Citat:
Ursprungligen postat av
LasseK0ngo
Spelet är inte alls samma sak nu förtiden. Finns en kille som tog lvl 8-100 på en dag så det går jävligt fort att levla. Nu kan man ta lvl 350 på under 3 månader om man har vouchern, cip hade sånna problem med ddos attacker så man gav ut dubbel exp i kompensation till dom som hade prem.
ganska dåligt svar tbh. det har alltid gått att pga. anledningen till att det går snabbare nu är för bonus stamina (ännu snabbare på aurora) och för man gör mer damage.
sen kommer killen antagligen börja om på nytt, så vad andra är kapabla till att göra hjälper ju inte honom någonting. det kostar en del o pga en char från 8-100, + att det går inte ens lika snabbt längre som när man kunde beama/wave spamma. + att du behöver en hög lvlad blocker.
vouchern har inget med honom och göra heller, eftersom man måste spelat under perioden och haft prem, vilket han inte heller haft.
Citat:
Ursprungligen postat av
TyroneGice
Tjena grabbar!
Spelade tibia mycket i mina yngre dagar. Innan Bubble drog level 200 (tror hon va typ 130 när jag började). Spelade väldigt mycket men slutade alltid med att jag blev PK:ad

gick sedan över till OT ett tag.. Men nu har jag inte lirat på många år.. Hur är Tibia idag? Hur snabbt går det att levla.. säg 1-100? Är det fortfarande lika roligt? Tackar för svar!
det är svårare att pka folk nu, hårdare system på frags och liknande. beroende på vilken server du kör så är det väldigt liten risk att någon random sänker dig utan anledning. men spelar du på pvp så finns ju alltid chansen.
hur snabbt det går att lvla beror på din vocation, om du har polare som lirar, vilken server du kör på och hur mycket du tänker pga. det tar som sagt inte lika lång tid som förr eftersom man får mer exp vid full stamina, och man slår hårdare. omöjligt att säga en exakt period som det kommer ta för dig.
mycket nytt som kommit, skulle sitta här i några dagar om man skulle förklara allt, lättast är att kolla tibia.wikia så får du en uppfattning =)