Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-08-04, 00:20
Medlem
Roller Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shim
Uhm, Kommer knappt ihåg hur länge jag spelade, har alltid spelat Tibia i perioder.
Från det att jag började spelade jag kanske i ett halvår, quittade i ett år, började igen och spelade i ett år osv så jag har alltid hängt med i uppdateringarna.

Från 7.1 klienten och uppåt har jag haft en hel del olika gubbar, 60 något rp, 50 något druid, osv. Nej jag har inte gubbarna kvar.
Har dock en 112 knight (inget prem på accet) som jag slutade spela på för ungefär ett år sedan och har inga planer på att återuppta mitt Tibia spelande ^^

En annan grej jag tänkte på är att innan wands/rods fanns så huntade man oftast rotworms med ett meele vapen som låglevlad druid/sorc samtidigt som man gjorde sd's/uh's, på det viset kunde man sälja sina runer till en viss highlvl samtidigt som man fick skydd av honom
Måste säga det att jag har aldrig haft så roligt i ett spel som Tibia, det är så synd att alla bottar/fuskar nu hela tiden och att CIP har kommit med i mitt tycke, dåliga uppdateringar.

Ja jag hatar botters, jag minns också det där med runemakers! asså det finns inget annat spel som har så bra system som tibia hade, synd att cipsoft är så dumma i huvudet och förstör detta genom att göra tibia likt andra spel som wow tex. Nuförtiden seljer ingen runor längre, för man känar inte på att göra dom och alla köper i shopen ist.
Citera
2008-08-04, 01:13
Medlem
Wzzys avatar
Är det någon som lirar på selena eller nova?
Citera
2008-08-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roller Kid
Ja helt rätt, jag har slutat många gånger men sen börjat igen, jag kan inte sluta helt. -.- Jag kommer ihåg tiderna när det som högst fanns fusk till att fiska och light hack, men jag var ju fortfarande noob då, så jag har alldrig spelat på tibias bästa dagar som high lvl .

Nej inte jag häller! Men på den tiden handlade det inte om att vara high level på samma sätt som nu. Men kommer ihåg när man kunde fiska på hela skärmen samtidigt. Det var tider det.

För nått år sedan hålde jag på med en egen ot, tanken var att återskapa 7.1 med nya clienten och med ny map. Dvs samma känsla. Men det tog för lång tid att göra mappen så de sket sig. :P
Citera
2008-08-04, 09:36
Medlem
Ludenfittas avatar
47 Elite Knight @ Refugia för tillfället.
Citera
2008-08-04, 10:51
Medlem
Roller Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockobil
Nej inte jag häller! Men på den tiden handlade det inte om att vara high level på samma sätt som nu. Men kommer ihåg när man kunde fiska på hela skärmen samtidigt. Det var tider det.

För nått år sedan hålde jag på med en egen ot, tanken var att återskapa 7.1 med nya clienten och med ny map. Dvs samma känsla. Men det tog för lång tid att göra mappen så de sket sig. :P

Det var inte lika många h-lvls helr, nuförtiden är 70% minst av alla h-lvls bottade noobs som sja alldrig skulle tagit den höga lvlen dom känat på sitt bot. Synd att det sket sig med oten
Citera
2008-08-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Är det någon som lirar på selena eller nova?

Jag lirar selena. Level 8 paladin. Adda Talentum.
Citera
2008-08-04, 16:43
Medlem
Citat:
Det var inte lika många h-lvls helr, nuförtiden är 70% minst av alla h-lvls bottade noobs som sja alldrig skulle tagit den höga lvlen dom känat på sitt bot. Synd att det sket sig med oten

Hah.. ja det blev litet för stort projekt för en person.
Citera
2008-08-04, 21:57
Medlem
callons avatar
Citat:
Nice, men hur var det när det inte fanns några skulls? :O Gick inte H-lvls och rensade Carlin och Thais fårn low-lvls då? Och det där med BK quest, ja det låter bätre! Och nu på dom senaste updaterna har dom tom gjort Black Knighten svagare, så den questen är skit lätt nu! -.-

Höglevlade spelare fanns inte alls i samma skala som dom gör idag.
Att vara level 50-60 var klart högt på den tiden, speciellt om man var sorc, och det var ju pricip bara dom som kunde döda en innan man kom in i depoten igen.
(Om man inte hade runor eller om spelaren var duktig - vilket iofs en större del var då än nu tror jag, eftersom det krävdes lite extra för att komma dit upp.)

Kortfattat så var det nog större risk att bli dödad då, men dom flesta highlevels hade nog bättre saker för sig än att rensa carlin på lvl åttor.
Citera
2008-08-05, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Att vara level 50-60 var klart högt på den tiden, speciellt om man var sorc, och det var ju pricip bara dom som kunde döda en innan man kom in i depoten igen.
(Om man inte hade runor eller om spelaren var duktig - vilket iofs en större del var då än nu tror jag, eftersom det krävdes lite extra för att komma dit upp.)

Kortfattat så var det nog större risk att bli dödad då, men dom flesta highlevels hade nog bättre saker för sig än att rensa carlin på lvl åttor.

Om man inte var högst level på Inferna!

/Sergei Stroganof
Citera
2008-08-05, 13:21
Medlem
Roller Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon

Ah okej ^^ önska jag börja lira Tibia lite tidigare
Citera
2008-08-06, 21:21
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreddy
Om man inte var högst level på Inferna!

/Sergei Stroganof

Inferna fanns inte på den gamla goda tiden.
Citera
2008-08-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Inferna fanns inte på den gamla goda tiden.

Nej jag vet, lirade då med. Men Inferna var det perfekta stället att avreagera sig på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in