Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-02, 15:58
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyroneGice
Tjena grabbar!

Spelade tibia mycket i mina yngre dagar. Innan Bubble drog level 200 (tror hon va typ 130 när jag började). Spelade väldigt mycket men slutade alltid med att jag blev PK:ad gick sedan över till OT ett tag.. Men nu har jag inte lirat på många år.. Hur är Tibia idag? Hur snabbt går det att levla.. säg 1-100? Är det fortfarande lika roligt? Tackar för svar!
Jag hade ett lika långt uppehåll som du och började igen för runt 1.5 år sedan. Jag spelade i sju månader och fick alltså en bred uppfattning om hur Tibia är nu. Cipsoft har förstört spelet på alla sätt och vis. Det är i princip omöjligt att spela upp en karaktär som är värd att bry sig om utan att använda cavebot, vilket när som helst kan resultera i att hela ditt konto raderas utan varning. 1-100 tar flera månader utan cavebot och två veckor med cavebot.
Resultatet då alla highlevels använder cavebot är att en level 120 sorc ungefär lika respektingivande och användbar som en level 35-40 när du spelade. Pengar köper man 100k för 40 kronor med Visakort på internationella, pålitliga hemsidor och de är i din depot på någon kvart. Obegränsat med pengar för den som vill, alltså.

Jag skulle rekommendera dig att spela OT-servern Tibianic. Polsk server som har varit uppe i en bit över två år nu och ingenting tyder på att den kommer försvinna den närmaste tiden. Loot, exp och skills är 2x. Versionen av Tibia som spelas är 7.4 från 2004. Det innebär inga wands/rods för mage, och Ankrahmun som senaste geografiska plats. 200-300 spelare inloggade för det mesta.
De som har servern arbetar mycket drivet och målmedvetet för att ingen ska kunna använda cavebot eller andra typer av bots, vilket också resulterat i att det mig veterligen inte existerar några bots utan det är vanligt levlande som gäller. Mycket roligt och precis som man minns Tibia från förr.
http://tibianic.org/library/begin/
Citera
2014-01-02, 16:41
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Jag hade ett lika långt uppehåll som du och började igen för runt 1.5 år sedan. Jag spelade i sju månader och fick alltså en bred uppfattning om hur Tibia är nu. Cipsoft har förstört spelet på alla sätt och vis. Det är i princip omöjligt att spela upp en karaktär som är värd att bry sig om utan att använda cavebot, vilket när som helst kan resultera i att hela ditt konto raderas utan varning. 1-100 tar flera månader utan cavebot och två veckor med cavebot.
Resultatet då alla highlevels använder cavebot är att en level 120 sorc ungefär lika respektingivande och användbar som en level 35-40 när du spelade. Pengar köper man 100k för 40 kronor med Visakort på internationella, pålitliga hemsidor och de är i din depot på någon kvart. Obegränsat med pengar för den som vill, alltså.

Jag skulle rekommendera dig att spela OT-servern Tibianic. Polsk server som har varit uppe i en bit över två år nu och ingenting tyder på att den kommer försvinna den närmaste tiden. Loot, exp och skills är 2x. Versionen av Tibia som spelas är 7.4 från 2004. Det innebär inga wands/rods för mage, och Ankrahmun som senaste geografiska plats. 200-300 spelare inloggade för det mesta.
De som har servern arbetar mycket drivet och målmedvetet för att ingen ska kunna använda cavebot eller andra typer av bots, vilket också resulterat i att det mig veterligen inte existerar några bots utan det är vanligt levlande som gäller. Mycket roligt och precis som man minns Tibia från förr.
http://tibianic.org/library/begin/
Flera månader att ta 100? Snarare du som är dålig då, tyvärr.
Citera
2014-01-02, 19:45
OriginalTibia öppnade idag, lite snabbare rates och så, pressar lite där då man vart småsugen på 7.xx version!
Citera
2014-01-02, 23:25
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
kör på, finns crackat xenobot om du inte vill betala för skiten xd

finns de crackat ibot? =P
Citera
2014-01-02, 23:27
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
finns de crackat ibot? =P
nee tyvärr, tydligen är ibot svårare att cracka så de va tydligen inte värt det för adminsen :/
Citera
2014-01-02, 23:56
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
nee tyvärr, tydligen är ibot svårare att cracka så de va tydligen inte värt det för adminsen :/

vad är de för sida?

undrar om de finns nå sida med paid ibot scripts gratis..
Citera
2014-01-03, 00:09
Medlem
pozies avatar
Citat:
vad är de för sida?

undrar om de finns nå sida med paid ibot scripts gratis..
http://codedeception.com/

finns en tibia del där, en del scripts har delats. dock int så många tibia spelare aktiva där, därför ibot inte crackas :/
Citera
2014-01-03, 03:40
Medlem
Hej_tjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz
OriginalTibia öppnade idag, lite snabbare rates och så, pressar lite där då man vart småsugen på 7.xx version!

Nice att du sa det, har letat efter en nystartad server jätte länge! Om någon lirar där är det bara hojta till
Citera
2014-01-03, 20:04
Medlem
Topppis avatar
börjar masskicksen igen?
Citera
2014-01-03, 20:42
Medlem
Messigoals avatar
Någon på Aurora som vill cleara bk quest till mig?

Skicka PM isåfall
Citera
2014-01-03, 22:02
Medlem
Topppis avatar
någon som har några high lvl scripts för EK 200+ och RP 250+ till Ibot?
Senast redigerad av Topppi 2014-01-03 kl. 22:36.
Citera
2014-01-03, 22:12
Medlem
pozies avatar
Citat:
någon som har några high lvl scripts för EK 200+ och RP 250+ till Ibot?

kan även byta då jag har några paid scripts,PM om du är intresserad.
finns några på sidan jag postade, ändra dock ditt inlägg innan någon bög reportar dig, emot reglerna att byta scripts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in