2008-08-01, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av wrong
Några saker som Tibia har lyckats med
Tibia har den bästa PVPn.
Ekonomin fungerar (till 99%, pga alla botters). Ska man göra något så kostar det.
Rutsystemet, något som är helt genialiskt.
Jag har spelat till och från sedan 1999. Jag måste säga att 7.1 slog allt med hästlängder, då fanns det inte så många bottare (nästan inga som jag kommer ihåg) och heller retards.
Just nu spelar jag på Honera, kanske inte den bästa men det funkar.
Tibia har den bästa PVPn.
Ekonomin fungerar (till 99%, pga alla botters). Ska man göra något så kostar det.
Rutsystemet, något som är helt genialiskt.
Jag har spelat till och från sedan 1999. Jag måste säga att 7.1 slog allt med hästlängder, då fanns det inte så många bottare (nästan inga som jag kommer ihåg) och heller retards.
Just nu spelar jag på Honera, kanske inte den bästa men det funkar.
Håller med, man kan inte komma ifrån att Tibia har lyckats bra med vissa saker.
Det gamla pvp-systemet när man skulle sikta själv var egentligen helt genialiskt. Innan det fanns något skullsystem var det jävligt skoj att spela det håller jag med om.
Likaså runorna som man tillverkade själv, för att senare sälja eller använda själv. Det är fan ljusår bättre än systemen som finns i andra spel där man bara kan köpa direkt från affärerna, har fattat att det är så i Tibia nu också, stämmer det? Att det funkade på det här sättet är enligt mig bra eftersom det iaf behövdes ngn slags interaktion mellan spelarna för att lyckas.
(Togs det bort för att alla polacker och br's inte tillräckligt med engelska, måntro? Giriga jävlar dom där CIP.
)Nästan så man blir mörkrädd att läsa här, alla bottar sina levlar och fuskar i allt som går att fuska i. (Inte nog med att det finns en inbyggd aimbot i klienten nuförtiden.
)Förr i tiden så fuskade man med macros för att fiska snabbare och kanske för att plocka spears när man tränade sin paladin. Känns som fusket är lite mer utvecklat och utspritt nu.
lvl 12
Men går du på fel person, med fel vänner.. är du körd! Då äre bara å börja diskutera och förhandla. Om du har tur kommer du undan med att ha betalt endast en liten summa, kan du inte betala... jag då är du död.