaskåpsäkra ställen att skilla en knight på 75/75 och uppåt, non-pvp. Där man inte riskerar att dö om man råkar bli afk 10min. Tips? Gargoyles i Green Djinn tower funkar bra så länge det inte springer bots där.

Polare te mig tränade på slimes i port hope där man köper assassin outfit han har 80/80 nu
Citera
2011-11-22, 23:59
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerHasse
1. skaffa prem om du ej har
2. pka sönder faccfolk i din lvl
3.fortsätt levla charen
4.skaffa en ny mage i nog level att döda folk, gå ihop med en polare osv, lista ut om folk (helst facc) har boh osv, döda döda och döda samt scamma arslet av folk, du kommer bli pissrik.
Så gjorde jag, gick från noob till att ha flera kk'n osv,
Dock har jag lagt av nu då jag inte orkar slösa mer tid på skiten, någon som vill ha några kk'n? om jag kommer ihåg mina lösenord/accnamn då..
Citera
2011-11-23, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
3.fortsätt levla charen
4.skaffa en ny mage i nog level att döda folk, gå ihop med en polare osv, lista ut om folk (helst facc) har boh osv, döda döda och döda samt scamma arslet av folk, du kommer bli pissrik.
Dock har jag lagt av nu då jag inte orkar slösa mer tid på skiten, någon som vill ha några kk'n? om jag kommer ihåg mina lösenord/accnamn då..

Mm vilken server?
Citera
2011-11-23, 00:33
Medlem
NegerHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qander
Funderar på det, beror på om jag får tag i pengar. Men tråkiga är att alla polare kör på samma server.. Och att jag känner en av de högsta irl på servern jag spelar på..
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
3.fortsätt levla charen
1. Har prem
2. Funderar på det!
3. Har inga pengar kvar så charen är ganska värdelös i nuläget..
4. Låter som en najs idé.
Kolla din inkorg!
Citera
2011-11-23, 01:13
Medlem
Qanders avatar
Bra ställe att skilla på:

http://img407.imageshack.us/img407/6645/94sword.jpg

(third floor past telport, tarpit tomb)

Öppna väggen med switchen och lura in några gargoyles och ställ dig i hörnet så bara två kan nå dig. Mot dessa lär du kunna skilla mot hög level och skill, använder sword på full defence nu på 77/77 för att lagom med hitar. Har du ett lagom vapen så behöver du inte byta target, de healar sig själv (dock mycket långsamt, men tillräckligt).

Hörde om en lite mer advancerad version för lite högre lvl paladins, lura in två gargoyles som slår på dig i hörnet men sen även 1-2 vampires i rummet, men som inte kan nå dig pga gargoylesen blockerar. Kasta small stones på vampyrerna som har bättre/snabbare heal än gargoylesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in