Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-31, 19:39
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Vad är det som är så kul med Tibia? Jag googlade tibia screenshot och grafiken ser ut som om spelet skulle vara från 1997. Som jag förstår det är det ett rollspel med monster och quests etc i stil med WoW, men grafiken i WoW, även om den inte är världsbäst, ligger ju eoner framför Tibia.

Vilket gör det ännu märkligare att pojken i MGB-forumet blev mördad över en dispyt i det här spelet.
Citera
2008-07-31, 20:03
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Vad är det som är så kul med Tibia? Jag googlade tibia screenshot och grafiken ser ut som om spelet skulle vara från 1997. Som jag förstår det är det ett rollspel med monster och quests etc i stil med WoW, men grafiken i WoW, även om den inte är världsbäst, ligger ju eoner framför Tibia.

Vilket gör det ännu märkligare att pojken i MGB-forumet blev mördad över en dispyt i det här spelet.

Har aldrig lirat wow faktiskt, men har alltid undrat vad wow folket tänker när dom ser ett open battle i tibia, två stora team som bara springer in i varandra å beefar..I wow ser man väl inte riktigt krig på samma vis kan jag tänka mig.

Och grafiken är väl det första folk klagar på, finns väl inte så mkt att säga om det heller, trivs man inte med 2d så ska man väl inte lira tibia.
Citera
2008-07-31, 21:13
Medlem
Citat:

Tibia har något som många andra spel saknar. maktmissbruk.
Det har en grymt stark community och har du inga vänner så är du körd i det långa loppet. Pengasystemet fungerar grymt bra, och krig kräver pengar.
Det finns inget härligare än att tvinga folk till "betala eller dö", eller varför inte ta med ett gäng kompisar och leta på lite andra spelare att döda, bara för att få dem att be dig att skona dem. Det är min syn på tibia.
Det fungerar lite som ett maffiasamhälle, ju mer makt du har, destå mer frihet har man. Det må se ut som skit, men det är lite av charmen.
Citera
2008-07-31, 21:21
Medlem
jakoebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockobil
Tibia har något som många andra spel saknar. maktmissbruk.
Det har en grymt stark community och har du inga vänner så är du körd i det långa loppet. Pengasystemet fungerar grymt bra, och krig kräver pengar.
Det finns inget härligare än att tvinga folk till "betala eller dö", eller varför inte ta med ett gäng kompisar och leta på lite andra spelare att döda, bara för att få dem att be dig att skona dem. Det är min syn på tibia.
Det fungerar lite som ett maffiasamhälle, ju mer makt du har, destå mer frihet har man. Det må se ut som skit, men det är lite av charmen.
Kan inte göra annat än helt hålla med! På pricken.
Citera
2008-08-01, 01:41
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
µTorrent: Hittade några filmade "open battles" på YouTube. Såg ut som... ja, jag vet inte vad. Det väckte inga habegär hos mig i alla fall.

Krockobil: Det är alltså som en PvP-server i WoW, där 12-åringar dödar folk 50 nivåer under bara för att hämnas att de blev mobbade i skolan, fast värre? Man kan döda alla i spelet, och inte bara motståndarfaktionen som i WoW?
Citera
2008-08-01, 02:59
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
µTorrent: Hittade några filmade "open battles" på YouTube. Såg ut som... ja, jag vet inte vad. Det väckte inga habegär hos mig i alla fall.

Krockobil: Det är alltså som en PvP-server i WoW, där 12-åringar dödar folk 50 nivåer under bara för att hämnas att de blev mobbade i skolan, fast värre? Man kan döda alla i spelet, och inte bara motståndarfaktionen som i WoW?

Jag har spelat både WoW och Tibia, och kan lätt säga att Tibia är ett mycket roligare spel. Det kräver så sjukt mycket mer för att bli något i det. Visst, det är sämre grafik, men det är knappast något jag bryr mig om. Men för att citera Stenmark:

"Det går inte att förklara för någon som int begrip"
Citera
2008-08-01, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Jag har spelat både WoW och Tibia, och kan lätt säga att Tibia är ett mycket roligare spel. Det kräver så sjukt mycket mer för att bli något i det. Visst, det är sämre grafik, men det är knappast något jag bryr mig om. Men för att citera Stenmark:

"Det går inte att förklara för någon som int begrip"
Där ljög du faktiskt ... Visst tibia har sin charm, men fan - det är fullt med invalida polacker och brasilianare samt svenskar som tror att dem är bäst i världen för att dem kan göra ditten och datten. Tibia var bra för många år sedan. Det är nu förstört och kommer aldrig vara det som det en gång har varit.

Måste tillägga att det är fullt med bottande snorungar.
Citera
2008-08-01, 04:42
Medlem
µTorrents avatar
Citat:

Kanske ej är så skoj om man inte hajjar spelet..Beror också på vilken WMV du ser såklart, denna är från vår server, ta en titt
http://youtube.com/watch?v=sjuetW4_F5k
Citera
2008-08-01, 04:51
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ementhy
Där ljög du faktiskt ... Visst tibia har sin charm, men fan - det är fullt med invalida polacker och brasilianare samt svenskar som tror att dem är bäst i världen för att dem kan göra ditten och datten. Tibia var bra för många år sedan. Det är nu förstört och kommer aldrig vara det som det en gång har varit.

Måste tillägga att det är fullt med bottande snorungar.
På vilket sätt ljög han?

Klart det finns äckliga polacker och jobbiga snorungar, det är ju dom som är roligast att döda..
Citera
2008-08-01, 05:09
Medlem
Varför finns denna tråd i 2 forumkategorier?
Citera
2008-08-01, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Har du nått att göra med Thibaud de Chamange (kanske inte rättstavat)?

Det är jag det Chamagne ska det vara.. Gjorde den nya charen mest för att jag fick en nostalgi-kick!
Citera
2008-08-01, 11:19
Medlem
wrongs avatar
Några saker som Tibia har lyckats med

Tibia har den bästa PVPn.
Ekonomin fungerar (till 99%, pga alla botters). Ska man göra något så kostar det.
Rutsystemet, något som är helt genialiskt.

Jag har spelat till och från sedan 1999. Jag måste säga att 7.1 slog allt med hästlängder, då fanns det inte så många bottare (nästan inga som jag kommer ihåg) och heller retards.

Just nu spelar jag på Honera, kanske inte den bästa men det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in