Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-11, 14:17
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Vet nån något bra stället för en 26 paladin att farma small stones.? Dags att börja träna upp lite dist tycker jag (ICKE PREM)
hills vid ab
Citera
2014-03-11, 17:10
Medlem
Ingen på refugia här?
Citera
2014-03-11, 20:54
Medlem
xaniixs avatar
har 116 small stone i banken just nu, hur många timmar kan jag träna innan dom tar slut tro?
Citera
2014-03-11, 21:49
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Vart fan huntar man som 90 rp? Muggy Plains/Zao DLs är så satans tråkigt och nu har jag äntligen börjat kunna använta prismatic bolt och crystal crossbow.
Citera
2014-03-11, 21:52
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Vart fan huntar man som 90 rp? Muggy Plains/Zao DLs är så satans tråkigt och nu har jag äntligen börjat kunna använta prismatic bolt och crystal crossbow.
kan ju alltid gå cemetery -1. rp är inte så kul på dne lvln xd bara o bita ihop
Citera
2014-03-11, 22:14
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
kan ju alltid gå cemetery -1. rp är inte så kul på dne lvln xd bara o bita ihop

Vad ligger man på för exp där? Har 115 dist och skadar 650+ med prismatic bolts ibland. Blir så tråkigt när allt dör så fort.
Citera
2014-03-11, 22:31
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Blir så tråkigt när allt dör så fort.

Använd vanliga bolts då. Ta-daa!
Citera
2014-03-11, 23:05
Medlem
pozies avatar
Citat:
Vad ligger man på för exp där? Har 115 dist och skadar 650+ med prismatic bolts ibland. Blir så tråkigt när allt dör så fort.
dno kommer inte ihåg, bottade bara min rp aehauehau. beror på vilken värld, på aurora va det alltid campat så kunde inte köra där...

Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Använd vanliga bolts då. Ta-daa!
eller spears som en man!

kommer ihåg en snubbe som skulle bli först med o sänka en demon med small stones haha, tog en evighet
Citera
2014-03-12, 00:59
Medlem
Holmquists avatar
Jag har inte alls varit intresserad av tibia sedan förra söndagen då jag gick på tjacket. Har inte ens orkat starta bottet även fast jag sitter vid datorn och göra en massa skit 80% av dagarna. Jag har inte spelat något spel alls när jag tänker efter....

Jag är dock råsugen på att starta om det kommer en ny server, har för mig att det pratades väldigt mycket om det tidigare. Är det någonting bestämt ännu?

Fan vad jag saknar tiden då jag gick på högstadiet och nästan levde för tibia, det var ju riktigt djävla råsoft att sätta sig framför datorn och spela! Kommer ihåg hur överlycklig jag blev då "Bubble" som då var högst level svarade mig med en smiley efter att jag troligtvist frågade något riktigt hjärndött. Tibia var ju då så mycket mindre förlåtande om man dog, hjärtat flög ju nästan ut ur kroppen likt en IV tjack kick då man blev attackerad av någon/några och inte var säker på om man skulle överleva. Adrenalinet nådde total max nivå och klarade man sig inte undan utan dog så var inte tårarna långt bort. Jag har sedan dess aldrig uppskattat ett spel så mycket som tibia och kommer aldrig att göra det heller.

Förstår inte ens varför jag spelar tibia nu för tiden då det är ett skämt jämfört med tidigare versioner. PVP'n är totalt förstörd och mycket av det som gjorde tibia unikt är sedan länge ett minne blott. Ett exempel är den experience som går förlorad då man dör som nu för tiden är extremt mycket lägre. Det var en av sakerna som tidigare gjorde tibia så spännande, då man verkligen inte vill dö och förlora flera timmars huntande.

Vet inte hur många gånger jag försökte att joina guilden "Satori" på Antica som då "skyddade" Ab'dendriel, att man såg någon skrek "satori help" medans dom blev attackerade hörde till vanligheterna. Jag kan nu i efterhand förstå varför satori inte ville ha med mig som 13 åring i guilden trots att jag dagligen tjatade om det

Första servern som jag började från start var på Galana. Det var fördjävla kul och jag sket i att fara till skolan på över en veckan. När jag väl var i skolan så var tibia det enda som det pratades om på rasterna och man kunde höra någon skryta om sin första dödade dragon. Vi fick dock aldrig igång tibia på skoldatorerna trots att vi trixade och fixade på alla sätt och vis!

Sen så var det råsoft på Pandoria också och det var den första servern som jag blev riktigt hög level på och började att kriga på allvar. Fanns inget roligare än då man sammlades i ventrilo en viss tid och fick bekräftat att det var ett stort OB på gång. Det kändes så seriöst på något sätt och man verkligen hatade guilden man krigade mot, som oftast var polacker.

Tiden då jag spelade på Selena och Valoria var också rätt så kul, men tibia hade redan då blivit sämre till en viss del.

Hahahaa, kommer ihåg när jag och ett par polare lanade från en torsdag till söndag och jag gick totalt minus i experience. Jag var riktigt djävla less efter att gång på gång dö av PK's då jag precis tagit tillbaka den förlorad expen

Under vilken version var det som BlackD bottet kom? Det var mitt första bot, men vågade aldrig att botta min main som då var kanske level 52EK. Istället så bottade jag av någon anledning en massa karaktärer till level 8 och lät dom flesta sedan stå orörda. Det var rätt så sent jag började att botta lite mer seriöst, tror det var i sammanband med att elfbot släpptes. Spenderade en massa tid med bottet och blev rätt duktigt på att göra diverse scripts. Det var medans jag spelade på Valoria och lyckades då att få upp en MS till level 200+. Som jag tidigare skrev så var det lite frammåt i tiden så att vara level 200 var ju väldigt bra, men låg nog inte under top50 gränsen på servern. Sedan dess så har jag knappt expat manuellt någonting då jag vet att bottet kan göra det lika bra och känns därför onödigt, speciellt då 75% av spelarna också bottar. Tycker även fast jag bottar själv att det är tibias största problem. Det hade varit betydligt roligare om det inte fanns bots och det då hade varit dom som lägger ner mest tid på spelet som får starkaste karaktären!

Ähh, nu får det vara nog. Känner och märker på mina inlägg att jag egentligen behöver sova nu, men det får bli imorgon då jag brukar fungera rätt så bra fram till dygn 4-5. Fan vad jag skriver massa skit, blev helt insnöad på det här inlägget. Skickar det ändå eftersom det borde innehålla någonting intressant bland all text.

Ha det bra alla tibiarävar där ute i naturen för nu ska jag försöka att hitta på någonting vettigare att lägga ner min tid på. Det är bara att komma med tips om någon av er tibialirare skulle ha en råsoft idee på vad jag kan sysselsätta mig med fram till 7 på morgonen då jag ska träffa en polare. Har så ni vet redan diskat, städat och organiserat kläderna i garderoben så finns väl inget mer att fräscha till i lägenheten direkt.

Förresten, ni vet på hörlurar och liknande så är det ju en kontakt i änden av sladden. Hade det fungerat att genom att klippa av 2 kablar med sådana ändar sedan fixa och trixa ihop dom på något enkelt sätt? Behöver nämligen sådana ändår på båda sidorna för att få ljud från skärmen!
Citera
2014-03-12, 09:15
Medlem
Deathwanderers avatar
^
haha, gillar o läsa sånna inlägg.. man saknar den tiden.. kanske därför man fortf spelar, ibland för o kanske få den känslan igen nångång.. men men
Citera
2014-03-12, 17:12
Medlem
xaniixs avatar
Vad är det för jävla kick's jag får på Tibia? Händer då och då att jag blir kickad hur spelat. Man våga förfan inte gå att hunta ju
Citera
2014-03-12, 22:30
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
text

känner igen mig mycket i det du skriver, ja tibia var oslagbart förr i tiden och de lär väl aldrig bli detsamma men men

"Furthermore, we adjusted the loot of demons and hellhounds."

intressant.. gott lr ont?
Senast redigerad av Topppi 2014-03-12 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in