Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-02-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromatoze
Kan nån berätta lite snabbt vad det är som gör Tibia bra? Kollade på lite filmer på youtube, och man kan ju inte kalla grafiken top-notch. Så jag förmodar att det är något annat?

Tacksam för svar.

Jag tycker hela känslan är lite ball. Att ett av de ledande spelen i världen fortfarande använder sig av 2D, det är riktigt coolt faktiskt. Känslan när man dödar någon, när man dödar sin första dragon, när man lootar en Stone CutterAxe, när man blir jagad av GS.. ja allt det är en riktigt skön känsla. Visst, om man inte har några vänner på spelet så försvinner känslan otroligt mycket. Se därför till att ha ett par vänner när/om du börjar spela. Och se upp för Polackerna.. det finns ett par trevliga, men oftast randomdödar dom dig, eller så frågar dom efter armors etc.

"FRI ITANZ PLIZ!!1"
Citera
2008-02-29, 12:58
Medlem
Någon här på fb som lirar på azura?

kontakta mig fan.

rheria isla
Citera
2008-02-29, 13:05
Medlem
måste tillägga att det verkligen inte är som förr. Började lira igår efter ett avbrott på några år. Det är rätt roligt nu men man blir galen på alla "pl?"

känslan stämmer inte heller helt. För mkt fokus på lvls och skills istället för gemenskapen som fanns förut.

men jag trivs helt klart. Slipper pks och liknande för att jag har turen att ha bra backup.
Citera
2008-02-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejken
måste tillägga att det verkligen inte är som förr. Började lira igår efter ett avbrott på några år. Det är rätt roligt nu men man blir galen på alla "pl?"

känslan stämmer inte heller helt. För mkt fokus på lvls och skills istället för gemenskapen som fanns förut.

men jag trivs helt klart. Slipper pks och liknande för att jag har turen att ha bra backup.

Det beror helt på det du även nämner i slutet. Om man har bra protectors så har man förmodligen en/ett bra sammanhållning i sitt spelande. Man kan känna sig säkrare på huntings och annat.

Jag började också för drygt 1 månad sen igen efter ett par år. Hade precis som du turen att känna ett par på världen, fick bra eq från början samt proctectors. OCh som jag skrev tidigare så är det mycket roligare att spela om man har några vänner man kan spela med. Inte så kul att springa runt helt ensam, såvida du inte har skaffat dig en guild.
Citera
2008-02-29, 14:36
Medlem
Jolle103s avatar
Tibia lär ju vara roligare om man är polack
Citera
2008-02-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle103
Tibia lär ju vara roligare om man är polack

Haha, det ligger nästan en sanning i det faktiskt.

"Pl?"
"Tak"
"Wypierdalaj albo hunted"
"Kurwa"
"Dzikue"
"Protector Cephtrix"
"Siemka"
"Pay"
*Loggar ut*

Ungefär sådär kan det se ut en konversation mellan 2 Polacker ..
Citera
2008-02-29, 14:43
Medlem
Jolle103s avatar
En annan klassiker:

Hi pl?
-No
-DyU xt xwq dAi txZXrZx
-??
-pl?
-NO
-??????? PL???????
*Dödar polackjäveln*
Citera
2008-02-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle103
En annan klassiker:

Hi pl?
-No
-DyU xt xwq dAi txZXrZx
-??
-pl?
-NO
-??????? PL???????
*Dödar polackjäveln*

Jo den fungerar den med faktiskt. Roligt att dom inte förstår engelska i vissa fall heller. Skönt dock att de flesta BR´s har slutat spela. Kommer ihåg för 2-3 år sedan när det endast var BR´s på servrarna. Då var det "Filho da puta" man hörde istället för "Kurwa" ..
Citera
2008-02-29, 14:51
Medlem
Qouads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mweiner
Jo den fungerar den med faktiskt. Roligt att dom inte förstår engelska i vissa fall heller. Skönt dock att de flesta BR´s har slutat spela. Kommer ihåg för 2-3 år sedan när det endast var BR´s på servrarna. Då var det "Filho da puta" man hörde istället för "Kurwa" ..
Sant att det är mindre BRs, dock har det ju blivit _ännu fler_ PLs nu istället .

Spelar på Titania med en 28 knight, varit 33 men har blivit PKad några gånger :P
Citera
2008-02-29, 14:55
Medlem
Jolle103s avatar

Spelar på Aldora och servern har varit mer eller mindre ägd av polacker ett bra tag.
Bästa server jag dock spelet på måste lätt vara ETernia!
Citera
2008-02-29, 14:57
Medlem
Haampuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defeatist
Var det inte så att man fick använda sig av Tibias grafik om man nämde att det var deras?

Enligt lagboken får du väl det men inte enligt Cippesofte
Citera
2008-02-29, 16:16
Medlem
mweiner

ja det stämmer skitbra faktiskt

haha dom där jävla pl alltså. Men det måste vara ännu värre att vara "seriös" polack som kan engelska men hela tiden måste ta massa skit för att den kommer från polen

åter till frågan. någon på fb som spelar på azura?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in