Citat:
Jag hade ett lika långt uppehåll som du och började igen för runt 1.5 år sedan. Jag spelade i sju månader och fick alltså en bred uppfattning om hur Tibia är nu. Cipsoft har förstört spelet på alla sätt och vis. Det är i princip omöjligt att spela upp en karaktär som är värd att bry sig om utan att använda cavebot, vilket när som helst kan resultera i att hela ditt konto raderas utan varning. 1-100 tar flera månader utan cavebot och två veckor med cavebot. Tjena grabbar!
Spelade tibia mycket i mina yngre dagar. Innan Bubble drog level 200 (tror hon va typ 130 när jag började). Spelade väldigt mycket men slutade alltid med att jag blev PK:ad
gick sedan över till OT ett tag.. Men nu har jag inte lirat på många år.. Hur är Tibia idag? Hur snabbt går det att levla.. säg 1-100? Är det fortfarande lika roligt? Tackar för svar!
Spelade tibia mycket i mina yngre dagar. Innan Bubble drog level 200 (tror hon va typ 130 när jag började). Spelade väldigt mycket men slutade alltid med att jag blev PK:ad
gick sedan över till OT ett tag.. Men nu har jag inte lirat på många år.. Hur är Tibia idag? Hur snabbt går det att levla.. säg 1-100? Är det fortfarande lika roligt? Tackar för svar!Resultatet då alla highlevels använder cavebot är att en level 120 sorc ungefär lika respektingivande och användbar som en level 35-40 när du spelade. Pengar köper man 100k för 40 kronor med Visakort på internationella, pålitliga hemsidor och de är i din depot på någon kvart. Obegränsat med pengar för den som vill, alltså.
Jag skulle rekommendera dig att spela OT-servern Tibianic. Polsk server som har varit uppe i en bit över två år nu och ingenting tyder på att den kommer försvinna den närmaste tiden. Loot, exp och skills är 2x. Versionen av Tibia som spelas är 7.4 från 2004. Det innebär inga wands/rods för mage, och Ankrahmun som senaste geografiska plats. 200-300 spelare inloggade för det mesta.
De som har servern arbetar mycket drivet och målmedvetet för att ingen ska kunna använda cavebot eller andra typer av bots, vilket också resulterat i att det mig veterligen inte existerar några bots utan det är vanligt levlande som gäller. Mycket roligt och precis som man minns Tibia från förr.
http://tibianic.org/library/begin/