Citat:
Ursprungligen postat av
Baisianus
Läser man mellan raderna hos de värsta krigshetsarna så verkar detta vara en vanlig inställning, att man önskar ett ”renande” världskrig som utrotar stora delar av mänskligheten eftersom man själv är deprimerad och trött på att leva. Av någon anledning väljer man emellertid inte att ta sitt eget liv och på det sättet avsluta sin existens. Istället hoppas man på att kärnvapnen börjar regna, av någon anledning. Varför? För att dö som kollektiv istället för ensam i den egna källaren i änden av ett rep?
Hursomhelst så ser jag mönstret om och om igen. Människor som hejar på tredje världskriget och återkommande säger sig acceptera sitt eget fall om det ligger i i vågskålen.
Detta ska man ha i minne när man läser inläggen som gapar om att bomba Moskva. Det här är livströtta suicidala människors förtvivlan. De vill ha sällskap in i evigheten, likt piloten på Germanwings som kraschade sitt passagerarplan mot en bergvägg.
Haha, du yrar, kompis! Älskar livet men inte mänskligheten, ej heller är jag deprimerad, dock uppgiven och jag ser till nyttan av ett rensande stålbad - något du inte kan. Du är en fegis som är livrädd för det mesta, trots nyttan för framtida generationer. Hur tror du verkligheten kommer te sig om inte mänskligheten minimeras? Kommer bli ett mycket värre scenario än om ett tredje världskrig bryter ut - varför vill du människor så illa? Är du månne en sadist?
Varför skall jag ta den feges utväg? För att du vill detta? WWIII kommer förhoppningsvis snart och kommer då rensa ut slika töntar såsom dig. Jag "gapar" dessutom inte om att bomba enkom Moskva, utan hela världen - nöjd?