2024-11-18, 19:46
  #1093
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Kanske kommer nato rulla in på röda torget inom en inte allt för avlägsen framtid
Citera
2024-11-18, 19:48
  #1094
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Otroligt korkat dravel helt utan logik.

Vadå utan logik? Allt som Israel önskade har ju inträffat de senaste 20 åren? Saddam blev hängd, Assad fick inbördeskrig, Ghadaffi blev mördad osv.
Citera
2024-11-18, 19:49
  #1095
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Irans verkliga fiende i Mellanöstern är Saudiarabien och dess allierade sunnimonarkier.

Vad fan är Saudi utan USA och Israel? Ingenting.
Citera
2024-11-18, 19:50
  #1096
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vadå utan logik? Allt som Israel önskade har ju inträffat de senaste 20 åren? Saddam blev hängd, Assad fick inbördeskrig, Ghadaffi blev mördad osv.
Och? Det är väl något som 90% av arabvärlden också önskade? Förstår att logik inte betyder "det jag tycker"?
Citera
2024-11-18, 19:52
  #1097
Medlem
Ni domedagsprofeter, hur har ni förberett er? Har ni byggd en bunker och börjat hamstra konserver?
Citera
2024-11-18, 19:53
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vad fan är Saudi utan USA och Israel? Ingenting.

Saudi är inte det minsta beroende av Israel, ifall du trodde det.

Saudi är arabländernas ledare i Mellanöstern. Israel är en liten landremsa med helt egen agenda. Den stora konflikten i Mellanöstern står mellan sunniaraber ledda av Saudiarabien, och shiiter ledda av Iran.
__________________
Senast redigerad av RepublikenTaiwan 2024-11-18 kl. 19:58.
Citera
2024-11-18, 19:59
  #1099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDless
Tror många missat detta. om Ryssland avfyrar mot USA så kommer i "bästa fall" en handfull nå sitt mål, resten är ur funktion eller skjuts ner (vilket såklart ändå är en katastrof), medans USA bokstavligen kommer att utrota Ryssland och det vet de om.
frågan är inte direkt att usa klarar sig som dom alltid gör.
utan hur mycket kan europa skjuta ner. om bara 10% kommer igenom kommer det leda till fallout vinter över kontinenten. kollapsar frankrikes elnät släcks kontinenten. kollapsar matproduktionen svälter alla.
Citera
2024-11-18, 20:00
  #1100
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Saudi är inte det minsta beroende av Israel, ifall du trodde det.

Saudi är arabländernas ledare i Mellanöstern. Israel är en liten landremsa med helt egen agenda. Den stora konflikten i Mellanöstern står mellan sunniaraber ledda av Saudiarabien, och shiiter ledda av Iran.

Jo men Saudis försvar är helt från USA. Saudis arme är patetisk. De orkar inte ens kriga så de hyr in Indier som de betalar för att kriga åt dem haha.
Citera
2024-11-18, 20:00
  #1101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vadå utan logik? Allt som Israel önskade har ju inträffat de senaste 20 åren? Saddam blev hängd, Assad fick inbördeskrig, Ghadaffi blev mördad osv.
om europa faller har dom vunnit mot amalek. allt går enligt deras plan.
Citera
2024-11-18, 20:03
  #1102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Jo men Saudis försvar är helt från USA. Saudis arme är patetisk. De orkar inte ens kriga så de hyr in Indier som de betalar för att kriga åt dem haha.

Saudiarabiens huvudmotståndare Iran, har inte heller särskilt imponerande försvar.
Citera
2024-11-18, 20:05
  #1103
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Läser man mellan raderna hos de värsta krigshetsarna så verkar detta vara en vanlig inställning, att man önskar ett ”renande” världskrig som utrotar stora delar av mänskligheten eftersom man själv är deprimerad och trött på att leva. Av någon anledning väljer man emellertid inte att ta sitt eget liv och på det sättet avsluta sin existens. Istället hoppas man på att kärnvapnen börjar regna, av någon anledning. Varför? För att dö som kollektiv istället för ensam i den egna källaren i änden av ett rep?

Hursomhelst så ser jag mönstret om och om igen. Människor som hejar på tredje världskriget och återkommande säger sig acceptera sitt eget fall om det ligger i i vågskålen.

Detta ska man ha i minne när man läser inläggen som gapar om att bomba Moskva. Det här är livströtta suicidala människors förtvivlan. De vill ha sällskap in i evigheten, likt piloten på Germanwings som kraschade sitt passagerarplan mot en bergvägg.

Haha, du yrar, kompis! Älskar livet men inte mänskligheten, ej heller är jag deprimerad, dock uppgiven och jag ser till nyttan av ett rensande stålbad - något du inte kan. Du är en fegis som är livrädd för det mesta, trots nyttan för framtida generationer. Hur tror du verkligheten kommer te sig om inte mänskligheten minimeras? Kommer bli ett mycket värre scenario än om ett tredje världskrig bryter ut - varför vill du människor så illa? Är du månne en sadist?

Varför skall jag ta den feges utväg? För att du vill detta? WWIII kommer förhoppningsvis snart och kommer då rensa ut slika töntar såsom dig. Jag "gapar" dessutom inte om att bomba enkom Moskva, utan hela världen - nöjd?
Citera
2024-11-18, 20:11
  #1104
Medlem
AndersPersson99s avatar
Tredje världskriget kan komma att bli betydligt mer destruktivt än de föregående två, kan man gissa, med tanke på alla kärnvapen. Man kan nog räkna med att ett gäng huvudstäder i världen ryker. Det viktiga är att vi raderar alla större diktaturer i detta världskrig.

Undrar hur alla vapen står sig i praktiken, stealthplanen, de hypersoniska missilerna osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in