Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-01, 13:23
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrong
Några saker som Tibia har lyckats med

Tibia har den bästa PVPn.
Ekonomin fungerar (till 99%, pga alla botters). Ska man göra något så kostar det.
Rutsystemet, något som är helt genialiskt.

Jag har spelat till och från sedan 1999. Jag måste säga att 7.1 slog allt med hästlängder, då fanns det inte så många bottare (nästan inga som jag kommer ihåg) och heller retards.

Just nu spelar jag på Honera, kanske inte den bästa men det funkar.

Håller med, man kan inte komma ifrån att Tibia har lyckats bra med vissa saker.
Det gamla pvp-systemet när man skulle sikta själv var egentligen helt genialiskt. Innan det fanns något skullsystem var det jävligt skoj att spela det håller jag med om.

Likaså runorna som man tillverkade själv, för att senare sälja eller använda själv. Det är fan ljusår bättre än systemen som finns i andra spel där man bara kan köpa direkt från affärerna, har fattat att det är så i Tibia nu också, stämmer det? Att det funkade på det här sättet är enligt mig bra eftersom det iaf behövdes ngn slags interaktion mellan spelarna för att lyckas.
(Togs det bort för att alla polacker och br's inte tillräckligt med engelska, måntro? Giriga jävlar dom där CIP. )

Nästan så man blir mörkrädd att läsa här, alla bottar sina levlar och fuskar i allt som går att fuska i. (Inte nog med att det finns en inbyggd aimbot i klienten nuförtiden.)
Förr i tiden så fuskade man med macros för att fiska snabbare och kanske för att plocka spears när man tränade sin paladin. Känns som fusket är lite mer utvecklat och utspritt nu.
Citera
2008-08-01, 13:39
Medlem
Svejsares avatar
Jag lirade tibia med alla mina polare för 6 år sedan, sedan införde de skull system och annat och alla slutade för att det förstörde hela spelet....
Citera
2008-08-01, 13:41
Medlem
matte03s avatar
Jag började igår lvl 12
Citera
2008-08-01, 16:18
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Kanske ej är så skoj om man inte hajjar spelet..Beror också på vilken WMV du ser såklart, denna är från vår server, ta en titt
http://youtube.com/watch?v=sjuetW4_F5k

"SHUT THE FÅÅK OP!"

Made my day
Citera
2008-08-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Kanske ej är så skoj om man inte hajjar spelet..Beror också på vilken WMV du ser såklart, denna är från vår server, ta en titt
http://youtube.com/watch?v=sjuetW4_F5k

Precis det där är tibia!
Schlomo ben Goy:
Men alvarligt, inte fan kan man gå fram till någon i wow och säga "Betala eller dö!"? På tibia är makt så mycket att du kan äga en hel server. Du kan ta tvinga alla på hela servern till underkastelese. Tänk dig att tvinga folk att betala för att få jaga monster. Det är inga större problem att få en person att inte våga lämna pz å bli tvungen att starta en ny gubbe. Men går du på fel person, med fel vänner.. är du körd! Då äre bara å börja diskutera och förhandla. Om du har tur kommer du undan med att ha betalt endast en liten summa, kan du inte betala... jag då är du död.
Citera
2008-08-01, 17:34
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockobil
Precis det där är tibia!
Schlomo ben Goy:
Men alvarligt, inte fan kan man gå fram till någon i wow och säga "Betala eller dö!"? På tibia är makt så mycket att du kan äga en hel server. Du kan ta tvinga alla på hela servern till underkastelese. Tänk dig att tvinga folk att betala för att få jaga monster. Det är inga större problem att få en person att inte våga lämna pz å bli tvungen att starta en ny gubbe. Men går du på fel person, med fel vänner.. är du körd! Då äre bara å börja diskutera och förhandla. Om du har tur kommer du undan med att ha betalt endast en liten summa, kan du inte betala... jag då är du död.

Och det låter kanske inte så farligt. Men spelar du på en bra nivå kan det ta dagar att hämta igen förlusten då du dött. Tänk dig själv att förlora allt du spelat senaste 3 dagarna. Att dö suger på riktigt, det är inte bara en rycka på axlarna och börja om grej, för vissa suger det så hårt att de lägger av med spelet.
Citera
2008-08-01, 20:24
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Och det låter kanske inte så farligt. Men spelar du på en bra nivå kan det ta dagar att hämta igen förlusten då du dött. Tänk dig själv att förlora allt du spelat senaste 3 dagarna. Att dö suger på riktigt, det är inte bara en rycka på axlarna och börja om grej, för vissa suger det så hårt att de lägger av med spelet.

Ord! Och på vår server slåss vi mer eller mindre varje dag, det nuvarande kriget ser ut såhär Kamikaze [309] VS [402] Alliance, sedan 16/08-08, dvs sammanlagt så har 309+402 = 711 personer dött i detta kriget hittills. I det stora hela är det uträcknat att våra highlevels går bakåt och inte frammåt i experience, dvs vi dör och förlorar mer än vi tar tillbaka..
Citera
2008-08-02, 00:03
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockobil
Tänk dig att tvinga folk att betala för att få jaga monster. Det är inga större problem att få en person att inte våga lämna pz å bli tvungen att starta en ny gubbe. Men går du på fel person, med fel vänner.. är du körd! Då äre bara å börja diskutera och förhandla. Om du har tur kommer du undan med att ha betalt endast en liten summa, kan du inte betala... jag då är du död.
Ja, om man skulle förlora tre nivåer eller 50 guld varje gång man dog i WoW skulle det vara mindre kul. Och det skulle ju kunna förklara varför folk är villiga att mörda pga det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
"Det går inte att förklara för någon som int begrip"

Helt korrekt. Jag tackar för era upplysningar och ha det så kul.
Citera
2008-08-02, 00:28
Medlem
Cybans avatar
haha Thoria filmen var riktigt skön!
Citera
2008-08-02, 01:51
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyban
haha Thoria filmen var riktigt skön!

ty, det är jag som gjort den =]
Citera
2008-08-02, 22:15
Medlem
Börjat lira lite smått igen, eller lallar bara runt just nu. Level 6 på selena. Någon som lirar här och kan bistå med någonting kul? Vad för voc skall jag bli? Tänker mest på updates etc. No prem.
Citera
2008-08-03, 02:46
Medlem
Kauwixs avatar
Selena? Har en 39 pally där. Kan nog bistå med något om jag orkar logga in. Dock så tror jag, att jag har alla items etc i Darashia/Ankrahmun. And no premium account

Nickar Lohevar där, adda mig så får vi se vad som hända skall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in