Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-03, 22:37
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
finns några på sidan jag postade, ändra dock ditt inlägg innan någon bög reportar dig, emot reglerna att byta scripts

tackar, hur nu det kan vara emot reglerna? men men..

får kika vidare på sidan då, kan inte säga att jag direkt hitta något men tack ändå!
Citera
2014-01-03, 22:54
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
tackar, hur nu det kan vara emot reglerna? men men..

får kika vidare på sidan då, kan inte säga att jag direkt hitta något men tack ändå!
det går under sälja/köpa/byta regeln, har själv fått varning för det, patetiskt i know.
Citera
2014-01-03, 22:56
Medlem
Topppis avatar
Citat:
det går under sälja/köpa/byta regeln, har själv fått varning för det, patetiskt i know.

du hade rätt förövrigt, fick leta lite men verkar hittat över 100-200 scripts.. not bad bara hoppas att några funkar också!
Citera
2014-01-03, 23:06
Medlem
pozies avatar
Citat:
du hade rätt förövrigt, fick leta lite men verkar hittat över 100-200 scripts.. not bad bara hoppas att några funkar också!
kan ladda upp min folder idag/imorgon, jag har en del scripts med för alla vocs väldigt många betal scripts, fick dem gratis för jag spelade med rätt folk euaheuahehau
Citera
2014-01-03, 23:22
Medlem
m0nkees avatar
Nu har jag inte kollat på någon av de nya bottarna men jag antar att det bör vara detsamma...

Om man har det minsta hum om programmering så kan även dåliga scripts bli riktigt bra. Så
länge de har bra waypoints så kan det ofta vara så att man bara behöver byta ut lite backpack-
variabler, ställa in när den ska ta pots, radera lite rader och ja, klippa och klistra lite kod helt
enkelt.

Jag själv kan i stort sett inte programmera alls förutom en del HTML osv. långt bak i minnet.
Men dessa scripts var rätt logiskt skrivna så om man bara läser koden så kan man ofta se till
att den till exempel går till DP och tömmer rätt grejer, sedan vidare till banken osv.

Är det något script som ni tycker verkar asnice men att det är någon detalj som inte funkar riktigt som det ska tar jag gärna en titt på det för att ha något att göra.
Citera
2014-01-03, 23:33
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Nu har jag inte kollat på någon av de nya bottarna men jag antar att det bör vara detsamma...

Om man har det minsta hum om programmering så kan även dåliga scripts bli riktigt bra. Så
länge de har bra waypoints så kan det ofta vara så att man bara behöver byta ut lite backpack-
variabler, ställa in när den ska ta pots, radera lite rader och ja, klippa och klistra lite kod helt
enkelt.

Jag själv kan i stort sett inte programmera alls förutom en del HTML osv. långt bak i minnet.
Men dessa scripts var rätt logiskt skrivna så om man bara läser koden så kan man ofta se till
att den till exempel går till DP och tömmer rätt grejer, sedan vidare till banken osv.

Är det något script som ni tycker verkar asnice men att det är någon detalj som inte funkar riktigt som det ska tar jag gärna en titt på det för att ha något att göra.
gå in på sidan jag länkat, tanka ett script av Bug, han är utan tvekan den bästa scriptaren. alla hans scripts har bra kodning och du kommer antagligen lära dig mest av att kolla på de scriptsen
Citera
2014-01-03, 23:42
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
gå in på sidan jag länkat, tanka ett script av Bug, han är utan tvekan den bästa scriptaren. alla hans scripts har bra kodning och du kommer antagligen lära dig mest av att kolla på de scriptsen

Tänkte kolla på den om jag börjar med Tibia igen (och bottar) men nu var jag inte ute efter att
lära mig script-programmering då jag klarar mig fint på att låta folk göra grovjobbet och sedan
fixa upp dem än så länge.

Jag tänkte snarare hjälpa er/någon annan fixa något script som har någon störande detalj men
som är bra i övrigt.
Citera
2014-01-03, 23:44
Medlem
Topppis avatar
Citat:
kan ladda upp min folder idag/imorgon, jag har en del scripts med för alla vocs väldigt många betal scripts, fick dem gratis för jag spelade med rätt folk euaheuahehau

hade jag inte tackat nej till

undrar dock varför alla scripts har så konstiga namn.. typ "ELKE 1.022." ist för typ bara "RP banuta"... men men får väl öppna å kika på allt
Citera
2014-01-04, 00:14
Medlem
pozies avatar
Citat:
hade jag inte tackat nej till

undrar dock varför alla scripts har så konstiga namn.. typ "ELKE 1.022." ist för typ bara "RP banuta"... men men får väl öppna å kika på allt
det är oftast så för att de inte vill att scriptsen ska kunnas hittas på t.e.x speedyshare

Citat:
Tänkte kolla på den om jag börjar med Tibia igen (och bottar) men nu var jag inte ute efter att
lära mig script-programmering då jag klarar mig fint på att låta folk göra grovjobbet och sedan

Jag tänkte snarare hjälpa er/någon annan fixa något script som har någon störande detalj men
som är bra i övrigt.
ahh sorry. jag som var retard och läste snabbt, men riktigt snällt av dig att erbjuda! behövs alltid folk som drar tråden framåt! tummen upp!
Citera
2014-01-04, 00:31
Medlem
Topppis avatar
Citat:

som är bra i övrigt.

ojoj, är du bra på Ibot scripts? har ett script jag skulle vilja ha en minimal fix på.. då botten ibland "tappar minnet" känns de som å stannar vid en trappar å inte går upp, händer ej varje runda men bara ibland... så weird
Citera
2014-01-04, 00:31
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
ahh sorry. jag som var retard och läste snabbt, men riktigt snällt av dig att erbjuda! behövs alltid folk som drar tråden framåt! tummen upp!

Min hjärna hade ställt in sig på helg förut. Klarade knappt att korrekturläsa min egen text så det vore väl lite mycket begärt att alla ska uppfatta stycket korrekt.

Att folk bara skumläser mina texter har jag misstänkt länge. Jag har en tendens att alltid skapa
en wall of text.

Anyway, säg till om ni har några detaljer som stör er.

Faktiskt börjat kika lite på Tibia igen. Har en gubbe på Isle of Destiny atm.. efter det har jag inte
loggat in, men man vet aldrig när suget kommer.
Citera
2014-01-04, 00:36
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
ojoj, är du bra på Ibot scripts? har ett script jag skulle vilja ha en minimal fix på.. då botten ibland "tappar minnet" känns de som å stannar vid en trappar å inte går upp, händer ej varje runda men bara ibland... så weird

Jag har som sagt inte spelat på en stund så jag har ingen som helst koll på de nyare bottarna.
Däremot tror jag scripten kan påminna rätt mycket om varann så jag tar gärna en titt.

Om du är intresserad kan du langa ett PM så slipper vi spamma denna tråd. Klistra gärna in hela
scriptet om det inte är alldeles åt helvete för långt. Du kan lägga det i [ CODE ] eller [ SPOILER ].
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in